Orks
Moderator: Kompmallsansvariga
- theWatchman
Re: Orks
När jag spelar med Warboss tar jag alltid Cybork Body, så den ligger nog inte helt fel på -2 som den gör nu, eller så är jag bara kass som tar det ändå 
Dock vill jag skrika för sänkt komp på trukks igen!
Skulle gärna spela lista med 4 trukkar, 12 boyz i vardera och sen lite bling bling runt det. Men går knappt få in på en normalkompad turnering alls, och så bra är det verkligen inte.
Dock vill jag skrika för sänkt komp på trukks igen!
Skulle gärna spela lista med 4 trukkar, 12 boyz i vardera och sen lite bling bling runt det. Men går knappt få in på en normalkompad turnering alls, och så bra är det verkligen inte.
njamen som det är nu så är det nog bara DE som kan få in 4 trupptransporter och mobilt skytte. Truckarna är bra som dom är.
Skryträttigheter på internet i ett år: check!
http://www.svenska40k.se/player.php?id=424
http://www.youtube.com/watch?v=SNLJDR-XbVY
http://www.svenska40k.se/player.php?id=424
http://www.youtube.com/watch?v=SNLJDR-XbVY
- guildmaster
- Kontakt:
Jag tycker också Trukkarna fortfarande ligger högt. Fyra trukkar ger en hel del minus (-18 med rams). 4x12 boyz med klo landar på -18 till, mer om man kör BP vilket behövs. Det är -36 p. Kommer alla fram kan man göra skada, men oftast stannar mer än hälften innan de kommer fram och då är de inte så tuffa längre. Små mobs kan inte göra så mycket.
Många arméer har inga problem med att knattra ned fyra AV10 fordon på en runda.
Stay alert, trust no one and keep your laser handy!
-
Silvertejp
4x12 boyz med klor landar på -22guildmaster skrev:Jag tycker också Trukkarna fortfarande ligger högt. Fyra trukkar ger en hel del minus (-18 med rams). 4x12 boyz med klo landar på -18 till, mer om man kör BP vilket behövs. Det är -36 p. Kommer alla fram kan man göra skada, men oftast stannar mer än hälften innan de kommer fram och då är de inte så tuffa längre. Små mobs kan inte göra så mycket.
-2 för boyz
-1 för påle
-1 för klo
-1,5 för 12 modeller med klo.
totalt -5,5, en 30 manna enhet med klo kompar -7, jag tycker att det eskalerande klo minuset bör börja vid 10 och ger -0,5 för 11-15 och 16-20, sen -1 för 21-25 och 26-30.
På det sättet kompar en 12a boyz med klo -4,5 medan 30 boyz ligger kvar på -7. Sen tycker jag Truckarna ska sänkas 0,5 eller 1 kompsteg och tas bort ur fordonsminuset.
Jag tycker Lootas är lite väl hårt kompade. -1/modell känns i överkant i förhållande till vad de tål och deras randomness. Visst, det är ett av orkernas få anti-transportval, men de dör väldigt snabbt under fokuserad eld och kan mycket väl floppa och inte göra ett skvatt under ett helt slag.
Jo, fast när man rullar tre skott var så är de riktigt brutala, och när de sitter och trycker i ena hörnet av planen är det inte alltid så lätt att fokusera eld på dem. Dessutom kostar de bara 15p. Har fortfarande noll koll på vad som är kompat bra och inte, så jag lägger mig in i huruvida de behöver justeras, men tänkte bara peta in mina egna tankar kring dem.Nahoj skrev:Jag tycker Lootas är lite väl hårt kompade. -1/modell känns i överkant i förhållande till vad de tål och deras randomness. Visst, det är ett av orkernas få anti-transportval, men de dör väldigt snabbt under fokuserad eld och kan mycket väl floppa och inte göra ett skvatt under ett helt slag.
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Lootas ligger ganska bra i komp, dock är små enheter lite för klent kompade. Kanske skulle dom kunna få +1 för enheten och sen -1 per loota.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
-
Silvertejp
Tycker Zzap Guns borde ge + i kompen dom är så opålitliga så man får aldrig se dom spelas om dom gav lite + kanske dom skulle bli lite vanligare.
Big Gunz -2
(If Zzap Guns +2)
Battlewagon
Zzap gun +1
Big Gunz -2
(If Zzap Guns +2)
Battlewagon
Zzap gun +1
- The Gretchin
Tycker att Grots kompar för mycket
Jag kör med 10-man grot + Runtherd
Det kompar -2
Jag tycker att det är oerhört mycket, dem gör ju ingenting och är sämre än sämst, det enda jag har dem för är att kunna hålla objektiv och täcka mina lootas
Jag kör med 10-man grot + Runtherd
Det kompar -2
Jag tycker att det är oerhört mycket, dem gör ju ingenting och är sämre än sämst, det enda jag har dem för är att kunna hålla objektiv och täcka mina lootas
Helmer Jonelid
Egge skrev:Inget val får ha mer än 1 mer val än någon annan sorts val (ignorera Troops).