Utvärdering GW

Turneringar i Kinna

Moderatorer: Youndi, Boggalogg, patrik thoren

egge
Inlägg: 2100
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:03

Re: Utvärdering GW

Inlägg av egge »

+Maten. Korv stroganoffen var helt sjukt jäkla go!
+Mat innan man stack iväg. Istället för att lägga ut massa pengar på mat.
+Uppdragens svårighet att maxa poängen.
+Variationen på uppdragen.
+Kul med medelsvensson-pris. Mycket bra idé.
+Lokalen var riktigt bra.
+ terrängen var verkligen ett upplyft för turneringen!

-Jimmy är sjukt trevlig. Jimmys armé var det inte :wub:
-Nids i mina händer suger.
-Grey knights är tillåtna.
-Vi ser att det är troligen väldigt bra med extremkomp. 14, 1 och 0 i komp topp tre. Jag tror jag aldrig varit med om något sådant. Jag har lite funderingar på om inte påläggskomp är snäppet bättre än aktiv komp där lottningen påverkar mycket mer komppåverkan i matcherna. Påläggskomp får jag känslan att det faktiskt påverkar turneringen oavsett vilka man möter. Det beror givetvis vad man är ute efter men jag tror att aktiv komp i sig inte är tillräckligt bra eller rättvist. Med påläggskomp i kombo med RT mallen lägger man sig på en vald nivå som man vet att man får i slutet oavsett vilka man möter.
-Placering på orten var lite udda för oss Växjöbor. Lösningsförslag: Flytta på Horred.

Lite saker som jag är tveksam över:

-/+ Outscoring. Jag hade en match där det påverkade men det var efter matchen man kom på det. Jag gillar idén med outscoring men kan inte säga att jag egentligen tycker att den tillför lika mycket som uppdragen blir mer komplicerade.
+/- 4+1 matcher. Sovmorgon var gott och jag tror det är bra när öl är inblandat att folk inte kan bara sitta och dricka hela kvällen efter tredje matchen. Samtidigt är 4 matcher jobbiga.

Jag hade jättekul och tackar mina trevliga motståndare som trots mitt gnäll var snälla och rara hela tiden!
Senast redigerad av 1 egge, redigerad totalt 30 gånger.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Användarvisningsbild
Jimmy Johansson
Inlägg: 887
Blev medlem: 13 maj 2009, 09:04
Ort: Varberg

Re: Utvärdering GW

Inlägg av Jimmy Johansson »

egge skrev:-Jimmy är sjukt trevlig. Jimmys armé var det inte :wub:
:wub:
egge skrev:-Jimmy är sjukt trevlig. Jimmys armé var det inte :wub:

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator
Inlägg: 3896
Blev medlem: 13 jan 2009, 23:41
Ort: Kungsbacka (typ gbg)

Re: Utvärdering GW

Inlägg av Zurken »

Lite plus och minus från mig :)

+ Inte långt att åka, gött att kunna sova hemma
+ Bra organiserat, allt flöt på väldigt bra. Extra bonus för mikrofon.
+ Lagad mat på plats, även om moset inte var det bästa, så var korvstroganoffen oväntat god. Det är väldigt bekvämt att bli serverad mat, bra att det även fanns gott om sallad.
+ Bra kiosk med väldigt vettiga priser.
+ Gratis kaffe!
+ Överlag en väldigt trevlig stämning
+ Svårt att ta 24-0, jag gillar även Win/Loss/Draw system, men om man inte kör så är det trevligt att man lätt kan spela till sig några poäng även om matchen går åt helvete. Det var också bra att man fick alla mission poäng av en wipe, det gjorde det värt att satsa på att bara döda motståndaren om man kände för det.

- För lite poäng på objektiv och för mycket poäng på VP/KP. Kanske bara en smaksak, men jag föredrar att majoriteten av poängen ligger på olika objektiv, typ 14p objektiv och 10p VP/KP skulle vara bättre enligt mig.
- 4 matcher på en dag är rätt tungt, jag spelar hellre 3+2, men jag förstår att arrangörerna också vill hem i vettig tid. Det är bättre med 4+1 än 3+1 eller 1+3+1.
- Mer reklam för butiken som var där. Nu kanske jag bara var dålig på att läsa, men jag hade ingen aning att de skulle vara där (och hade därför inga pengar med mig). Det skulle nog gynna alla om folk visste att de skulle komma dit.

