Blood Angels
Moderator: Kompmallsansvariga
Re: Blood Angels
När kommer BA och Tyranidkompen att läggas in i mallen?
Och tills dess, skulle nån vänlig själ kunna infoga den komp som gäller/diskuteras för tillfället i första posten i dessa trådar, istället för att gömma den nånstans mitt i?
Och tills dess, skulle nån vänlig själ kunna infoga den komp som gäller/diskuteras för tillfället i första posten i dessa trådar, istället för att gömma den nånstans mitt i?
1. Håller med om att det vore trevligt on mallen kunde läggas in i första posten.
2. Håller med Acad om att Assault borde inte få - för spec om dom inte har JP (normala scoring inf betalar ej för det (SM/SW osv).
3. Lägg till Stormraven efter LR i Reclusiarch minuset oxå.
Annars ser det bra ut, åtminstånde tills det har hunnits turneringstestats ett par gånger.
2. Håller med Acad om att Assault borde inte få - för spec om dom inte har JP (normala scoring inf betalar ej för det (SM/SW osv).
3. Lägg till Stormraven efter LR i Reclusiarch minuset oxå.
Annars ser det bra ut, åtminstånde tills det har hunnits turneringstestats ett par gånger.
Warning: This game may cause Nerdiness and loss of friends.
Allt kommer i dagarna. Vi kommer nog göra om lite efter det i forumet, tills dess får ni klara er.Falkman skrev:När kommer BA och Tyranidkompen att läggas in i mallen?
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Borde inte BAs vanliga LR oxå ha +1 komp för att den bara tar 10 och inte 12 pers?
Warning: This game may cause Nerdiness and loss of friends.
Funderat på om det kanske in borde vara någon liten lättnad på kompen för FC/FnP-bubblor i en lista utan någon möjlighet att ha prästen i en transport? Blir väldigt mycket mindre bubbla utan bil och klart lättare att döda prästen. Är trots allt "bara" en IC-marine.
Måste säga att jag är glad nog över att den inte ger mer minus än 15.
Sätter du honom i en stor enhet (eller heck, i en enhet, vilken som helst) så är han ganska svår att plocka bort.
Sätter du honom i en stor enhet (eller heck, i en enhet, vilken som helst) så är han ganska svår att plocka bort.
Dessvärre är han ju IC, vilket gör att mot fiender med högt initiativ dör innan han har någon verkan.
säg det till tau-spelaren...Jacke skrev:Dessvärre är han ju IC, vilket gör att mot fiender med högt initiativ dör innan han har någon verkan.
Ja' än't bittä'!
Väldigt få figurer som har högre I än 5, det är väl bara Eldar och Dark Eldar-karaktärer som har det?
Nids har en del (tex genestealers). Och dessutom behöver man inte högre initiativ än honom för att det ska göra skillnad, bara högre initiativ än resten av enheten. Givetvis är I>5 önskvärt, men inte nödvändigt.
Ja' än't bittä'!