Ja just det o sen kostar han ju bara 245p nästan gratis...Jacke skrev:Njal är ju mer än bara Jaws, han har ju en äckligt bra psychic hood och massa annat skoj. Han är mycket bättre än liknande karaktärer typ Ahriman och Tigurius. Om man ändå ska spela med Jaws kan man lika gjärna ta Njal eftersom han inte ger något minus alls i komp.
Space Wolves
Moderator: Kompmallsansvariga
- theWatchman
Re: Space Wolves (slutgiltig version uppe)
-
LordTengil
Ok, har plöjt igenom nys SW-kodexen och vi har haft dem in action någon gång i huset, så beware att jag inte har speltestat dessa jättemycket. Detta sagt så tycker jag att:
- Grey hunters borde ha ett större basminus än -2. Detta är arguably just nu den bästa troopen i spelet. Jag föreslår MINST -2 i bas, -1 if units counts 10 models (de får ett extra special weapon, och gratis, förutom att större är tuffare). Vidare: Mark of the wulfen är ju ganska bra också. Byt ut dina 2 grundattacker mot i snitt 4,5 attacker som är rending för 15p. Funkar bra mot det mesta. Ska inte det ha -1 också?
-En liten regelfråga: Lukas och Arjac är ju inte independent så kan inte targetas specifikt i CC. Ändå står det "all successful rolls to hit specifically allocated against Lukas (not against the squad) must be rerolled". Vad är det jag missar?
- Grey hunters borde ha ett större basminus än -2. Detta är arguably just nu den bästa troopen i spelet. Jag föreslår MINST -2 i bas, -1 if units counts 10 models (de får ett extra special weapon, och gratis, förutom att större är tuffare). Vidare: Mark of the wulfen är ju ganska bra också. Byt ut dina 2 grundattacker mot i snitt 4,5 attacker som är rending för 15p. Funkar bra mot det mesta. Ska inte det ha -1 också?
-En liten regelfråga: Lukas och Arjac är ju inte independent så kan inte targetas specifikt i CC. Ändå står det "all successful rolls to hit specifically allocated against Lukas (not against the squad) must be rerolled". Vad är det jag missar?
Senast redigerad av 1 LordTengil, redigerad totalt 3 gånger.
Antar att den regeln inte funkar förän hela hans squad är död?LordTengil skrev: -En liten regelfråga: Lukas och Arjac är ju inte independent så kan inte targetas specifikt i CC. Ändå står det "all successful rolls to hit specifically allocated against Lukas (not against the squad) must be rerolled". Vad är det jag missar?
Alexander Merinen
du kan ju välja att alokera träffar till honom..
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!
Du allocerar ju inte träffar utan wounds...
Alexander Merinen
sant..
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!
-
Michael Carl
Wolf Lord
-3 Power Fist / Thunder Hammer / Chainfist
Blir det -6 om man har två hammare?
-3 Power Fist / Thunder Hammer / Chainfist
Blir det -6 om man har två hammare?
Jag tror inte att det ska tolkas så (t.ex så står det väll för wolfcalws "each wolfclaw -1" så de får -1 för varje)
Alexander Merinen
Precis, skall kanske uppdatera 'Så läser du mallen'-texten och inkorporera den i mallen.Zurken skrev:Jag tror inte att det ska tolkas så (t.ex så står det väll för wolfcalws "each wolfclaw -1" så de får -1 för varje)
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"