Space Marines

Moderator: Kompmallsansvariga

Användarvisningsbild
imp

Re: Space Marines

Inlägg av imp »

Angående Vulcan: Land Speeder Storm = Land Speeder?
Antar att minuset även gäller attack bikes i bike-enheter
En bild säger mer än 1000 kaniner

Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

imp skrev:Angående Vulcan: Land Speeder Storm = Land Speeder?
Vad menar du med det?
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Jocke Rapp
Site Admin

Inlägg av Jocke Rapp »

Ja, tanken var att Storms skulle räknas in. Kan försöka precisera Vulkans minus mer.

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

Skall podsen räknas in i fordonsminusen eller har ni missat det?
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
Asplund

Inlägg av Asplund »

Nån form av skillnad för fordonsminus baserat på AV, som talats om tidigare, känns som det saknas. Om nu pods och speeders ska räknas i fordonsminuset.

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

Då kommer iofs Pods få betydligt mer minus än de förtjänar. :P Jag "gillar" att Land Raidern räknas som två fordon i sammanhanget.

Användarvisningsbild
imp

Inlägg av imp »

Gonka Koff skrev:
imp skrev:Angående Vulcan: Land Speeder Storm = Land Speeder?
Vad menar du med det?
Som Jocke fattade så undrade jag om en Land Speeder Storm räknas som en Land Speeder för hur mycket minus man får för Vulcan-optade vapen

Användarvisningsbild
imp

Inlägg av imp »

HeadWar skrev:Då kommer iofs Pods få betydligt mer minus än de förtjänar. :P Jag "gillar" att Land Raidern räknas som två fordon i sammanhanget.
Instämmer, pods får för mycket minus då. Speeders också egentligen. Framför allt storms, som redan fått högre minus om scouter kan åka i den.

Jocke Rapp
Site Admin

Inlägg av Jocke Rapp »

Speeders ska väl vara med i mech-minuset? De skjuter mycket och tjänar på att listan innehåller mycket fordon. T.ex den femte rhinon däremot är jag mer osäker på om den borde ge nåt minus, då den inte tillför jättemycket, men den har mer armour. Det är inte bara AV som är viktigt. Jag har iofs en idé om nån sorts separat fordons-poäng-system men jag kan ta det när jag och Mattias diskuterat det närmre...

Det var medvetet att inkludera poddar i fordonsminuset, men det kan såklart diskuteras om det ska vara där. Min tanke var att det är ett fordon och det levererar marines, på samma sätt som en rhino.

Användarvisningsbild
imp

Inlägg av imp »

Fast en pod gör inte så himla mycket mer sen. Om man dessutom har en dread i pod så ger den kombon väldigt mycket extra minus. För nåt som dessutom inte är så himla bra.

Skriv svar