1. Ok, better safe than sorry tyckte vi på dem men vi tog kanske inte i tillräckligt.Nefrums skrev:Jag tycker nästan att psykersen förtjäner mer minus än vad de får.. Det är för lite med -20 för en fyramanna squad i chimera.
Kanske ändra det till: -6 (-2 om armen saknar chimeror) per psyker?
En annan sak. varför i hela världen ger Deathstrike missilen minus?? Det finns få saker i spelet som suger lika mycket som den..
2. Funderade på tre stycken som föröker trycka iväg missilerna såfort som möjligt, men det är ju möjligt att vi tog i för mycket.
1. Jo, som jag skrev så skall vi tänka ut något annat där.Mortarion skrev:Nu är jag inte helt opartisk i frågan men...
Borde inte Valkyrie/Vendetta-minusen vara per squadron? Två Valkyries i samma squadron är inte ens i närheten av dubbelt så bra som två squadrons med en i varje.
Sen borde officer of the Fleet ha mer minus. Den är riktigt jobbig och grymt bra. För -5 känns det som en nobrainer att ha med honom.
2. Ok, höjer det nog.
1. Det är så vi ger lite minus för ordersystemet.Silversixx skrev:Det känns som att det är fel med att få minus i grund för en command squad?
Hur ska man då köpa annat förutom Penal och Veteraner?
Är tanken att 3 russar i tre separata squadroner ger ett minus på 31?
Det känns lite mycket? Eller är bestraffningen motiverad med att IG ska köpa sina pansarvagnar i squads?
2. Ja, tanken är att tre Russar skall ge rejäla minus.
1. Oj, jag var nog mer inne på att de gav för lite minus. Mathhammra lite på det så är de en utav de hårdast slående / tålande enheterna i spelet.ZimmeZitron skrev:Ogryns känns också väldigt dyra för det de gör. Tycker knappt att de borde ge minus, eller endast -1 per squad kanske.
Angående chimerorna är det -4 för alla de tre första i en klump eller -4 för varje av de tre första?
Är startkompen för IG 100 eller? Just nu tycker jag att de kompas ganska hårt. Kanske höja startkompen lite eller lätta lite på vissa minus.
2. -4 för varje utav de tre första
3. Ja, den ligger på 100 och kommer nog inte höjas utan mer konkreta åsikter.
Typ alla scoringenheter får minus, så dåliga är de väll inte?Bengt skrev:Heavy weapon squads är riktigt usla med tre 2w baser, ge dem lite plus istället för minus.