Nya Necrons

Moderator: Kompmallsansvariga

Användarvisningsbild
speedfreek

Re: Nya Necrons

Inlägg av speedfreek »

Lampan släcks bara i den runda när du som allra mest behöver ljus.
Och bara i din runda, inte i Necronspelarens runda.

Användarvisningsbild
Tadaotoko

Inlägg av Tadaotoko »

Tycker precis som gonka. Det är därför viktigt att inte spänna på necrons bakifrån och låta dem ligga otillfredsställda väntandes på en siggaret.
Christofer "Koftan" Andersson
Serpent skrev:
Gonka Koff skrev:Varför skriver inte kungen av copypaste (Marshal) i den här tråden?
För att Tadaotoko genom sina listor här det senaste året övertagit kronan? :roll:

Jocke Rapp
Site Admin

Nya Necrons

Inlägg av Jocke Rapp »

Men lite nivå på inläggen, tack. Tadaotoko: Första meningen i ditt inlägg räcker faktiskt.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Överlag känner jag att några saker borde clearas innan man diskuterar komp.

Deat-ray: Ger lika många träffar till en enhet som enheten har modeller under linjen.

Extra modeller: Saker som lägger till extra/nya modeller till enheten borde behöva göra detta precis som RP, dvs att de nya modellerna skall vara i coherency med "orginal modellerna" i squaden.

Nu till lite synpunkter:

*Warriors: Är inte jätte bra, men inte dåliga nog för att komma undan utan kompmins när dom är troops. -1 för var tioende i armén skulle nog vara lagom.
*Immortal: Är helt ok, kanske -1 för var 5e i armén
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Håller med Tröger om troops komp och tar för givet att det är så man kommer spela de otydliga reglerna.
Annat blir alldeles för knasigt.

Användarvisningsbild
fjugin

Inlägg av fjugin »

Tycker monolithen verkar komma undan lite billigt. Det är mycket kul man kan göra med den med oändlig range på sin teleport dörr. Runt -15 verkar mer lagom, alternativt räkna den som 2 fordon.

Användarvisningsbild
Tadaotoko

Inlägg av Tadaotoko »

fjugin skrev:Tycker monolithen verkar komma undan lite billigt. Det är mycket kul man kan göra med den med oändlig range på sin teleport dörr. Runt -15 verkar mer lagom, alternativt räkna den som 2 fordon.
Varför? Bara för att man kan göra roliga saker med en pinne skulle jag inte gå till en affär och köpa en om den kostade 1000kr när jag kan hitta något lika roligt som är gratis? Snälla kompa inte bort moboliten.
Christofer "Koftan" Andersson
Serpent skrev:
Gonka Koff skrev:Varför skriver inte kungen av copypaste (Marshal) i den här tråden?
För att Tadaotoko genom sina listor här det senaste året övertagit kronan? :roll:

Användarvisningsbild
fjugin

Inlägg av fjugin »

Tadaotoko skrev:
fjugin skrev:Tycker monolithen verkar komma undan lite billigt. Det är mycket kul man kan göra med den med oändlig range på sin teleport dörr. Runt -15 verkar mer lagom, alternativt räkna den som 2 fordon.
Varför? Bara för att man kan göra roliga saker med en pinne skulle jag inte gå till en affär och köpa en om den kostade 1000kr när jag kan hitta något lika roligt som är gratis? Snälla kompa inte bort moboliten.
Alltså, att ge något hårdare komp är inte detsamma som att "kompa bort" det.

För -12 och endast ett fordon tycker jag att den är ett självklart val, speciellt då många arméer har väldans svårt att ta ihjäl den utanför combat, och den har en riktigt bra attack mot folk som är lite för nära (eternety gate eller vad den nu heter).

bjorn_nilsson

Inlägg av bjorn_nilsson »

Riktigt bra mot saker som är max 6 tum bort - och 1 tum får man gratis för man måste.

Användarvisningsbild
Lillen

Inlägg av Lillen »

Jag tycker kompen är rätt på monolithen. -12 är bra nog för det finns bättre val i boken och den är inte lika bra som den varit. Jag menar Den kommer få vara tvungen att deepa in 1 av 3 missions och den har inte ens säker scatter och den är stor model vilket gör saken värre.

Sen är tröger på något angående troopsen. Det känns rimligt att ha minuset på det sättet.

Skriv svar