Space Marines

Moderator: Kompmallsansvariga

Användarvisningsbild
Nefrums

Re: Space Marines

Inlägg av Nefrums »

släng in ett "samtidigt" i beskrivningen så blir det svårare att misförstå..
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

HeadWar skrev:Jag tror att citationstecknen runt "kan" betyder att man inte får minus för alla squads, utan bara för så många som det finns Stormar till. Men det är en intressant poäng det där med combat squads, finns det en 10-manna och två Stormar så borde det ju ge -2.

För övrigt kan man ju köpa en extra scout så de blir sex man, då varken kan eller "kan" de åka Storm. ;)
Citationstecknen var mina egna. Men betyder det i praktiken att jag får -1 för var 5e Scout?

Om Nefrums "samtidigt" var en kommentar på mitt inlägg så tycker jag att minuset istället skulle tillskrivas Landspeedern och inte Scouts.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

Det blir fel hur man än skriver, vi har försökt. Tanken är att har man en Scoutsquad i en Storm så får man ett extra minus.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Katarsis skrev:Det blir fel hur man än skriver, vi har försökt. Tanken är att har man en Scoutsquad i en Storm så får man ett extra minus.
Jag hänger inte med på hur ni menar. Speedern tillhör ju ingen squad. Har jag exempelvis en 5-manna enhet och en 10-manna enhet med scouter så kan ju båda utnyttja speedern om jag använder combat squads. Är det inte rimligare att flytta minuset till speedern?

Jacke

Inlägg av Jacke »

Men du får bara minus för en av enheterna

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Jacke skrev:Men du får bara minus för en av enheterna
Men jag får fler minus om jag har fler än en storm i det fallet, eller?

Jacke

Inlägg av Jacke »

Ja, minus 1 för varje enhet som har en tillgänglig storm. Så har du 3 squads och 2 storms får du minus 2. Men har du 3 squads och 3 storms får du minus 3

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Jacke skrev:Ja, minus 1 för varje enhet som har en tillgänglig storm. Så har du 3 squads och 2 storms får du minus 2. Men har du 3 squads och 3 storms får du minus 3
Och vad gäller då om jag har en 5-manna squad och en 10-manna squad med scouts och 3 Storms? -2 eller -3?

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

Röde skrev:Och vad gäller då om jag har en 5-manna squad och en 10-manna squad med scouts och 3 Storms? -2 eller -3?
Som det är skrivet nu, -2, men det borde nog vara -3. (Eller, det är faktiskt -2 per Storm-enhet, så -4 och -6.)

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

Röde skrev:Jag hänger inte med på hur ni menar. Speedern tillhör ju ingen squad. Har jag exempelvis en 5-manna enhet och en 10-manna enhet med scouter så kan ju båda utnyttja speedern om jag använder combat squads. Är det inte rimligare att flytta minuset till speedern?
Om minuset ligger på Speedern så kommer det ju att bli samma problem om man har två Speeders men bara en enhet Scouts.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Skriv svar