Nya Necrons
Moderator: Kompmallsansvariga
Re: Nya Necrons
Vet inte om folk inser att man som max kan ha 2 solar pulses i sin armé så att få nightfight en hel strid är ganska överdrivet. Jag tycker att -5 känns helt rimligt, sen får long fang/IG fain boys whina så mycket de kan.
fixade till din mening där liteZurken skrev:Space Marines, Imperial Guard, Space marines, space marines och space marines har searchlights (Space Wolves har även night vision), Dark Eldar har night vision.
jag har sett en hel del eldarlistor i mina dagar och de flesta fokuserar på masskytte. visst, de kan åka fram och bli söndersmälta/få all motattack i rumpan och då mår de inte lika bra länge. att överleva är en viktig del för mig när jag spelar eldar och att få in minst shaken på min motståndare är en stor del av det.Eldar, Deamons och Orks är oftast inte lika beroende av att kunna skjuta varje runda (Eldar är väl de som drabbas hårdast, men de kan ganska lätt gömma sig rundan de ändå inte får skjuta)
vilket inte påverkar nightfight... och jag lämnade mina kära matälskare av en anledning, jag tycker inte de påverkas så mycket som de flesta icke-space marines arméer av solar pulseTyraniders enda vettiga skytte ignorerar LoS.
tycker också det är mycket mindre farligt och framförallt mindre spelförstörande än lash och liknande och ska inte få några gigantiska kompminus, men nog ska det väl ha minus alltid.Självklart ska solar pulse ha mycket minus, men jag tror folk är lite väl rädda för den. Utan re-roll så är snitt range 21" (och det räcker ju numera att en gubbe i enheten ser målet för att alla i enheten ska få skjuta), inte så illa enligt mig.
Ja' än't bittä'!
Var ett tag sen man läste Night Fight regeln
, men Tyraniderna drabbas ändå inte särskilt mycket av det.
Alexander Merinen
Bara två? Man skall alltså äta upp till tre rundor necronskytte innan man kan slå tillbaka (eller gå närmare med sina egna skyttesaker och antagligen lämna cover).
Fast det är ju egentligen bara runda ett night-fighten som spelar stor roll då Necrons generellt vill bo i mitten av spelbordet och skjuta sitt skytte.
Necrons har ganska kort range på sitt skytte så night fight är inte så himla hemskt när de redan är näraeldrak skrev:Bara två? Man skall alltså äta upp till tre rundor necronskytte innan man kan slå tillbaka (eller gå närmare med sina egna skyttesaker och antagligen lämna cover).
om man äljer att springa runt med sina necrons i en mittattack istället för att använda sig av ena eller båda flankerna så skulle det stämma, men om man kan komma i farlig närhet av halva motståndarens armé och vara relativt trygg från skytteenheterna på diagonalt motsatt sida skulle jag välja att försöka utnyttja den möjligheten. bara för att man är nära en enhet behöver inte det betyda att man är i närheten av alla enheter, speciellt inte de som överlever skytterundan.
Ja' än't bittä'!
Det är inte så farligt med nightfight om man ser till de listorna som trivs bra med att stå sina 12" in i deployment och skjuta loss. Däremot är det lite värre om man råkar vara en rifleman dread eller annat support-val som vill stå så långt bort från fienden som möjligt (typ hela imperial guard).kombat skrev:Necrons har ganska kort range på sitt skytte så night fight är inte så himla hemskt när de redan är näraeldrak skrev:Bara två? Man skall alltså äta upp till tre rundor necronskytte innan man kan slå tillbaka (eller gå närmare med sina egna skyttesaker och antagligen lämna cover).
jag tyck att guas vapen ska ge -0,5 styck då de är antitankvapen. När alla andra betalar sjuka mängder minus för Sina fordon. Eller att man ger -20 per troop i armén vore lagom........
Tycker att det är sjukt löjligt att kompa bort saker. Har bara små tittat lite i codexet men spontant tycker jag inte att pulsen ska kompa mer än -5 samtidigt tycker jag att man kan lätta kompen på övriga codexar. Det som konpmallen är absolut sämst på är att lätta upp för enheter som en gång varit bra men som med ändringar i metan nu inte längre är lika bra. Sen finns det enheter som folk helt enkelt bestämt att man inte får spela med. Vilket är sjukt löjligt. Finns ingenting i spelet som är så brutet att det ska bort. Fattar du inte hur man kontrar det kan man ju skita i att åka på turneringar. Med det sagt vil jag koma till poängen:
Det fins en del saker som är väldigt bra i vissa matchups i kombination med vissa missions. Men det finns inget i kodexen som ska kompas bort. Att hela armén diffar när de ska gå in från night fight är sjukt bra men långt ifrån så bra att det ska bort.
Tycker att det är sjukt löjligt att kompa bort saker. Har bara små tittat lite i codexet men spontant tycker jag inte att pulsen ska kompa mer än -5 samtidigt tycker jag att man kan lätta kompen på övriga codexar. Det som konpmallen är absolut sämst på är att lätta upp för enheter som en gång varit bra men som med ändringar i metan nu inte längre är lika bra. Sen finns det enheter som folk helt enkelt bestämt att man inte får spela med. Vilket är sjukt löjligt. Finns ingenting i spelet som är så brutet att det ska bort. Fattar du inte hur man kontrar det kan man ju skita i att åka på turneringar. Med det sagt vil jag koma till poängen:
Det fins en del saker som är väldigt bra i vissa matchups i kombination med vissa missions. Men det finns inget i kodexen som ska kompas bort. Att hela armén diffar när de ska gå in från night fight är sjukt bra men långt ifrån så bra att det ska bort.
Christofer "Koftan" Andersson
Serpent skrev:För att Tadaotoko genom sina listor här det senaste året övertagit kronan?Gonka Koff skrev:Varför skriver inte kungen av copypaste (Marshal) i den här tråden?
- speedfreek
Killen som ger diff till allt i första rundan dödar var sjätte fordon som kör in ur DoW-reserv...