Witch Hunters

Moderator: Kompmallsansvariga

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: Witch Hunters

Inlägg av speedfreek »

Jag spelade "bara" lika mot de två Exorcisterna...

Men de är faktiskt näst intill värdelösa i förhållande till vad de kostar, iaf tills man har sanslöst många av dem.


Jag tror att +5 för första/andra Penitenten och -2 för alla efter den femte el dyl skulle kunna vara vettigt.

Leidermark
Inlägg: 366
Blev medlem: 13 jul 2009, 10:01

Re: Witch Hunters

Inlägg av Leidermark »

-9 på alla exorcister är lite väl saftigt...
gillade bättre innan då man fick lite mindre minus på den första sedan stegrande (som det är på preds tex). man kan ju ha något dylikt tex -6 på första -11 på andra -13 på sista, för det är mängden som är hårt inte den enskilda.

Användarvisningsbild
Asplund
Inlägg: 1538
Blev medlem: 27 okt 2008, 13:02
Ort: Bästkusten

Re: Witch Hunters

Inlägg av Asplund »

-6 Är dock på tok för låg start isf.

Användarvisningsbild
Nefrums
Inlägg: 3147
Blev medlem: 02 okt 2008, 10:54

Re: Witch Hunters

Inlägg av Nefrums »

ja -6 är lite lågt för den första.. och sen bör ett eskalerande minsus eskalera inte avstanna..

Säg: -8, -12, -20 kanske..
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Leidermark
Inlägg: 366
Blev medlem: 13 jul 2009, 10:01

Re: Witch Hunters

Inlägg av Leidermark »

Om man tar en Sentinel från IG listan (man har 2 troops från IG listan redan) så kompar den endast -1 i IG mallen, medans i WH och DH så ingår den även i det eskalerande fordonsminuset. Bör det inte vara lika som i IG mallen att de inte räknas till fordonsminuset eller?

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Witch Hunters

Inlägg av Katarsis »

Jo, visst.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Falkman
Inlägg: 219
Blev medlem: 30 okt 2009, 16:30

Re: Witch Hunters

Inlägg av Falkman »

Angående bonusen för Repentia, får man +1 för varje Repentia/Mistress-modell, eller +1 för varje enhet med Repentia?
Som det är skrivet nu tolkar jag det som +1 för varje enskild modell, så en enhet skulle isåfall ge minst +5.

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Witch Hunters

Inlägg av Katarsis »

Falkman skrev:Angående bonusen för Repentia, får man +1 för varje Repentia/Mistress-modell, eller +1 för varje enhet med Repentia?
Som det är skrivet nu tolkar jag det som +1 för varje enskild modell, så en enhet skulle isåfall ge minst +5.
Varje modell ger +1.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Max
Inlägg: 644
Blev medlem: 04 jul 2009, 17:44

Re: Witch Hunters

Inlägg av Max »

Vilket är oerhört rimligt. Dom förlorar mot grots i närstrid. Enda gången dom är bra är om dom får charga en dread, och inte ens då är dom särskilt bra. Förmodligen den sämsta enheten i spelet.

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: Witch Hunters

Inlägg av speedfreek »

De är helt ok mot en tia termosar också.
Men bara om de får smyga fram bakom en Raider hela vägen...

Låst