Du tänker fortfarande fel med det där... Och även om det är plus på hammaren så ger ju inte DKn som helhet plus om han startar på tillräckligt mycket minus.LillePer skrev:Men även med 3A så är han skitbra för sina poäng. Att han då kompar samma när han är dyrare gör att han kompar lite snällare. Jag tror det kommer vara väldigt sällsynt med + i GK mallen.
Grey Knights
Moderator: Kompmallsansvariga
Re: Nya Grey Knights (work in progress)
Nej men är 1 attack mindre värt +1? (och det gör skillnad när man isåfall tar 3 DK och de kompar 3 steg högre) Samma staying power med högre komp. (Och lite mindre killyness)
Det är en helt annan fråga.
Kanske +0,5? Extra attacker på stora saker är dock sjukt värdefullt.
Tycker själv inte om +0.5, men det kanske är rättfärdigat. Minskar ju faktiskt antalet attacker med 25% Lite som icon of khorne fast omvänt 
Är det bara jag som tycker att Henchmens:
-3 If rad-grenades are present in the army (only count if the unit has atleast 1 model with a Power Weapon)
är på tok för mycket, säg att du har coteaz +4 Henchment och nån annan som har radgrenades.. det är -12 + minuset för radgrenades.
Rad grenades minuset borde nog bara ligga på den som köper den.
-3 If rad-grenades are present in the army (only count if the unit has atleast 1 model with a Power Weapon)
är på tok för mycket, säg att du har coteaz +4 Henchment och nån annan som har radgrenades.. det är -12 + minuset för radgrenades.
Rad grenades minuset borde nog bara ligga på den som köper den.
Ska ni kompa allt mycket sämre än vad det resan är? Då verkar det svårt att ens få ihop en arme med tanke på hur dåligt 90% av codexen redan kompar...Argos skrev:Jag har börjat kolla på mallen en del nu, och jag tror ni kan förvänta er en del sänkningar innan släpp. Vi kommer hellre lägga oss på den säkra sidan än att ge massa enheter för bra komp pga bristande erfarenhet av codexen. Sen när man ser var osten finns efter Lincon så kommer säkert mallen uppdateras.
Jag tror de flesta spelare håller med om att det är bättre än att vi får ut en mall nu som är lite för hårt kompad. Istället för att vänta med mallen tills vi har hunnit skaffa oss mer erfarenhet.
RT-kompmallen börjar bli mindre och mindre intressant...
*cliffhanger drumvirvel!*kombat skrev:RT-kompmallen börjar bli mindre och mindre intressant...
speedfreek skrev:Jag tror att Snot för en gångs skull har fel.
Tror dock Swen har koll...
+1kombat skrev:Ska ni kompa allt mycket sämre än vad det resan är? Då verkar det svårt att ens få ihop en arme med tanke på hur dåligt 90% av codexen redan kompar...
RT-kompmallen börjar bli mindre och mindre intressant...
Vad är det som är så speciellt att de kompar allt lite hårdare innan de faktiskt vet hur en del synergier slår och hur codexen faktiskt funkar på brädet. Samma metod har används tidigare, hellre fälla än fria i första taget. Det är lättare att lätta upp kompen än att strypa den.
(För alla er som inte gillar mallen kan väl komma med bra förslag på den existerande, göra en egen eller spela okompat, att internet trolla leder inte mycket till)
(För alla er som inte gillar mallen kan väl komma med bra förslag på den existerande, göra en egen eller spela okompat, att internet trolla leder inte mycket till)
+1kombat skrev: RT-kompmallen börjar bli mindre och mindre intressant...
Christofer "Koftan" Andersson
Serpent skrev:För att Tadaotoko genom sina listor här det senaste året övertagit kronan?Gonka Koff skrev:Varför skriver inte kungen av copypaste (Marshal) i den här tråden?