Space Marines

Moderator: Kompmallsansvariga

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Re: Space Marines

Inlägg av HeadWar »

Köper du ofta Heavy Bolters till dina Long Fangs, eller brukar du konstatera att Heavy Bolters suger, och köper något vettigare? (På tal om det borde Devastators inte få minus för sina 15-poängs Heavy Bolters.) Har du spelat med dina Sentry Guns, eller bara räknat på dem? Att de ställer upp individuellt är ingen stor fördel när man har Heavy Bolters, då vill man ha volym så att man kan tvinga fram saves på tunga vapen och fistar. Till skillnad från Long Fangs är de dessutom helt immobila, och om någon vill närstrida dem så ger de bonusförflyttning istället för att få en Counter-Attack i ansiktet.

Sammanfattningsvis, ta och spela med dem på en turnering, och återkom om du fortfarande tycker att de borde ha -1. (-½ skulle jag iofs kunna köpa i dagsläget, vilket jag har föreslagit, men Mattias ville inte ha halva minus.)

Mutt

Inlägg av Mutt »

Nu när jag kan stilla samvetet med att det är påtänkta så kanske jag kan göra just det. Har bara spelat med dem i friendly games, och i vår grupp skiljer sig dessa slagen ganska stort från turneringsformatet. Man får dock vara observant på killpoints-missions.

Vill man inte ha -½ kan man ha -1 eller -2 per squadron (även om de nte ställs upp gemensamt).

En tillhörande fråga. Har fför mig att det står att man inte "behöver" placera dem tillsammans. Betyder det i så fall att man får lov att sätta dem som en unit i så fall om man skulle vilja?

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

Vi har funderat lite på Sentry Guns tidigare och kommit fram till att de endast är riktigt bra om man har riktigt många utav dem. De kommer nog inkluderas i nästa version om vi räknar ut ett minus vi är nöjda med.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

Fast om du har riktigt många så har du ju inte någon chans alls på kill points-uppdrag. Att auto-förlora ett slag per turnering är inte speciellt bra.

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011

Inlägg av cadelin »

Jag har suttit och dragit mig i skägget angående devastators vara eller icke vara. Jag må tycka att minuset ska ändras till:
-1 per heavy weapon after the first 2
För dom e fan så dåliga så jag har inte sett det spelas sen förra gothcon då david och jag hade med dom men tog bort dom dirr efter turneringen.

Användarvisningsbild
theWatchman

Inlägg av theWatchman »

cadelin skrev:Jag har suttit och dragit mig i skägget angående devastators vara eller icke vara. Jag må tycka att minuset ska ändras till:
-1 per heavy weapon after the first 2
För dom e fan så dåliga så jag har inte sett det spelas sen förra gothcon då david och jag hade med dom men tog bort dom dirr efter turneringen.
Håller med dej Acad! Longfans e ok, devastators är kass...

the godfather

Inlägg av the godfather »

för ungefär 20 sidor sen frågade jag om predator utan sidspons. det har inte hänt något..

tycker folk verkligen att pred med bara twinlas är värt lika mycket minus?
fnuderade på att ta till lincon..
I'll make you an offer you can't refuse

rankinglänk

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

Jag tycker det minuset borde ligga på sponsons (båda sorterna), istället för på taklaser.

cadelin

Inlägg av cadelin »

jag håller med det vore gott att få spela med mina fina acan predar i mallkompturneringar men -5 för 60/70 poäng är för mycket.

cadelin

Inlägg av cadelin »

Jag säger än en gång:
Ta bort minus på combivapen på veteran sergants. 10p för ett enskotts och ett minus i komp svider hårt.
Samt ändra till samma i tacticals som SW inget minus för PW

Skriv svar