Imperial Guard

Moderator: Kompmallsansvariga

Användarvisningsbild
LillePer

Re: Imperial Guard

Inlägg av LillePer »

Lätta inte upp kompen på PW i blobbar..., de är bra. Jeppas IG som var med på sydcon hade en blobb. Och det var på en komp 50ish lista.
Senast redigerad av 1 LillePer, redigerad totalt 27 gånger.

Användarvisningsbild
Skulliz

Inlägg av Skulliz »

Snot skrev:@Skulliz

commissarklumpar med PW's är värd varje kompsiffra, antagligen lite lite mer.

men i övrigt håller jag med om det mesta, speciellt SW squads och RR.

Sen som en sidenote.

Alla heavy weapons i Strakens Commandsquad om den också innehåller 2 bodyguards borde ge -2komp extra om det finns en transport som kan hosta hans unit.
Jo det är möjligt, jag har inte spelat med dem på skit-länge. Och det var ju på den tiden då det inte var några problem att knöka in 11 immolators i en armé och elda skiten ur klumpar. Jag antar att det nya spel-klimatet med hårdare komp på mech har gjort dem bättre då fler MEQs får lämna bilen hemma och gå till jobbet istället.

Kan du utveckla det där med straken och Heavy Weapons lite? Jag förstår inte riktigt varför man skulle vilja köra Heavy Weapons istället för meltas/flamers med straken.

Användarvisningsbild
Snot

Inlägg av Snot »

Wound allocation, 60mm bas när man disembarkar, majority WS 5. 5poäng för en mortar., rätt värt det?
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.

Användarvisningsbild
Skulliz

Inlägg av Skulliz »

Snot skrev:Wound allocation, 60mm bas när man disembarkar, majority WS 5. 5poäng för en mortar., rätt värt det?
lol true :D

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Är det bara jag som tycker Marbo ska kompas ner lite granna, i nuläget har jag inte sett en IG lista utan Marbo på skitlänge. Det tyder ju på att han är lite för snällt kompat. -2 för 65p är ju medelminus(dvs "komp 50 grad på minuset") Tycker nog att han förtjänar -3 eller -4, så att folk faktiskt överväger att inte ha med honom.

Användarvisningsbild
Snot

Inlägg av Snot »

dom flesta på sydcon hade inte marbo?
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

PerS skrev:Är det bara jag som tycker Marbo ska kompas ner lite granna, i nuläget har jag inte sett en IG lista utan Marbo på skitlänge. Det tyder ju på att han är lite för snällt kompat. -2 för 65p är ju medelminus(dvs "komp 50 grad på minuset") Tycker nog att han förtjänar -3 eller -4, så att folk faktiskt överväger att inte ha med honom.
Jag tycker att han är svårkompad. I många matcher gör han ingenting alls. Men så kommer de där enstaka matcherna där han uträttar stordåd. Men jag kan nog hålla med om att han nog bör ha lite mer minus för potentialen att skapa oreda.

the godfather

Inlägg av the godfather »

Zurken skrev:Snabb fråga om Heavy Weapon Squads i nya mallen.

En squad med 2 Lascannons och 1 Autocannon, ger det -1 eller -2? På samma sätt stämmer det att en enhet med 2 Missile Launchers och 1 Autocannon bara ger -0,5?
ja så har jag tolkat det.
I'll make you an offer you can't refuse

rankinglänk

Jocke Rapp
Site Admin

Inlägg av Jocke Rapp »

the godfather skrev:
Zurken skrev:Snabb fråga om Heavy Weapon Squads i nya mallen.

En squad med 2 Lascannons och 1 Autocannon, ger det -1 eller -2? På samma sätt stämmer det att en enhet med 2 Missile Launchers och 1 Autocannon bara ger -0,5?
ja så har jag tolkat det.
Det där ändras snart...

Vad borde Marbo kompa då? -3?

Användarvisningsbild
kombat

Inlägg av kombat »

Vet inte Marbo gör oftast ingenting och man ger i regel bara bort poängen. Men ibland gör han underverk. Jag tycker inte han är ett självklartval, men jag gillar Marbo så oftast slinker han in.
-2 anser jag vara rätt så lagom komp för honom.

Skriv svar