Sida 20 av 22

Re: Grey Knights 6.5

Postat: 18 jan 2012, 16:22
av Waraxx
terminator kompen är fel ... punkt.
1. inget minus för halebards ?
2. minus 4 för 5 man när folk betalar mer för icke troops som är antingen närstid eller skytte.

men jag tycker nog att bannern kompar typ rätt... jag vet inte hur det är med mark of korne men med bannern så ersätter du force vapnet med ett vanligt ccw. så på mindre squads finns det inte en större anledning att ta banner. men på större squads kanske man ska införa ett minus.

andra saker som jag vill se i greyknigt kompen.

1. libben ... snälla rädda honom någon :( varje gång jag funderar på om jag ska ta en libbe så kommer jag jämt fram till samma resultat : Land Raidern är bättre. (samma som mephiston men jag ska inte gå in på BA nu)

2. ge +0,25 för digial weapons till brotherhood champion :lol: ( för att det är coolt)

3. som alla andra sagt : fixa henchmens , nuff said.

Re: Grey Knights 6.5

Postat: 18 jan 2012, 16:55
av Henke
Kostar en libbe 250p?

Re: Grey Knights 6.5

Postat: 18 jan 2012, 17:08
av Bengtsson den yngre
jag tycker att libben ligge ganska lagom och inte på något sätt kan jämföras med en landraider. Problemet är väl förr att cpt.obvious-osten (inkvisitor, coteaz och drago) kompar för snällt.

Re: Grey Knights 6.5

Postat: 18 jan 2012, 19:15
av Andy Grey
Jag kan gå med på att kompa drygo rejält :)

Re: Grey Knights 6.5

Postat: 20 jan 2012, 18:33
av refabricated
Well, han ostar mest i kombo med 10 paladiner. Galet svårt att hantera. Lägg in en inkvisitor så kommer de aldrig att fly heller.
Han ligger väl annars rätt i komp? (baserar detta på att få spelar med honom, precis som alla andra specialkaraktärer).
Men i kombo med pallafjanter bör han drämmas till med nerfpinnen.

Re: Grey Knights 6.5

Postat: 21 jan 2012, 20:58
av Morph
Strike Squads och Assault Squads kompar i grund samma, vilket är väl ok, fastän Strike Squads i grund är bättre. Enheterna jämnar ut sig i teorin att man slår Red Thirst varje gång man spelar BA. Därimot blir det genast en stor skillnad om Strike Squads använder Psybolt ammo, vilket gör dem starka nog för att skjuta på AV11 med deras standard vapen. (Vilket det finns mer än gott om bland alla arméerna.)

Jag skulle vilja se psybolt ammo ändras till ytterligare 1 hårdare i komp. Detta gäller även för alla andra ställen i codexen där Psybolt kan köpas, då det borde jämna ut kompen överlag jämnfört med andra arméor.

Kan även tycka Psycannons borde kompa lite hårdare, speciellt på HQ samt Terminator modeller, där de alltid får skjuta max skott, kanske sätta ytterliggare 0,5 per psycannon i dessa enheter.

Terminators kompar väldigt fel, men det har redan många klagat på och jag borde inte behöva påpeka mycket om det. De skall åtminstone kompa lika med alla andra av Imperiets Termisar, dvs: -1 per model. Även om det är för lågt till att börja med då **** har frag/krak/psyk-out grenades och är troops!

Utöver detta skulle jag vilja se en ökning på 0,5 eller 1 på alla modeller som har Fortitude kraften, då GK får den väldigt billigt och den gör väldigt mycket för sin kostnad. Rhinos kan väl exluderas från den listan.

Re: Grey Knights 6.5

Postat: 21 jan 2012, 21:18
av Seregon
Morph skrev:Strike Squads och Assault Squads kompar i grund samma, vilket är väl ok, fastän Strike Squads i grund är bättre. Enheterna jämnar ut sig i teorin att man slår Red Thirst varje gång man spelar BA.
Jättekonstig teori som bygger på att ~16.7% = 100%.

Re: Grey Knights 6.5

Postat: 21 jan 2012, 21:32
av Tadaotoko
Tycker att folk klagar mycket på fel saker. Kan hålla med om att gk kommer undan bra i kompen om man spelar i kompspannet 15-35 men spelar man på högre komp blir det svårt att göra listor som blir lika bra som andra på samma komp.

Majoriteten av sakerna kompar väldigt rätt emot varandra. Det finns några få undantag men det mesta är ganska balanserat. termosar är till viss del smällare kompade än i andra codexar, dock är det en helt annan codex så det är ok ur den synvinkeln då enhetens hardhet ska bedömas ifrån efektiviteten i sin egen lista. Där emot så kompar de helt rätt om man kollar på gkss.

Tycker att startkompen ska ses över. Gk ligger helt ok tycker jag. Dock borde andra codexar få ett lyft.

Re: Grey Knights 6.5

Postat: 21 jan 2012, 22:11
av HeadWar
Morph skrev:Utöver detta skulle jag vilja se en ökning på 0,5 eller 1 på alla modeller som har Fortitude kraften, då GK får den väldigt billigt och den gör väldigt mycket för sin kostnad. Rhinos kan väl exluderas från den listan.
Rhinos med Psycannon-enheter i blir väldigt mycket bättre av Fortitude.

Re: Grey Knights 6.5

Postat: 21 jan 2012, 23:23
av Morph
Seregon skrev:Jättekonstig teori som bygger på att ~16.7% = 100%.
Kanske inte skulle lagt in "varje gång", så hade mening varit lättare att förstå.
Tadaotoko skrev:Majoriteten av sakerna kompar väldigt rätt emot varandra. Det finns några få undantag men det mesta är ganska balanserat. termosar är till viss del smällare kompade än i andra codexar, dock är det en helt annan codex så det är ok ur den synvinkeln då enhetens hardhet ska bedömas ifrån efektiviteten i sin egen lista. Där emot så kompar de helt rätt om man kollar på gkss.
Detta är väl det som är helt fel, kompen är till för att göra arméor balanserade mot varandra inte balanserade för andra enheter i sin egna codex. Synvinklen skall vara i förhållande till enheter genom alla codexar. En jämnförelse kan t.ex vara mot DA's termisar som också kan vara scoring, där de betalar för en standard Termie enhet på fem pers och komp 8, vilket är nuvarande dubbelt så mycket i komp som GK's troop termisar och har mindre special förmågor/uppgraderings möjligheter.
HeadWar skrev:Rhinos med Psycannon-enheter i blir väldigt mycket bättre av Fortitude.
Sant, men Rhinos i GK är redan kompade med 0,5 extra jämnfört med vanliga Rhinos och just på det fordonet tycker jag att det räcker då en Rhino inte är speciellt beväpnad i sig själv. Fordon som Razorback/LR/SR/Dreads gör det större skillnad på då de sitter oftare med tyngre beväpning.