Allt som allt väldigt lyckat, vi ses i augusti ^^

Edit: Kul med många och udda priser, det var en rolig överraskning.
Alexander Merinen

the godfather
Inlägg: 1051
Blev medlem: 27 nov 2008, 11:49

Re: Utvärdering GW

Inlägg av the godfather »

det bästa med gw var pingisbordet
I'll make you an offer you can't refuse

rankinglänk

Användarvisningsbild
Trulsante
Inlägg: 1193
Blev medlem: 08 nov 2011, 11:27
Ort: Varberg

Re: Utvärdering GW

Inlägg av Trulsante »

Mitt första GW, och andra 40k-turnering i allmänhet. Jag stormtrivdes i alla avseenden! Vem hade kunnat tro att man kunde känna sig så bäst av att komma så sist?! Att bli framröstad som trevligaste spelare kändes som en ära!

+Mycket bra plats vid spelborden, både för gubbar och för... ja gubbar (och våra rövar)
+4 matcher på lördagen och en på söndag. Gött att vara hemma i kristlig tid.
+MATEN! Kanske var det för att jag var lite (ganska mycket) bakis på lördagen, men maten smakade gudagott!
+Serverad kaffe vid spelbordet!
+Vindruvor vid frukostbordet. Detaljer är fan allt!
+Uppdragen var roliga och varierade

Ett fantastiskt tack till M-Wolf för arrangemanget, och ett stort tack till alla trevliga 40k-spelare, både de som assrejpade mig kungligt på plan, men också de som man bytte ett och annat trevligt ord med.

Syns till summerfight!

// Andreas
Freedom is the right of all sentient beings
- Optimus Prime

Joakim
Inlägg: 2058
Blev medlem: 19 apr 2009, 20:28

Re: Utvärdering GW

Inlägg av Joakim »

+ 5 Roliga matcher (6 om man räknar med mitt och Daniels fylleslag på natten innan!) Tack alla motståndare
+ Gott om plats och avställningsytor och helt okej terräng
+ Kiosken och maten
+ Öl är gott
+ Pingis
+ Personalen, Putte, alla som bär och fixar, Egge som fixade lottning och allt!

+/- Jag tycket uppdragen var roliga, bortsett de med KP/VP samt 3ed Skogar på just det bordet
+/- Outscoring, gillar det i terorin men tråkigt om många är anti

- Lite dåligt skrivna delar men efter helgen så har jag lärt mig mycket jag inte tänkt på när jag skriver

Tack för en sjukt bra helg, för mig den roligaste turneringen på länge!

patrik thoren
Inlägg: 398
Blev medlem: 06 aug 2009, 15:53

Re: Utvärdering GW

Inlägg av patrik thoren »

Jag vill tacka alla som kom samt ett extra stort tack till Joakim som fixade de roliga uppdragen samt Egge som hjälpte oss med turneringen.

Vill aven tacka alla våra sponsorer samt alla andra som hjälpte till med servicen på Gamers Weekend.

Det enda som återstår nu är att börja planera inför Summer Fight som kommer att vara första helgen i augusti (4-5/8).

Än en gång tack ALLA!

Användarvisningsbild
Jimmy Johansson
Inlägg: 887
Blev medlem: 13 maj 2009, 09:04
Ort: Varberg

Re: Utvärdering GW

Inlägg av Jimmy Johansson »

patrik thoren skrev:Det enda som återstår nu är att börja planera inför Summer Fight som kommer att vara första helgen i augusti (4-5/8).
Skriver upp i almenackan direkt ;)
egge skrev:-Jimmy är sjukt trevlig. Jimmys armé var det inte :wub:

Jocke Rapp
Site Admin
Inlägg: 3501
Blev medlem: 19 aug 2008, 16:38
Ort: Göteborg

Utvärdering GW

Inlägg av Jocke Rapp »

Tack för en kanonkul helg allihop! Stort plus för mat och bra servering, öl och riktigt najs lokaler.

Dessutom ett stort tack till alla som röstade på mig i Best painted, kändes väldigt kul att få ta emot just den bucklan!

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Inlägg av LillePer »

+ gillade läget. Horred är nog så nära man kommer Kungsbacka :)
Missions var roliga och omväxlande, möjligtvis att mission 4 borde ses över (draw missionet med extra LoS block)
Maten !!
Kaffet !!
Pingisbordet!!
Alla trevliga motståndare, avställningsyta och allt det där.

-
Kommer inte på något stort minus mer än schemat. 4 matcher på en dag är tungt. Det var en del dötid mellan matcherna. Antingen flytta 1 match eller tryck ihop schemat lite så man blir färdig tidigare.

Skriv svar