Är det eskalerande minus för liknande sämre monster, får vi ju isåfall öka det fasta minuset om det inte skall eskaleraStefan-RT skrev:Eskalerande minus för NDK är för hårt, bättre ha fast minus rakt av.
Libbe som får minus om dreads är med tycker jag inte alls är motiverat.
Grey Knights 6.5
Moderator: Kompmallsansvariga
Re: Grey Knights 6.5
Dibs on the Amulet! - Belkar Bitterleaf
NDK är inte bra nog om de går till fots och försöker träffa någon med skjutvapen, det som gör dem farliga är just teleportern, och/eller svärdet.
Tycker -6kp för varje, och behålla -4kp för teleport räcker, kanske något lägre.
Hela ger en skillnad på 9 kompsteg, om man nu skulle ta 3st.
Tycker -6kp för varje, och behålla -4kp för teleport räcker, kanske något lägre.
Hela ger en skillnad på 9 kompsteg, om man nu skulle ta 3st.
Är inte ghost knights lite väl hårt kompade om man jämnför med vad terminators kompar
5:a ghost knights -9 (utan brotherhood banner och hammer)
5:a terminators -4 (utan brotherhood banner och hammer)
Visst ghost knights har stealth men de är inte scoring.
Känns som man inte sänkte ghost knight minuset när man sänkte terminator minuset.
Förslag:
-1 each Ghost (-1,5 if Brotherhood
Banner is present)
+0,5 every 3rd Pair of Nemesis falchions
-2 first Daemon hammer
5:a ghost knights -9 (utan brotherhood banner och hammer)
5:a terminators -4 (utan brotherhood banner och hammer)
Visst ghost knights har stealth men de är inte scoring.
Känns som man inte sänkte ghost knight minuset när man sänkte terminator minuset.
Förslag:
-1 each Ghost (-1,5 if Brotherhood
Banner is present)
+0,5 every 3rd Pair of Nemesis falchions
-2 first Daemon hammer
Det grundläggande minuset för Ghosts är till för att de buffar upp Mordrak något betydligt då han är en uppgrade character bland dem. Du kan inte jämföra Ghosts och Terminators eftersom ghosts aldrig är ensamma.
Det du måste jämföra är Ghosts+Mordrak mot vad du nu vill.
Det du måste jämföra är Ghosts+Mordrak mot vad du nu vill.
Alexander Merinen
Och så behöver man nog ta hänsyn till att den första Daemonhammern i enheten redan finns där hos Mordrak, kan faktiskt inte se anledning till att ta ytterligare en, när han har 4 attacker och hammaren är master-crafted.
"Or Draigo's entry, which is also decidedly ridiculous. Not only did he walk into Tzeentch's house, but he drank all his beer, slept with his wife, and pissed on all the nice tapestries!"
Ha det är ganska ooptat att ta en hammare i den enheten till och med när man kör utan komp
, Mordrak, 4 halberds, 1 svärd hanterar det mesta. sen extra gubbarna man får blir ju extra svärd.
Tänkte börja med att erkänna att jag inte läst igenom hela tråden, orkar helt enkelt inte det.
Sen så har jag en liten fånig grej att påpeka...
-1 first Daemon hammer (-3 if on Justicar)
Har man flera hammare i samma enhet så finns det väll inget som säger att den första sitter på justicaren. Kanske så här iställlet: -1 first Daemon hammer (-3 if Justicar has a Daemon hammer).
Har man flera hammare i samma enhet så finns det väll inget som säger att den första sitter på justicaren. Kanske så här iställlet: -1 first Daemon hammer (-3 if Justicar has a Daemon hammer).
En bild säger mer än 1000 kaniner
Visst.imp skrev:Tänkte börja med att erkänna att jag inte läst igenom hela tråden, orkar helt enkelt inte det.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Är det -4 för justicarens hammare om han är den enda hammaren?
Annars kanske?:
first hammer in unit -1
if justicar has hammer -2
En annan fråga:
Med tanke på att typ alla verkar komma att spela med henchmen som har stormbolters (vilket är bra), borde dessa inte kompa något? Typ:
5 or more stormbolters -1
Annars kanske?:
first hammer in unit -1
if justicar has hammer -2
En annan fråga:
Med tanke på att typ alla verkar komma att spela med henchmen som har stormbolters (vilket är bra), borde dessa inte kompa något? Typ:
5 or more stormbolters -1
Jag är riktigt dålig på det här med komp, men jag måste ändå ge mig in i debatten...
Hur kan enhet 1, som är troops och bara djävlig hård på alla sätt ge mindre minus i komp än enhet 2, som ju i och för sig är djävligt hård på alla sätt, men ändå inte lika hård?
1
10 Grey Knight Terminators 470 pts -14
2 Psycannon, psybolt ammo
2
10 Terminators 460 -15
2 CML
Edit - språkfel
Hur kan enhet 1, som är troops och bara djävlig hård på alla sätt ge mindre minus i komp än enhet 2, som ju i och för sig är djävligt hård på alla sätt, men ändå inte lika hård?
1
10 Grey Knight Terminators 470 pts -14
2 Psycannon, psybolt ammo
2
10 Terminators 460 -15
2 CML
Edit - språkfel