Kompmall v6.0

Moderator: Kompmallsansvariga

Silversixx
Inlägg: 1153
Blev medlem: 09 okt 2008, 15:14

Re: Kompmall v6.0

Inlägg av Silversixx »

Snot skrev:
Silversixx skrev:Härligt Jocke!
Ytterst fint att du sänkt minuset på blood crushers, sånt gillar vi!
Nu yrar du allt i nattmössan
Innan var det minus för de tre första, nu är det för de första fyra.

Tist
Inlägg: 294
Blev medlem: 06 jul 2010, 21:47

Re: Kompmall v6.0

Inlägg av Tist »

Kanske en dum fråga...

Death Company om man har nån liturgies person, är det -1 per figur istället för +0.5 eller blir det totalt -0.5 per figur? (dvs +0.5 för DC och sen -1 för chappe)
"Monochrome und minimal!"

...und Fluffmongo!

Användarvisningsbild
lurräven
Inlägg: 1013
Blev medlem: 22 mar 2010, 19:50
Ort: Linköping

Re: Kompmall v6.0

Inlägg av lurräven »

Gillar nya kompmallen med dess om-grejor, det tycker jag är bra. Även om mina Command- och Veteran Squads med Meltor gillar mallen lite mindre.

Det är inget each för Meltaguns i Assault Squads för Blood Angels. Betyder det att man får -1 oavsett om man har en (det kanske mest är aktuellt för tiomannasquads med JPs, och de blir ju redan straffade...) eller två meltaguns i sin enhet?

Användarvisningsbild
Nefrums
Inlägg: 3147
Blev medlem: 02 okt 2008, 10:54

Re: Kompmall v6.0

Inlägg av Nefrums »

Tist skrev:Kanske en dum fråga...

Death Company om man har nån liturgies person, är det -1 per figur istället för +0.5 eller blir det totalt -0.5 per figur? (dvs +0.5 för DC och sen -1 för chappe)
de minusen är kumulativa, så det blir -0.5 totalt..

lurräven skrev:Gillar nya kompmallen med dess om-grejor, det tycker jag är bra. Även om mina Command- och Veteran Squads med Meltor gillar mallen lite mindre.

Det är inget each för Meltaguns i Assault Squads för Blood Angels. Betyder det att man får -1 oavsett om man har en (det kanske mest är aktuellt för tiomannasquads med JPs, och de blir ju redan straffade...) eller två meltaguns i sin enhet?
det ska vara each där..

egge
Inlägg: 2100
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:03

Re: Kompmall v6.0

Inlägg av egge »

4 warriors med bonesword och lash whip med toxin sacs och rending claws.

Ger detta -7 eller -8 i komp? Får man -1 för både toxin sacs och rending claws eller var för sig?
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Användarvisningsbild
Snot
Inlägg: 1472
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Kompmall v6.0

Inlägg av Snot »

Då dom flesta i kompmallen är folk som arbetar med SWEFAQ: Varför är alla IA8 Units utelämnade?
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Kompmall v6.0

Inlägg av Katarsis »

egge skrev:4 warriors med bonesword och lash whip med toxin sacs och rending claws.

Ger detta -7 eller -8 i komp? Får man -1 för både toxin sacs och rending claws eller var för sig?
Du får -1 vardera (per enhet) för Rending Claws och Toxin Sacs.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Lando
Inlägg: 37
Blev medlem: 19 nov 2008, 14:24

Re: Kompmall v6.0

Inlägg av Lando »

På tal om Land Raiders i annan tråd. Man får alltså i de flesta fall ytterligare -1 för en LR som fordonsminus? Skulle lika gärna kunna ligga på LR själv.

Och när det skrivs att LR räknas som två fordon, hur räknar jag då? Skulle endast två Land Raiders vara fyra fordon och ge minus för fordon nummer 2-4 (komp -4)? Kan gissa mig till svaret på det men tycker mallen är lite för onödigt krånglig i vissa fall för att vara gångbar utanför detta forum.

I övrigt är jag alltid positiv till mallen.

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: Kompmall v6.0

Inlägg av HeadWar »

Lando skrev:På tal om Land Raiders i annan tråd. Man får alltså i de flesta fall ytterligare -1 för en LR som fordonsminus? Skulle lika gärna kunna ligga på LR själv.
Nej, jag skulle säga att det landar på -2 eller -3 i de flesta SM-arméer.

sourpus
Inlägg: 244
Blev medlem: 07 jul 2009, 10:04

Re: Kompmall v6.0

Inlägg av sourpus »

nya mallen:

+ för mer minus för hel-mech. allt som ger incitament för variation i listbyggandet ser jag som odelat positivt.

- är det bara jag som tycker vissa delar känns väldigt plottriga? att hålla på att dutta med 0.5 komppoäng fram och tillbaka för exempelvis combi-flamers och dylikt känns lite meh.
12% av svenskarna skulle inte acceptera att en invandrare från en annan del av världen giftes in i familjen (källa: DN 2010-08-03). Dessa 12% är inte välkomna i mitt Sverige.

Skriv svar