Space Wolves

Moderator: Kompmallsansvariga

Användarvisningsbild
pära
Inlägg: 411
Blev medlem: 11 okt 2008, 01:20
Ort: DMF

Re: Space Wolves (utkast finns i första posten)

Inlägg av pära »

-25 för jaws är typ 10 för mycket!

Användarvisningsbild
theWatchman
Inlägg: 2559
Blev medlem: 10 jul 2009, 21:09

Re: Space Wolves (utkast finns i första posten)

Inlägg av theWatchman »

fjugin skrev:GH sjukter mycket mycket bättre. 2 special weapons istället för 1, bolter istället för bolt pistol, och +1 BS.
BC slåss bättre, men bara när de chargar, alla andra rundor slåss de sämre. Mot WS 3-trupper (eller sämre) är de också precis lika bra på charge. -1 WS gör också att de dör betydligt lättare.
Shooting är vanligvis en lite bättre kombo med rhino också, i land raider kan jag se en poäng med att spela med BC, men utan det ser jag ingen anledning att ta BC över GH.
Tänk på att dom bara har två special weapons om dom är 10, och det kommer folk troligen inte spela med speciellt ofta.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Space Wolves (utkast finns i första posten)

Inlägg av DHettNeck »

Papa D skrev:Tja,

Njal får ju alla spells, får han därför -25 i grund, sen - för alla spells, så han hamnar på en (minus) -60? eller får han -25 och då är alla spells inkluderade?

/D
-60 är ju helt orimligt. Men å andra sidan blir han ju rätt no-brainer för -25 om JotWW ger -25 i sig. Kan hålla med om att JotWW bara borde ge minus 15-20 kanske.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Space Wolves (utkast finns i första posten)

Inlägg av DHettNeck »

theWatchman skrev:
fjugin skrev:GH sjukter mycket mycket bättre. 2 special weapons istället för 1, bolter istället för bolt pistol, och +1 BS.
BC slåss bättre, men bara när de chargar, alla andra rundor slåss de sämre. Mot WS 3-trupper (eller sämre) är de också precis lika bra på charge. -1 WS gör också att de dör betydligt lättare.
Shooting är vanligvis en lite bättre kombo med rhino också, i land raider kan jag se en poäng med att spela med BC, men utan det ser jag ingen anledning att ta BC över GH.
Tänk på att dom bara har två special weapons om dom är 10, och det kommer folk troligen inte spela med speciellt ofta.
Man kan utan problem ta 10*man med 2*melta/plasma i en rhino med ett PW, MotW och standard för 200p + 35p. Det är ett sjukt bra troop choice.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
theWatchman
Inlägg: 2559
Blev medlem: 10 jul 2009, 21:09

Re: Space Wolves (utkast finns i första posten)

Inlägg av theWatchman »

Nefrums skrev:Long fangs är en enhet som verkligen måste ha eskalarande minus...

Wolfguard vapenminus, borde de inte vara på -0 på modeller som har termenator armour istället for om hela enheten har termenator armour?
DHettNeck skrev: Grey Hunters - Kommer undan lite för billigt, Wolf standard kunde gott ge-1 också. Känns som att dom förtjänar -2 i grund också. Då blir det samma för 10GH med 2*SW som för 10SM med LC vilket känns rimligare.
Håller med. - för Wolf standard. Mer minus i grund.
Wolfguard vapenminus: Håller helt med

Wolf standard mer minus i grund: Håller inte riktigt med, den får bara användas en assaultfas för 10p lägg på en femma så får du en hel grey hunter till är det då verkligen värt med standaret?

Användarvisningsbild
theWatchman
Inlägg: 2559
Blev medlem: 10 jul 2009, 21:09

Re: Space Wolves (utkast finns i första posten)

Inlägg av theWatchman »

DHettNeck skrev:
theWatchman skrev:
fjugin skrev:GH sjukter mycket mycket bättre. 2 special weapons istället för 1, bolter istället för bolt pistol, och +1 BS.
BC slåss bättre, men bara när de chargar, alla andra rundor slåss de sämre. Mot WS 3-trupper (eller sämre) är de också precis lika bra på charge. -1 WS gör också att de dör betydligt lättare.
Shooting är vanligvis en lite bättre kombo med rhino också, i land raider kan jag se en poäng med att spela med BC, men utan det ser jag ingen anledning att ta BC över GH.
Tänk på att dom bara har två special weapons om dom är 10, och det kommer folk troligen inte spela med speciellt ofta.
Man kan utan problem ta 10*man med 2*melta/plasma i en rhino med ett PW, MotW och standard för 200p + 35p. Det är ett sjukt bra troop choice.

Men har du en 10:a i bilen får du inte ha någon WG, samma när det gäller pod.

Ps saken
Inlägg: 142
Blev medlem: 08 jun 2009, 08:45
Ort: LBK

Re: Space Wolves (utkast finns i första posten)

Inlägg av Ps saken »

Grey Hunters: Ser hellre ett höjt grundminus och låta dom få en del av uppgrad fritt (spec/standard) eftersom dom fortfarande är riktigt jvl hårda scoringtrupper även utan dessa.

Blood Claws: Klart sämre än GH så föreslår:-1 per enhet och -2 för varje enhet på 10 eller fler BC (inkl WG).

Long Fangs: Jag skulle förslå -2 för första LC och -1 för nr 2 osv. -1 för övriga Hw.
Och extra minus för 2:a och 3:e enheten LF man tar.

Annars bra jobbat med mallen.
Warning: This game may cause Nerdiness and loss of friends.

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Space Wolves (utkast finns i första posten)

Inlägg av Katarsis »

Papa D skrev:Tja,

Njal får ju alla spells, får han därför -25 i grund, sen - för alla spells, så han hamnar på en (minus) -60? eller får han -25 och då är alla spells inkluderade?

/D
-25, utav samma anledningar som t.ex. en SC med Power Fist inte får mer minus för sin fist.

Wolf Guards: Jag börjar skissa om minuset med attachade WG's i nya enhetens komp.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

mtz
Inlägg: 250
Blev medlem: 08 dec 2008, 16:54
Ort: Varberg

Re: Space Wolves (utkast finns i första posten)

Inlägg av mtz »

Nu har jag inte codexet ännu, men skall Njal få -25, medans en vanlig Rune Priest med jaws ger -28?
Är han sämre på något sätt?

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Space Wolves (utkast finns i första posten)

Inlägg av Katarsis »

mtz skrev:Nu har jag inte codexet ännu, men skall Njal få -25, medans en vanlig Rune Priest med jaws ger -28?
Är han sämre på något sätt?
Nej, förutom i poängfasen; har kostar nästan dubbelt så mycket (beroende på kittning på Rune Priesten).
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Skriv svar