Blood Angels
Moderator: Kompmallsansvariga
Re: Blood Angels
Word! @Jackes inlägg: Where do I sign?
fauh skrev:Det är lugnt, jag väger upp det med att vara ytterst inkompetent!
Jag håller nog med om att prästen borde ha lite mindre minus med jump pack, eftersom han är som bäst i en bil. Även präst med terminator armour om man inte har en LR kan få lite hjälp. Sen tycker jag iofs att -10 med JP fortfarande är alldeles för snällt.Jacke skrev:Mitt förslag:
Sanguinary Priest -10 med Jump pack eller utan(kanske borde vara mer minus utan JP då han kan sitta i bilar) -5 extra om man har en Land Raider
Sanguinary Novitiate -7 -3 extra om de har en rhino/razor -5 om de har en Land Raider
Måste även tillägga att jag tycker att det ska gå att spela med en präst. Assault marines är helt meningslösa utan dem. Jag tycker att man bör uppmuntra andra speltyper än helmech, vilket man kan göra genom att lätta på prästens komp, såvida han har jump pack.
Och BA:s assault marines är helt OK även utan präst. Snabba meltor eller flamers som är socring och bara kostar lite mer än en tac-squad är inte dåligt.
Ett problem är dock att även helmechat blir väldigt mycket bättre med en präst. Så även om man hjälper andra armétyper genom att sänka prästens minus så hjälper man helmechat också.
- theWatchman
Börjar detta närma sig?
Blood Chalice
-12 each Blood Chalice / The Red Grail
-3 if army contains any of the following: Landraider(any type) / Assault terminators / Terminators
+1 if on Sanguinary Novitiate
+2 if model has jumppack
Blood Chalice
-12 each Blood Chalice / The Red Grail
-3 if army contains any of the following: Landraider(any type) / Assault terminators / Terminators
+1 if on Sanguinary Novitiate
+2 if model has jumppack
- speedfreek
Tycker fortfarande och för alltid att ytterligare bubblor inte bör straffas lika hårt som den första.
(Blood Chalice, Kustom Force-field, psychic save-bubbla, re-roll till nids mm)
Tycker nummer2+ kan få halverat minus.
(Blood Chalice, Kustom Force-field, psychic save-bubbla, re-roll till nids mm)
Tycker nummer2+ kan få halverat minus.
Visst är inte andra bubblan lika effektiv som den första, men bara så länge man har två. Om den andra bara har halva minus får man höja den till hela minuset efter att man lyckats ha ihjäl den första.
jag tycker den ska ha liknande minus som KFF..
typ:
-2 each modell with 2+ save in the army
-0,5 each model with 3+ save in the army.
typ:
-2 each modell with 2+ save in the army
-0,5 each model with 3+ save in the army.
Oj, dags att tänka om och spela scout-mass istället för AssMass 
efter lite eftertanke så är det inte en helt bra idee..
Men om man spelar med termenators så kommer den ge mer minus än vad den ger idag.
Men om man spelar med termenators så kommer den ge mer minus än vad den ger idag.
När vi ändå är inne på BA mallen bör man väl också lägga på ett minus för Shield of Sanguinius. Den blev precis riktigt bra i och med FAQn.
Sen undrar jag om Mephiston verkligen är bättre än Abaddon?
Sen undrar jag om Mephiston verkligen är bättre än Abaddon?
Håller med om att shield förtjänar ett lite större minus än det vanliga -1 eller -2. Eventuellt höja minuset om shield används i kombination med jump pack/transportfordon.
Tror för övrigt att Abbadon spöar Mephiston om de ställs mot varandra i fistfight. Mephiston är dessutom i stort behov av sina psychic powers och går således att kontra om man har försvar mot dessa. Uppenbara "svagheter" är hans oförmåga att ta save mot tungare vapen samt att han är för tuff för att gömma sig i squads. Jag kommer spela honom oavsett om minuset går upp eller ner men efter de games jag spelat har jag fått känslan av att motståndaren överskattar hans förmåga. Man har hört talas om den nya ostmaskinen och att han är si eller så obalanserad men så fort man börjar skjuta på honom så försvinner wounds i rask takt. Mephiston har enormt stor potential men lite väl hypad tror jag allt han blivit.
Tror för övrigt att Abbadon spöar Mephiston om de ställs mot varandra i fistfight. Mephiston är dessutom i stort behov av sina psychic powers och går således att kontra om man har försvar mot dessa. Uppenbara "svagheter" är hans oförmåga att ta save mot tungare vapen samt att han är för tuff för att gömma sig i squads. Jag kommer spela honom oavsett om minuset går upp eller ner men efter de games jag spelat har jag fått känslan av att motståndaren överskattar hans förmåga. Man har hört talas om den nya ostmaskinen och att han är si eller så obalanserad men så fort man börjar skjuta på honom så försvinner wounds i rask takt. Mephiston har enormt stor potential men lite väl hypad tror jag allt han blivit.
Senast redigerad av 1 Andy Grey, redigerad totalt 13 gånger.