Dark Eldar
Moderator: Kompmallsansvariga
Re: Dark Eldar
Precis. Att en raider ska ingå i eskalerande minuset och samtidigt ha samma grund minus som en chimera är ju bara löjligt... -2 känns bättre
Re: Dark Eldar
Håller inte med om att små, lätta bilar blir så mycket bättre av att spammas. En ensam trukk lever på att den kan stå bakom en byggnad innan den åker fram och kastar av sin last. När man istället har två trukks så måste plötsligt en av dem stå i det öppna. Denna andra trukken är då mycket sämre än den första. Tanks å andra sidan kan stå i det öppna, kanske med lite hull down cover och klara sig bra, och dessa blir mycket bättre ju fler de är.
Re: Dark Eldar
Allt blir väl bättre av att spammas? :ytth:
Attans, fanns det ingen sådan smilie
Attans, fanns det ingen sådan smilie
Re: Dark Eldar
Tycker inte att DE ska ha eskalerande minus på sina fordon. De är sjukt dåliga och man behöver inte använda tunga vapen som kostar mycket i komp för att ha sönder dem. Tyranider till exempel kissar på DE fordon. Det är bara att springa ikapp dem och slå sönder dem när de åkt sina 12". Sen är det sjukt lätt att skjuta bolters på dem tills de dör om man nu inte skulle vara tyranider för det är ju omöjligt att autranga bolters när man åker bil.
Christofer "Koftan" Andersson
Serpent skrev:För att Tadaotoko genom sina listor här det senaste året övertagit kronan?Gonka Koff skrev:Varför skriver inte kungen av copypaste (Marshal) i den här tråden?
-
- Inlägg: 994
- Blev medlem: 05 nov 2008, 11:14
Re: Dark Eldar
De bör helt klart ha eskalerande minus, många fordon är betydligt bättre än få, det skall bara ligga på en vettig nivå i förhållande till andras arméers fordonsminus.
Re: Dark Eldar
är du hög? stealers kan med tur skada, och faktiskt komma ifatt ett fordon som åkt tolv tum om de har tur med sitt fleet roll, men vad i helvete annars? man behöver extra upgraderingar för att ens få in en glancing hit. enda skillnaden är open topped, vilket gör att den tredje sexan kan vara en femma istället för att få immobilized och en sexa förstör faktiskt fordonet. weehooooo, om man misslyckas kan hela enheten skjuta opå en.Tadaotoko skrev:Tycker inte att DE ska ha eskalerande minus på sina fordon. De är sjukt dåliga och man behöver inte använda tunga vapen som kostar mycket i komp för att ha sönder dem. Tyranider till exempel kissar på DE fordon. Det är bara att springa ikapp dem och slå sönder dem när de åkt sina 12". Sen är det sjukt lätt att skjuta bolters på dem tills de dör om man nu inte skulle vara tyranider för det är ju omöjligt att autranga bolters när man åker bil.
Ja' än't bittä'!
Re: Dark Eldar
Är du sarkastisk, har fel eller både och samtidigt?Tadaotoko skrev:Tycker inte att DE ska ha eskalerande minus på sina fordon. De är sjukt dåliga och man behöver inte använda tunga vapen som kostar mycket i komp för att ha sönder dem. Tyranider till exempel kissar på DE fordon. Det är bara att springa ikapp dem och slå sönder dem när de åkt sina 12". Sen är det sjukt lätt att skjuta bolters på dem tills de dör om man nu inte skulle vara tyranider för det är ju omöjligt att autranga bolters när man åker bil.
*edit: Du är uppenbart sakastisk, lite svårt att tolka via internett bara :>
@Michael Carl:
Jo, men genom att sänka grund kompen på fordonen Open topped fordonen uppnår man väll detta? Många open topped fordon eller färre och komplettera med sånt som har tak. Många klena eller få starka. Känns rätt i mitt huvud iaf
Re: Dark Eldar
Räkna aktuella fordon (AV 10, OT) som halva fordon? Det funkar ju för Land Raiders, fast tvärtom.
Re: Dark Eldar
Tycker det räcker med typ att man ignorerar ev den första till fordonsminuset
Re: Dark Eldar
Jag kan väl tycka att de eskalerade fordonminuset är helt okej då de flesta arméer har samma, dock finns det några arméer som slipper betala fordonminus för sina AV10.
Kan dock tycka att -3 är ganska mycket för AV10 + Open Topped fordon. De må ha bättre vapen och är snabbare än en rhino men kostar nästan dubbelt så mycket i grund. Jag skulle tro att denna uppsättningen skulle vara lite bättre:
Raider:
-1,5 each Raider
+1 each Disintegrator cannon
-1 each Night shields / Flickerfield
-0,5 each Shock prow / Torment Grenade Launchers / Grisly Trophies
Venom:
-2 each Venom (då de redan har FF, men kan hålla mindre modeller)
-1 Night Shields
-0,5 Grisly Trophies
-1 each of the first three extra Splinter Cannon
-2 each additional extra Splinter Cannon after the first three
Skillnaden här att om man vill använda FF/NS för att förbättra sina fordon så kommer kompen springa iväg, men om man vill köra dem näst intill nakna så kan man spara lite komp. Man skulle även kunna ändra D.Cannon till +0.5 istället för att stoppa folk från att få tillbaks för mycket komp. Denna uppsättningen gör att en 1500p lista med 4 raiders, 1 venom och 3 ravagers (610p) ändå kommer kompa minst -38 (istället för -45) enbart från fordon och då är det utan uppgraderingar.
Jämför jag det med lite andra arméer, så som SM: 4 Rhino, 1 Razorback, 3 Predators (360p) på -42 komp, så känns det inte så överdrivet. Även mot Orks: 7 Trukks, 1 Battlewagon (335p) på -39 så känns det ganska rättvist. Dock är dessa nummer bara mot nakna modeller, det skiftar väldigt snabbt så fort man vill ändra dem lite. Men jag tror att min version är test-värdig iaf?
Kan dock tycka att -3 är ganska mycket för AV10 + Open Topped fordon. De må ha bättre vapen och är snabbare än en rhino men kostar nästan dubbelt så mycket i grund. Jag skulle tro att denna uppsättningen skulle vara lite bättre:
Raider:
-1,5 each Raider
+1 each Disintegrator cannon
-1 each Night shields / Flickerfield
-0,5 each Shock prow / Torment Grenade Launchers / Grisly Trophies
Venom:
-2 each Venom (då de redan har FF, men kan hålla mindre modeller)
-1 Night Shields
-0,5 Grisly Trophies
-1 each of the first three extra Splinter Cannon
-2 each additional extra Splinter Cannon after the first three
Skillnaden här att om man vill använda FF/NS för att förbättra sina fordon så kommer kompen springa iväg, men om man vill köra dem näst intill nakna så kan man spara lite komp. Man skulle även kunna ändra D.Cannon till +0.5 istället för att stoppa folk från att få tillbaks för mycket komp. Denna uppsättningen gör att en 1500p lista med 4 raiders, 1 venom och 3 ravagers (610p) ändå kommer kompa minst -38 (istället för -45) enbart från fordon och då är det utan uppgraderingar.
Jämför jag det med lite andra arméer, så som SM: 4 Rhino, 1 Razorback, 3 Predators (360p) på -42 komp, så känns det inte så överdrivet. Även mot Orks: 7 Trukks, 1 Battlewagon (335p) på -39 så känns det ganska rättvist. Dock är dessa nummer bara mot nakna modeller, det skiftar väldigt snabbt så fort man vill ändra dem lite. Men jag tror att min version är test-värdig iaf?