Om kompen inte har så stor inverkar på spelresultatet så är det alltid bäst att ta en så hård lista som möjligt, vilket skulle vara motsatsen till kompens syfte.Klus skrev:Förutsatt att kompen inte har för stor inverkan på spelresultatet då.
Tyranids
Moderator: Kompmallsansvariga
Re: Tyranids, nya codexet
- theWatchman
Är det därför du vill ha +4 på tyranten och fexen?Nefrums skrev:kompmallen är en självlärande mall.. När nån kommer på nåt ostigt och spelar med det så kommer det att kompas ner i mallen..
btw.. har jag berättat att jag ska spela tyranider på lincon
Nej.. Jag ska inte ha med dem för de suger.. inte ens om de ger +4....theWatchman skrev:Är det därför du vill ha +4 på tyranten och fexen?Nefrums skrev:kompmallen är en självlärande mall.. När nån kommer på nåt ostigt och spelar med det så kommer det att kompas ner i mallen..
btw.. har jag berättat att jag ska spela tyranider på lincon
Eskalerande minus på allt!Nefrums skrev:btw.. har jag berättat att jag ska spela tyranider på lincon
Bara forma mallen efter jeppas armé sen, allt han valde får -1 till 
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.
- theWatchman
Kan hålla med dig vag gäller fexen.Nefrums skrev: Nej.. Jag ska inte ha med dem för de suger.. inte ens om de ger +4....
Fexen skulle kunna ignoreras för monster-minuset.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
- theWatchman
Nej det tycker jag inte... Många wounds med T6 är fortf bra. Men just fexen borde kunna ha ett grund +egge skrev:Fexen skulle kunna ignoreras för monster-minuset.
jag håller med.. det är bättre om fexen komenseras för T6 wounds minuset med ett plus..theWatchman skrev:Nej det tycker jag inte... Många wounds med T6 är fortf bra. Men just fexen borde kunna ha ett grund +egge skrev:Fexen skulle kunna ignoreras för monster-minuset.
en sak som jag tycker med mallen:
Tyrant guards och hive guards borde vara inkluderade i MC wounds minuset..
Tyrant guards kan kompenseras gjenom att man tar bort grundminuset på dem.
Hive guards därimot.. de är tillsammans med tervigoren de överlägset bästa enheterna i tyranid codexen. och borde därför ligga på mer än -3 st..
Tyrant guards och hive guards borde vara inkluderade i MC wounds minuset..
Tyrant guards kan kompenseras gjenom att man tar bort grundminuset på dem.
Hive guards därimot.. de är tillsammans med tervigoren de överlägset bästa enheterna i tyranid codexen. och borde därför ligga på mer än -3 st..