Re: Space Wolves (utkast finns i första posten)
Postat: 07 okt 2009, 14:42
-25 för jaws är typ 10 för mycket!
Tänk på att dom bara har två special weapons om dom är 10, och det kommer folk troligen inte spela med speciellt ofta.fjugin skrev:GH sjukter mycket mycket bättre. 2 special weapons istället för 1, bolter istället för bolt pistol, och +1 BS.
BC slåss bättre, men bara när de chargar, alla andra rundor slåss de sämre. Mot WS 3-trupper (eller sämre) är de också precis lika bra på charge. -1 WS gör också att de dör betydligt lättare.
Shooting är vanligvis en lite bättre kombo med rhino också, i land raider kan jag se en poäng med att spela med BC, men utan det ser jag ingen anledning att ta BC över GH.
-60 är ju helt orimligt. Men å andra sidan blir han ju rätt no-brainer för -25 om JotWW ger -25 i sig. Kan hålla med om att JotWW bara borde ge minus 15-20 kanske.Papa D skrev:Tja,
Njal får ju alla spells, får han därför -25 i grund, sen - för alla spells, så han hamnar på en (minus) -60? eller får han -25 och då är alla spells inkluderade?
/D
Man kan utan problem ta 10*man med 2*melta/plasma i en rhino med ett PW, MotW och standard för 200p + 35p. Det är ett sjukt bra troop choice.theWatchman skrev:Tänk på att dom bara har två special weapons om dom är 10, och det kommer folk troligen inte spela med speciellt ofta.fjugin skrev:GH sjukter mycket mycket bättre. 2 special weapons istället för 1, bolter istället för bolt pistol, och +1 BS.
BC slåss bättre, men bara när de chargar, alla andra rundor slåss de sämre. Mot WS 3-trupper (eller sämre) är de också precis lika bra på charge. -1 WS gör också att de dör betydligt lättare.
Shooting är vanligvis en lite bättre kombo med rhino också, i land raider kan jag se en poäng med att spela med BC, men utan det ser jag ingen anledning att ta BC över GH.
Wolfguard vapenminus: Håller helt medNefrums skrev:Long fangs är en enhet som verkligen måste ha eskalarande minus...
Wolfguard vapenminus, borde de inte vara på -0 på modeller som har termenator armour istället for om hela enheten har termenator armour?Håller med. - för Wolf standard. Mer minus i grund.DHettNeck skrev: Grey Hunters - Kommer undan lite för billigt, Wolf standard kunde gott ge-1 också. Känns som att dom förtjänar -2 i grund också. Då blir det samma för 10GH med 2*SW som för 10SM med LC vilket känns rimligare.
DHettNeck skrev:Man kan utan problem ta 10*man med 2*melta/plasma i en rhino med ett PW, MotW och standard för 200p + 35p. Det är ett sjukt bra troop choice.theWatchman skrev:Tänk på att dom bara har två special weapons om dom är 10, och det kommer folk troligen inte spela med speciellt ofta.fjugin skrev:GH sjukter mycket mycket bättre. 2 special weapons istället för 1, bolter istället för bolt pistol, och +1 BS.
BC slåss bättre, men bara när de chargar, alla andra rundor slåss de sämre. Mot WS 3-trupper (eller sämre) är de också precis lika bra på charge. -1 WS gör också att de dör betydligt lättare.
Shooting är vanligvis en lite bättre kombo med rhino också, i land raider kan jag se en poäng med att spela med BC, men utan det ser jag ingen anledning att ta BC över GH.
-25, utav samma anledningar som t.ex. en SC med Power Fist inte får mer minus för sin fist.Papa D skrev:Tja,
Njal får ju alla spells, får han därför -25 i grund, sen - för alla spells, så han hamnar på en (minus) -60? eller får han -25 och då är alla spells inkluderade?
/D
Nej, förutom i poängfasen; har kostar nästan dubbelt så mycket (beroende på kittning på Rune Priesten).mtz skrev:Nu har jag inte codexet ännu, men skall Njal få -25, medans en vanlig Rune Priest med jaws ger -28?
Är han sämre på något sätt?