Orks

Moderator: Kompmallsansvariga

Mutt
Inlägg: 1256
Blev medlem: 06 jul 2009, 22:53

Re: Orks

Inlägg av Mutt »

Är det bara jag som tycker att kompen för trukks är för hög? -4 för en truck medans en looted wagon inte har något minus alls?

Jag vet att en truck med farliga gubbar som hoppar fram är hemskt, men borde i så fall inte mer av komp-straffet ligga på dem i bilen?

-6 i komp för 10 till 12 shoota-orker i en truck tycker jag är lite för högt. Kan inte minnas att särskillt många spelar med så många trucks i nuläget.

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Orks

Inlägg av Katarsis »

Mutt skrev:-6 i komp för 10 till 12 shoota-orker i en truck tycker jag är lite för högt.
Mallen kan inte alltid ta hänsyn till att man spelar med uppenbart dåliga enheter eller konfigurationer som ger för mycket kompminus.

Dock verkar det vara många som tycker att Trukken skall ner lite så vi sänker den nog till -3.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Booogeyman
Inlägg: 259
Blev medlem: 03 jul 2009, 17:20

Re: Orks

Inlägg av Booogeyman »

Beror ändringen av Tankbustas från +1 till +½ på att dom blev för vanliga?
"Make sure you find out what your opponent wants from the game, before you start. If he wants a close fought, balanced game and you pound him into the ground with a beardy army, he won't want to play you again.
Have you really won?"

Mutt
Inlägg: 1256
Blev medlem: 06 jul 2009, 22:53

Re: Orks

Inlägg av Mutt »

Vad hände med den utlovade sänkningen av kompen på trukken? Jag tycker dessutom att man kan flytta över ett av minusen på trucken till själva powerclawn. Dvs -2 på trucken, och -4 på powerclawn. Den har trots allt en attack mer än vad marines har på sin powerfist, och 2 wounds.

Edit: Oj, förlåt, insåg inte att "löftet" kommit efter att senaste och preliminära kompmallen var postad.

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Orks

Inlägg av Katarsis »

svenska40k-konto skrev:Beror ändringen av Tankbustas från +1 till +½ på att dom blev för vanliga?
Nja, mer på att folk klagade på att det var för lätt att kompa upp sina listor med Tankbustas.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Booogeyman
Inlägg: 259
Blev medlem: 03 jul 2009, 17:20

Re: Orks

Inlägg av Booogeyman »

Katarsis skrev:
svenska40k-konto skrev:Beror ändringen av Tankbustas från +1 till +½ på att dom blev för vanliga?
Nja, mer på att folk klagade på att det var för lätt att kompa upp sina listor med Tankbustas.
Men ingen gjorde det? Fanns dom ens med på BSK?
Enda sättet är att sätta dom i ett fordon, så dom kommer fram. Och det kan man isåfall begränsa som man gjort med MegaNobz.
"Make sure you find out what your opponent wants from the game, before you start. If he wants a close fought, balanced game and you pound him into the ground with a beardy army, he won't want to play you again.
Have you really won?"

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Orks

Inlägg av DHettNeck »

Jeppas lag hade väl 15st i en battle wagon?
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
Nefrums
Inlägg: 3147
Blev medlem: 02 okt 2008, 10:54

Re: Orks

Inlägg av Nefrums »

nej. det var 9 st som ibland hoppade in i en battlewagon när de 19 orkerna + warbossen hade hoppat ut..
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Booogeyman
Inlägg: 259
Blev medlem: 03 jul 2009, 17:20

Re: Orks

Inlägg av Booogeyman »

Nefrums skrev:nej. det var 9 st som ibland hoppade in i en battlewagon när de 19 orkerna + warbossen hade hoppat ut..
Varför bara 9 stycken? Ni kunde fått 6 kompplus till.
Vad det värt kostnaden?
Skulle fler enheter/antal Tankbusta åkt med nästa gång?
"Make sure you find out what your opponent wants from the game, before you start. If he wants a close fought, balanced game and you pound him into the ground with a beardy army, he won't want to play you again.
Have you really won?"

Bengtsson den yngre
Inlägg: 966
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:44

Re: Orks

Inlägg av Bengtsson den yngre »

DHettNeck skrev:Jeppas lag hade väl 15st i en battle wagon?
Det är fortfarande inte Jeppas lag utan mitt! MITT!!!!! :twisted:
vladdi skrev:Spying? I'm not spying. Just reading an interesting forum;)

Skriv svar