Imperial Guard
Moderator: Kompmallsansvariga
Re: Imperial Guard
Huvudet på spiken.
Det som fick mig att reagera var den DH-lista på BSK som i praktiken var en IG-lista med 30(!) Autocannons, och kompade 63. Att den hade 18 scoring-enheter gjorde den ju inte sämre antar jag.
Det som fick mig att reagera var den DH-lista på BSK som i praktiken var en IG-lista med 30(!) Autocannons, och kompade 63. Att den hade 18 scoring-enheter gjorde den ju inte sämre antar jag.
Hade väl 32? Första utkastet jag gjorde åt marshal hade 43 iaf, var glad att du slapp den!HeadWar skrev:Huvudet på spiken.
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.
I och med GW:s nya Rulebook FAQ, borde inte camo cloak på en Lord commissar få rätt rejäla minus?
jo..
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
yay, Torias Telion gör att man slipper köpa cloaks på sin enhet. Sjukt korkat.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
-
Johannesson
Fast utan Cloaks så försvinner Stealth om han dör. Sen är han visserligen i SM..
Och detta är egentligen inte annorlunda än vad som faktiskt står under Stealth USR, bara det att de flesta spelare tyckt att det är för bra för att vara sant. Står absolut inte att gubbens cover-save förbättras, utan att enhetens gör det.
Och detta är egentligen inte annorlunda än vad som faktiskt står under Stealth USR, bara det att de flesta spelare tyckt att det är för bra för att vara sant. Står absolut inte att gubbens cover-save förbättras, utan att enhetens gör det.
STEALTH
The ability to make maximum use of available cover has
saved many a warrior from discovery and death. All of
the unit's cover saves are improved by +1.
"Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel was just a freight train comin' your way" - No Leaf Clover
Hade det varit bättre med 15 Autocannons och 15 missile launchers?HeadWar skrev:Huvudet på spiken.
Att det är 30 lika dana gör ju listan bara sämre i min mening. Möter han en armé med 3 Land Raiders är det ju inte så kul... Eller 3 enheter med 2 Russar...
Nej, som sagt är det kanske spam av HWS som borde få någon form av eskalerande minus.Henke skrev:Hade det varit bättre med 15 Autocannons och 15 missile launchers?
(jag har efterfrågat det, och föreslagit det tidigare i tråden....)
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.
På commissar lord står det en lista på minus beroende på hur många conscript squads som man har i plutonen. En pluton kan numera dock bara ha en squad conscripts så jag antar att det syftar på storleken på denne, men det bör nog korrigeras till:
-1 if more than 20 conscripts in one platoon
-2 if more than 30 conscripts in one platoon
-3 if more than 40 conscripts in one platoon
-1 if more than 20 conscripts in one platoon
-2 if more than 30 conscripts in one platoon
-3 if more than 40 conscripts in one platoon