Nej...eldrak skrev:Kompen på enheterna fixar den interna balansen i codexen. Startvärdet för kompen den externa.
Grey Knights 6.5
Moderator: Kompmallsansvariga
-
Re: Grey Knights 6.5
"Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel was just a freight train comin' your way" - No Leaf Clover
Ni har båda rätt. Kompen inom en mall är främst till för att balansera valen inom ett codex. Startkompen kan hjälpa till att knuffa ett codex i rätt riktning, men den kan ju inte göra hela det jobbet själv.
Alexander Merinen
Ibland får jag lite känsla av att vara Ingemar Stenmark...
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
kopplingen mellan stenmark o grey knights? solklar.Hylander skrev:Ibland får jag lite känsla av att vara Ingemar Stenmark...
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!
Man vinner med GK oavsett komp. "Hä ä bar å’ åk"
Är det bara jag som inte förstår kompminuset för psybolt ammo på en LRC? Betala 5p och -2,5 i komp för att skjuta mindre än hälften av dina vapen mot normalt när du kört 6"
Det är väll nästan jämförbart med Prometheusen som ju kompar typ samma, men ja, det är kanske för högt i och med att man nästan aldrig ser en sådan kombination (eller en Land Raider överhuvud taget i GK).
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"