Space Marines

Moderator: Kompmallsansvariga

Jocke Rapp
Site Admin

Re: Space Marines

Inlägg av Jocke Rapp »

cadelin skrev:Jag säger än en gång:
Ta bort minus på combivapen på veteran sergants. 10p för ett enskotts och ett minus i komp svider hårt.
Samt ändra till samma i tacticals som SW inget minus för PW
Combivapnen verkar ändå populära trots kompminus och de är väldigt användbara. De tillför ofta mycket till enhetens effektivtet, då det vanliga specialvapnet i de flesta fall också bara används en gång.

Jag behöver att fler (dvs fler än LBK) tycker att combivapen.minuset ska bort för att vi ska se över det.
cadelin skrev:Samt ändra till samma i tacticals som SW inget minus för PW
Fast SW har ju det för att killen som bär det inte är en sergeant med en extra attack.

Användarvisningsbild
theWatchman

Inlägg av theWatchman »

Jag gillar inte minur för combivapen och för power weapons. Det är förlite verkan på dom och förlite poäng för att det skall vara -1 i komp.

Minuset kan vara kvar på enheter som det är väldigt viktigt för att ha detta, tex. SM scouts med storm kanske skall ha -1 för combi.
Generellt skulle jag säga att powerweapon är för dåligt för att ge minus på sergeanter och det gäller alla typer av SM (BA, DA, SW m.m och CSM). Fundera iaf över det.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Jag tycker precis tvärt om. Spelade combi vapen (1 av varje) på mina tre tacticals på GC och ångrar det inte alls. Möjligen att combiflamer inte skulle ge nått minus, men dom andra är det värt det på.

PW känns däremot lite mer tveksamt, men -1 tycker jag att det kan vara värt.

På scouts borde combi-melta ge -2 om det finns en storm (-1 utan) men dom andra vapnen borde inte ge minus alls känner jag.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

minus på combi-vapen hos scouts känns lite omotiverat om man inte har en storm still dem.
Alexander Merinen

Användarvisningsbild
Warholm

Inlägg av Warholm »

Jocke Rapp skrev:
cadelin skrev:Jag säger än en gång:
Ta bort minus på combivapen på veteran sergants. 10p för ett enskotts och ett minus i komp svider hårt.
Samt ändra till samma i tacticals som SW inget minus för PW
Combivapnen verkar ändå populära trots kompminus och de är väldigt användbara. De tillför ofta mycket till enhetens effektivtet, då det vanliga specialvapnet i de flesta fall också bara används en gång.

Jag behöver att fler (dvs fler än LBK) tycker att combivapen.minuset ska bort för att vi ska se över det.
cadelin skrev:Samt ändra till samma i tacticals som SW inget minus för PW
Fast SW har ju det för att killen som bär det inte är en sergeant med en extra attack.
jag håller med cadelin...ändra och tänk om
Veni, Vidi, Rectum

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Eftersom "alla" fortfarande spelar med combi-weapons så kan de ju omöjligen vara för hårt kompade.
Tycker också att combi-melta på scouts i storm kan få vara spelets dyraste skott och få -2 i komp.

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011

Inlägg av cadelin »

då tycker jag melts i pods är bättre efter att ha spelat med scouter i storm.
Dom är bra (dvs med combimelta och MB) om följande villkor uppfylls: Du får börja, det är inte dawn of war. dvs i normal turneringar så max 2/6 av matcherna viket gör att jag ska ta bort dom nu om jag spelar SM igen.

the godfather

Inlägg av the godfather »

HeadWar skrev:Jag tycker det minuset borde ligga på sponsons (båda sorterna), istället för på taklaser.
cadelin skrev:jag håller med det vore gott att få spela med mina fina acan predar i mallkompturneringar men -5 för 60/70 poäng är för mycket.
sänka kompen med 3, och lägga till 3 för spons?

fast det är då chaospred jag vill linconspela, men det är ju typ samma.
den är fan inte värd det minus den har nu
I'll make you an offer you can't refuse

rankinglänk

Jocke Rapp
Site Admin

Inlägg av Jocke Rapp »

Ändrat lite minus bland fordon (gäller alla SM-chapters och CSM).

Användarvisningsbild
fjugin

Inlägg av fjugin »

Jocke Rapp skrev:Ändrat lite minus bland fordon (gäller alla SM-chapters och CSM).
Tror ni missat CSM-vindicator. Den är nu dyrare poäng, sämre utrustad och ger mer kompminus..

Skriv svar