Sida 4 av 8

Re: Allmänt

Postat: 09 jul 2009, 08:34
av DHettNeck
Jag ser inte nödvändighetem i detta system. Många fordon har redan eskalerande minus.

Re: Allmänt

Postat: 09 jul 2009, 08:58
av kelaino
Instämmer med DHettneck:
DHettNeck skrev:Jag ser inte nödvändighetem i detta system. Många fordon har redan eskalerande minus.
Det som saknas nu som borde in är att alla walkers med AV12 eller mer (framförallt dreads, oavsett codex) förtjänar eskalerande minus. Jag brukar i alla fall uppleva att de är svårare att hantera ju fler de är.

Re: Allmänt

Postat: 09 jul 2009, 10:03
av Katarsis
Om man tycker att det skall in eskalerande minus på Dreadnoughts så tycker jag att vi lägger in det istället för ett AV-kompsystem. Vill minnas att IASL-mallen fungerade så ett tag och det var bara jobbigt. Sedan håller jag personligen inte riktigt med om att två Dreadnoughts för cirka 200 poäng är svårare att hantera än en Dreadnought och en Predator för cirka 200 poäng; tycker inte att det ligger någon särskild synergieffekt i dem.

Re: Allmänt

Postat: 09 jul 2009, 10:08
av Booogeyman
kelaino skrev:Instämmer med DHettneck:
DHettNeck skrev:Jag ser inte nödvändighetem i detta system. Många fordon har redan eskalerande minus.
Det som saknas nu som borde in är att alla walkers med AV12 eller mer (framförallt dreads, oavsett codex) förtjänar eskalerande minus. Jag brukar i alla fall uppleva att de är svårare att hantera ju fler de är.
Men finns det eskalerande minus när man tar många olika fordon/walker? Det är mängden som är jobbigt/omöjligt att hantera.
Katarsis skrev:Om man tycker att det skall in eskalerande minus på Dreadnoughts så tycker jag att vi lägger in det istället för ett AV-kompsystem. Vill minnas att IASL-mallen fungerade så ett tag och det var bara jobbigt. Sedan håller jag personligen inte riktigt med om att två Dreadnoughts för cirka 200 poäng är svårare att hantera än en Dreadnought och en Predator för cirka 200 poäng; tycker inte att det ligger någon särskild synergieffekt i dem.
Om det är 5 eller 7 fordon/walker är en stor skillnad, om man inte har maxat med multimelta.

Re: Allmänt

Postat: 09 jul 2009, 10:08
av loesh
Katarsis skrev:Om man tycker att det skall in eskalerande minus på Dreadnoughts så tycker jag att vi lägger in det istället för ett AV-kompsystem. Vill minnas att IASL-mallen fungerade så ett tag och det var bara jobbigt. Sedan håller jag personligen inte riktigt med om att två Dreadnoughts för cirka 200 poäng är svårare att hantera än en Dreadnought och en Predator för cirka 200 poäng; tycker inte att det ligger någon särskild synergieffekt i dem.
Beror ju helt på skulle jag säga, dreads kan vara riktigt otäcka i CC (Då pratar jag chaos dreads med 2 vapen). DÅ blir det ju klart en mysigare synergi efeekt av flera dreads orelaterat till preds motsv. i någon mening. En dakka pred är sällan lika akut att plocka ut som en dread som assultar nästa runda. Min slutsats är väl att eskalerande minus på dreads iaf till chaos är vettigt! Tycker nog dock att -10 är lagom för 2. så kanske - 3 för första -7 för andra och -10 för tredje eller något.

Re: Allmänt

Postat: 09 jul 2009, 10:16
av LillePer
Chaosdreaden förtjänar inte så mycket minus, den är kass som det är. -3,5,7, känns vettigare.

Re: Allmänt

Postat: 09 jul 2009, 10:37
av loesh
PerS skrev:Chaosdreaden förtjänar inte så mycket minus, den är kass som det är. -3,5,7, känns vettigare.
Fair enough. Men eskalerande är i vilket fall bra :)

Re: Allmänt

Postat: 16 aug 2009, 11:30
av Hylander
När kommer ni att spika mallen (v5.3) inför BSK?

Kan vara bra att vet i god tid vad som kommer att gälla då skall tränas lite innan ;)

Re: Allmänt

Postat: 16 aug 2009, 11:55
av Jocke Rapp
Nästa version kommer att vara färdig till helgen är tanken.

Re: Allmänt

Postat: 16 aug 2009, 14:02
av Hylander
Toppen!

Tackar för det snabba svaret.
/Hylander