Imperial Guard

Moderator: Kompmallsansvariga

Användarvisningsbild
Nefrums
Inlägg: 3147
Blev medlem: 02 okt 2008, 10:54

Re: Imperial Guard

Inlägg av Nefrums »

Heavy Flaimer.. Den ger minus för veterans men inte för command squads... en miss eller?
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Imperial Guard

Inlägg av Katarsis »

Nefrums skrev:Heavy Flaimer.. Den ger minus för veterans men inte för command squads... en miss eller?
Miss, misselimiss, du får komma på RT's KM och ta med dig en tokoptad armé med Heavy Flamers. Lägger till det i nästa version.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Anton
Inlägg: 508
Blev medlem: 11 aug 2009, 12:54
Ort: Göteborg

Re: Imperial Guard

Inlägg av Anton »

Hur kommer det sig att raden "-1 each other heavy weapon" inte finns för veteraner när alla andra enheter har den? Är det också en miss eller finns det en tanke bakom?

För övrigt tycker jag att minuset bara borde gälla Autocannon och Missile Launcher. Jag skulle aldrig ta en Heavy Bolter över Autocannon i en Infantry Squad eftersom de kostar samma och Autocannon är otroligt mycket mer användbart. Om HB var "gratis" i kompmallen skulle det finnas en anledning att använda den.

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Imperial Guard

Inlägg av Katarsis »

Anton skrev:Hur kommer det sig att raden "-1 each other heavy weapon" inte finns för veteraner när alla andra enheter har den? Är det också en miss eller finns det en tanke bakom?

För övrigt tycker jag att minuset bara borde gälla Autocannon och Missile Launcher. Jag skulle aldrig ta en Heavy Bolter över Autocannon i en Infantry Squad eftersom de kostar samma och Autocannon är otroligt mycket mer användbart. Om HB var "gratis" i kompmallen skulle det finnas en anledning att använda den.
1. Oj, den måste ha försvunnit i någon editering, den skall såklart vara där, fixar det senare.

2. Tja, kanske det, det man riskerar på det är om man på något sätt kan spamma HS's och få en lista med dubbelt så bra komp (jämfört med AC's), det får nog ligga kvar tills vidare.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Anton
Inlägg: 508
Blev medlem: 11 aug 2009, 12:54
Ort: Göteborg

Re: Imperial Guard

Inlägg av Anton »

Katarsis skrev:
Anton skrev:För övrigt tycker jag att minuset bara borde gälla Autocannon och Missile Launcher. Jag skulle aldrig ta en Heavy Bolter över Autocannon i en Infantry Squad eftersom de kostar samma och Autocannon är otroligt mycket mer användbart. Om HB var "gratis" i kompmallen skulle det finnas en anledning att använda den.
2. Tja, kanske det, det man riskerar på det är om man på något sätt kan spamma HS's och få en lista med dubbelt så bra komp (jämfört med AC's), det får nog ligga kvar tills vidare.
Jag är skeptisk till att det går att uppnå effektivitet genom spamma med något man bara får en av per enhet (som i sig ger minus) och som inte är särskilt prisvärt till att börja med. En död Ork här och där är inget att skriva hem om.

ZimmeZitron
Inlägg: 120
Blev medlem: 09 okt 2008, 20:44

Re: Imperial Guard

Inlägg av ZimmeZitron »

Det vore najs om ni kunde ta med Thunderern från IA i nästa verision. Jag spelar med den ibland och jag tror jag sett ett par till som gör det...
"When a player is the best in his position in the world and doesn’t play for Real Madrid, you have to consider it a waste."

- Sergio Ramos

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Imperial Guard

Inlägg av DHettNeck »

Fattar inte varför Vanquisher får -5. 4+ to hit och ingen blast känns rätt sunkigt jämfört med en vanlig russ.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
Nefrums
Inlägg: 3147
Blev medlem: 02 okt 2008, 10:54

Re: Imperial Guard

Inlägg av Nefrums »

HB är bar i infanterisquads då den ger samma typ av eld som lasguns ger..

Vanquichern är helt ok, jämfört med de andra russarna.. Sen är russar ett av de svagaste valen i heavy sectionen, de kanske inte borde ge så mycket minus som de gör...
Senast redigerad av 1 Nefrums, redigerad totalt 24 gånger.
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Anton
Inlägg: 508
Blev medlem: 11 aug 2009, 12:54
Ort: Göteborg

Re: Imperial Guard

Inlägg av Anton »

Nefrums skrev:Svårt att

HB är bar i infanterisquads då den ger samma typ av eld som lasguns ger..
Normalt sett skulle jag lita på ditt bättre vetande men din ETC-lista håller med mig. ;)

PeterWelzien
Inlägg: 223
Blev medlem: 09 okt 2008, 06:52
Ort: Uppsala

Re: Imperial Guard

Inlägg av PeterWelzien »

Bör verkligen mortars ge minus i komp?
/Peter Welzien

Låst