Utvärdering av kompen

Turneringar i Kinna

Moderatorer: Youndi, Boggalogg, patrik thoren

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: Utvärdering av kompen

Inlägg av Hylander »

Jag snor konceptet med "battlereports", jävligt snyggt btw.

Min lista med komp samt motstånd

Daniel Kirby komp 12
Inget drömmotstånd med jag tror Daniel valde fel att låte mig börja vilket gav honom svår deployment som ledde till några misshaps och att en enhet dog (innehållande Warlorden). Jag tror att denna lista var korrekt kompad relativt min. Hade Daniel börjat så hade hans Demonetter blivit svåra då enheterna är såpass stora och det känns som att bara några skall fram för att mina enheter skall ogilla det.

Alexander Elmgren komp 16
Min lista är bättre än detta men inte så mycket som resultatet visar. Jag har svårt att pusha och har egentligen bara min pod som sätter press. Max Dire Avengers borde kunna skjuta bort en hel del av min pod men han deployar bort sig lite tycker jag i vår match. Här gör Def line massor och att ha 3x D kannoner bakom gör inte saken bättre. 1-2 steg högre komp bör denna lista ha men jag är tveksam till om den skall ha mycket mer.

Per Sturesson komp 10
Matchen går otroligt långsamt. Många närstrider som tar merparten av tiden vilket jag tror är anledningen till det missvisande resultatet, Per borde vunnit eller haft minst draw. Min lista har väldigt svårt att stå upp mot mech (LR/Pred) samt hård närstrid (Zerkar i LR eller Plaguemarines). Jag tror kompskillnaden bör ligga kanske på ca 4p. Ett gångbart resultat tror jag är en 12-13 seger för Per vilket den poängen hade jämnat ut.

Magnus Wendel komp 8
Detta mission har killpoints och då har min lista men många små enheter inte en chans. Att jag sedan pangar mest smått hjälper illa mot Monolith, Barge och skyttebarge. Att min medusa är kung och tar ut dessa är mer tur än skicklighet så det kanske skall bortses lite från. Men 5 i kompskillnad ger 2,5 och även i en vanlig objektivmatch tror jag jag har underläge trots den kompen. Necrons är väldigt stabila även om man spexar till det, så 6-8 bör det nog skilja listorna men kanske då att det bör hamna på 6 då jag tror min lista kan vara riktigt bra men inte mot just Necrons. (Läs båda kanske skall ner men necrons mer.)

Daniel Liedermark komp 10
Här har min lista fördel. Det tror jag beror på att jag har bättre range samt sternguards är najs mot T8 monster ;)
Vi borde haft samma komp om man jämnför listorna. Daniels är nog bättre mot fler olika motstånd än min lista dock så det är bara att tippa på hatten till en bättre byggd lista.


/Pär
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Skriv svar