Sida 4 av 57

Re: Space Wolves (utkast finns i första posten)

Postat: 07 okt 2009, 14:42
av pära
-25 för jaws är typ 10 för mycket!

Re: Space Wolves (utkast finns i första posten)

Postat: 07 okt 2009, 14:54
av theWatchman
fjugin skrev:GH sjukter mycket mycket bättre. 2 special weapons istället för 1, bolter istället för bolt pistol, och +1 BS.
BC slåss bättre, men bara när de chargar, alla andra rundor slåss de sämre. Mot WS 3-trupper (eller sämre) är de också precis lika bra på charge. -1 WS gör också att de dör betydligt lättare.
Shooting är vanligvis en lite bättre kombo med rhino också, i land raider kan jag se en poäng med att spela med BC, men utan det ser jag ingen anledning att ta BC över GH.
Tänk på att dom bara har två special weapons om dom är 10, och det kommer folk troligen inte spela med speciellt ofta.

Re: Space Wolves (utkast finns i första posten)

Postat: 07 okt 2009, 14:55
av DHettNeck
Papa D skrev:Tja,

Njal får ju alla spells, får han därför -25 i grund, sen - för alla spells, så han hamnar på en (minus) -60? eller får han -25 och då är alla spells inkluderade?

/D
-60 är ju helt orimligt. Men å andra sidan blir han ju rätt no-brainer för -25 om JotWW ger -25 i sig. Kan hålla med om att JotWW bara borde ge minus 15-20 kanske.

Re: Space Wolves (utkast finns i första posten)

Postat: 07 okt 2009, 15:00
av DHettNeck
theWatchman skrev:
fjugin skrev:GH sjukter mycket mycket bättre. 2 special weapons istället för 1, bolter istället för bolt pistol, och +1 BS.
BC slåss bättre, men bara när de chargar, alla andra rundor slåss de sämre. Mot WS 3-trupper (eller sämre) är de också precis lika bra på charge. -1 WS gör också att de dör betydligt lättare.
Shooting är vanligvis en lite bättre kombo med rhino också, i land raider kan jag se en poäng med att spela med BC, men utan det ser jag ingen anledning att ta BC över GH.
Tänk på att dom bara har två special weapons om dom är 10, och det kommer folk troligen inte spela med speciellt ofta.
Man kan utan problem ta 10*man med 2*melta/plasma i en rhino med ett PW, MotW och standard för 200p + 35p. Det är ett sjukt bra troop choice.

Re: Space Wolves (utkast finns i första posten)

Postat: 07 okt 2009, 15:01
av theWatchman
Nefrums skrev:Long fangs är en enhet som verkligen måste ha eskalarande minus...

Wolfguard vapenminus, borde de inte vara på -0 på modeller som har termenator armour istället for om hela enheten har termenator armour?
DHettNeck skrev: Grey Hunters - Kommer undan lite för billigt, Wolf standard kunde gott ge-1 också. Känns som att dom förtjänar -2 i grund också. Då blir det samma för 10GH med 2*SW som för 10SM med LC vilket känns rimligare.
Håller med. - för Wolf standard. Mer minus i grund.
Wolfguard vapenminus: Håller helt med

Wolf standard mer minus i grund: Håller inte riktigt med, den får bara användas en assaultfas för 10p lägg på en femma så får du en hel grey hunter till är det då verkligen värt med standaret?

Re: Space Wolves (utkast finns i första posten)

Postat: 07 okt 2009, 15:04
av theWatchman
DHettNeck skrev:
theWatchman skrev:
fjugin skrev:GH sjukter mycket mycket bättre. 2 special weapons istället för 1, bolter istället för bolt pistol, och +1 BS.
BC slåss bättre, men bara när de chargar, alla andra rundor slåss de sämre. Mot WS 3-trupper (eller sämre) är de också precis lika bra på charge. -1 WS gör också att de dör betydligt lättare.
Shooting är vanligvis en lite bättre kombo med rhino också, i land raider kan jag se en poäng med att spela med BC, men utan det ser jag ingen anledning att ta BC över GH.
Tänk på att dom bara har två special weapons om dom är 10, och det kommer folk troligen inte spela med speciellt ofta.
Man kan utan problem ta 10*man med 2*melta/plasma i en rhino med ett PW, MotW och standard för 200p + 35p. Det är ett sjukt bra troop choice.

Men har du en 10:a i bilen får du inte ha någon WG, samma när det gäller pod.

Re: Space Wolves (utkast finns i första posten)

Postat: 07 okt 2009, 15:51
av Ps saken
Grey Hunters: Ser hellre ett höjt grundminus och låta dom få en del av uppgrad fritt (spec/standard) eftersom dom fortfarande är riktigt jvl hårda scoringtrupper även utan dessa.

Blood Claws: Klart sämre än GH så föreslår:-1 per enhet och -2 för varje enhet på 10 eller fler BC (inkl WG).

Long Fangs: Jag skulle förslå -2 för första LC och -1 för nr 2 osv. -1 för övriga Hw.
Och extra minus för 2:a och 3:e enheten LF man tar.

Annars bra jobbat med mallen.

Re: Space Wolves (utkast finns i första posten)

Postat: 07 okt 2009, 16:01
av Katarsis
Papa D skrev:Tja,

Njal får ju alla spells, får han därför -25 i grund, sen - för alla spells, så han hamnar på en (minus) -60? eller får han -25 och då är alla spells inkluderade?

/D
-25, utav samma anledningar som t.ex. en SC med Power Fist inte får mer minus för sin fist.

Wolf Guards: Jag börjar skissa om minuset med attachade WG's i nya enhetens komp.

Re: Space Wolves (utkast finns i första posten)

Postat: 07 okt 2009, 16:14
av mtz
Nu har jag inte codexet ännu, men skall Njal få -25, medans en vanlig Rune Priest med jaws ger -28?
Är han sämre på något sätt?

Re: Space Wolves (utkast finns i första posten)

Postat: 07 okt 2009, 16:41
av Katarsis
mtz skrev:Nu har jag inte codexet ännu, men skall Njal få -25, medans en vanlig Rune Priest med jaws ger -28?
Är han sämre på något sätt?
Nej, förutom i poängfasen; har kostar nästan dubbelt så mycket (beroende på kittning på Rune Priesten).