Tråkigt för Lojalist Raiders och IG parker, men inte för nån annan typ...speedfreek skrev:Killen som ger diff till allt i första rundan dödar var sjätte fordon som kör in ur DoW-reserv...
Nya Necrons
Moderator: Kompmallsansvariga
Re: Nya Necrons
Det är väl bara att sätta dem i vanlig reserv. Det enda han gör är att andra taktiken motståndaren måste ha för att vinna. Har du gjort en balanserad lista ska det inre vara några problem att möta honom.speedfreek skrev:Killen som ger diff till allt i första rundan dödar var sjätte fordon som kör in ur DoW-reserv...
Christofer "Koftan" Andersson
Serpent skrev:För att Tadaotoko genom sina listor här det senaste året övertagit kronan?Gonka Koff skrev:Varför skriver inte kungen av copypaste (Marshal) i den här tråden?
Fast det är ju inte alls lika lätt att få till en balanserad lista i kompat klimat och för IG att behöva sätta hela sin armé i reserv när de redan tvingats gimpa sig pga kompen bör den förmågan kompa strängt.Tadaotoko skrev:Det är väl bara att sätta dem i vanlig reserv. Det enda han gör är att andra taktiken motståndaren måste ha för att vinna. Har du gjort en balanserad lista ska det inre vara några problem att möta honom.speedfreek skrev:Killen som ger diff till allt i första rundan dödar var sjätte fordon som kör in ur DoW-reserv...
Fast ig är ju sönderkompad. Att det är bra mot ig med den kompmall som finns nu tycker jag är ett dåligt argument. Sätt rätt komp från början och fixa till ig kompen istället!Skulliz skrev:Fast det är ju inte alls lika lätt att få till en balanserad lista i kompat klimat och för IG att behöva sätta hela sin armé i reserv när de redan tvingats gimpa sig pga kompen bör den förmågan kompa strängt.Tadaotoko skrev:Det är väl bara att sätta dem i vanlig reserv. Det enda han gör är att andra taktiken motståndaren måste ha för att vinna. Har du gjort en balanserad lista ska det inre vara några problem att möta honom.speedfreek skrev:Killen som ger diff till allt i första rundan dödar var sjätte fordon som kör in ur DoW-reserv...
Serpent skrev:För att Tadaotoko genom sina listor här det senaste året övertagit kronan?Gonka Koff skrev:Varför skriver inte kungen av copypaste (Marshal) i den här tråden?
Har man tvingat motståndaren att sitta i vanlig reserv har man redan vunnit en fördel. Med lite tur har man halverat effektiviteten av den enheten.Tadaotoko skrev:Det är väl bara att sätta dem i vanlig reserv. Det enda han gör är att andra taktiken motståndaren måste ha för att vinna. Har du gjort en balanserad lista ska det inre vara några problem att möta honom.speedfreek skrev:Killen som ger diff till allt i första rundan dödar var sjätte fordon som kör in ur DoW-reserv...
Tar man verkligen diff test när man kommer ur reserv?
Klart du gör. Modeller blir ju inte immuna mot terräng bara för att de går in från kanten.Jony skrev:Tar man verkligen diff test när man kommer ur reserv?
En bild säger mer än 1000 kaniner
- theWatchman
Alltså, snubben som gör att motståndare går i diff runda ett är ju hysterisk i DoW.... 
vet inte om det stackar men catanen kan väl göra all teräng till dangerus? Har inte en codex själv bara suttit och små läst lite på föreningen.
-
Gonka Koff
Jag har bara skummat igenom kodexen, men funderar lite på om det finns någon annan "skitfarlig powerstrategi" för dom stackars robotarna än att släcka ljuset och sakta ner motståndarna?
Jag är säkert blind, men har inte sett ett enda exempel på nåt som verkar läskigt på riktigt förutom storspindelspam och dangerous terrain test för hoppagubbar.
Om orker/nids/demoner eller DE kunde få till night fight hade det ju varit skitläskigt, -men Necrons? Vad är det exakt som gör att dom tjänar på night fight? -Att man inte kan sitta kvar med hela sin armé i sin deployment och skjuta sina missile launchers på deras AV13-båtar? Vem fan gör det? 80% av alla motståndare kommer väl ändå gasa fram med allt som kan röra sig och försöka gå in i närstrid antar jag.
I sådant fall verkar det som att en rejäl mur med monsterspindlar och scaraber kan vara väldigt lämpliga i en necronarmé, men dom är ju ungefär lika mycket ivägen vare sig det är ljust eller mörkt.
Jag skulle tro att en necronspelare väldigt gärna vill att det skall vara ljust så att han kan stoppa transporter fulla med läbbigheter så fort som möjligt.
Jaja, jag har inte full koll, nån som vet bättre får gärna upplysa mig om vad jag inte har fattat.
Jag är säkert blind, men har inte sett ett enda exempel på nåt som verkar läskigt på riktigt förutom storspindelspam och dangerous terrain test för hoppagubbar.
Om orker/nids/demoner eller DE kunde få till night fight hade det ju varit skitläskigt, -men Necrons? Vad är det exakt som gör att dom tjänar på night fight? -Att man inte kan sitta kvar med hela sin armé i sin deployment och skjuta sina missile launchers på deras AV13-båtar? Vem fan gör det? 80% av alla motståndare kommer väl ändå gasa fram med allt som kan röra sig och försöka gå in i närstrid antar jag.
I sådant fall verkar det som att en rejäl mur med monsterspindlar och scaraber kan vara väldigt lämpliga i en necronarmé, men dom är ju ungefär lika mycket ivägen vare sig det är ljust eller mörkt.
Jag skulle tro att en necronspelare väldigt gärna vill att det skall vara ljust så att han kan stoppa transporter fulla med läbbigheter så fort som möjligt.
Jaja, jag har inte full koll, nån som vet bättre får gärna upplysa mig om vad jag inte har fattat.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham