Space Marines

Moderator: Kompmallsansvariga

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011

Re: Space Marines

Inlägg av cadelin »

scoutbikes är bra "OM" man får börja annars vette fan om det inte är att slänga poäng i sjön. Jag kan bara säga att de gånger jag provspelat dem och inte börjat så dör dom alldeles för lätt.

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

@ Blom & Jacke... Fy.... Jag har ju knappt fått använda mina ännu.

Finns det något i boken som inte ska ge minus?
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Nefrums

Inlägg av Nefrums »

Röde skrev:Finns det något i boken som inte ska ge minus?
Gör som jag när man skriver armelistor.. lägg till poäng/30 i komp på allt och börja räkna på komp 50.. Då ser de vad det är som verkligen ger + och - i komp..
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Jacke

Inlägg av Jacke »

cadelin skrev:scoutbikes är bra "OM" man får börja annars vette fan om det inte är att slänga poäng i sjön. Jag kan bara säga att de gånger jag provspelat dem och inte börjat så dör dom alldeles för lätt.
Jo visst men de är billiga, en Russ eller Predator varannan match är ju inte så tokigt. Det går ju att hindra deras tur 1 charge men då kanske man inte kan deploya på det sätt man tänkt. Samt att sergeanten väl har BS4 med combi-melta. Dessutom är de skapligt jobbiga för Tau och IG eftersom de piskar deras infanteri i CC, och har en garanterad tur 1 charge. Får man inte börja så är det bara att outflanka med dom istället så fyller de ändå en funktion.

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011

Inlägg av cadelin »

iofs men då är det oändligt mycket bättre med en scoutsquad i storm så can man claima objektivt sent i matchen om man outflankar.

Användarvisningsbild
theWatchman

Inlägg av theWatchman »

cadelin skrev:iofs men då är det oändligt mycket bättre med en scoutsquad i storm så can man claima objektivt sent i matchen om man outflankar.
oändligt är fel ord på det här forumet, här använder vi ordet sjukt istället :D

Blom

Inlägg av Blom »

Röde skrev:@ Blom & Jacke... Fy.... Jag har ju knappt fått använda mina ännu.

Varför tror du jag öppna mig? :D

Ne men jag spela mina 3 bikes och dem var nog en av sakerna som funka bäst i listan.
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Jacke

Inlägg av Jacke »

Röde skrev:@ Blom & Jacke... Fy.... Jag har ju knappt fått använda mina ännu.

Suck... Marines får äckligt bra komp oavsett hur listan ser ut. Du kan i princip göra dem hur hårda du vill utan att få jättelåg komp. Även om man anstänger sig för att osta upp dem så mycket det går så kompar de ändå runt 40. Såvida du inte har Vulcan.

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

Men marines är väl ändå inte riktigt bra? Jag försöker bygga äckliga listor för okompade turneringar, men det blir ju aldrig som det känns dunder bra. Det finns nog en anledning varför Space Marine codexet inte ens finns med i top-15 i Storbrittaniens största turnering, så de om något så får väll marines den komp de förtjänar oftast?
Alexander Merinen

Jacke

Inlägg av Jacke »

Klart det går att göra hårda marines. Ser inte på vilket sätt de skulle vara svagare än andra arméer.

Skriv svar