Space Marines
Moderator: Kompmallsansvariga
Re: Space Marines
Sådana här frågor får mig nästan att vilja sluta spela spelet... 
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
Ok om ni det är så det spelas förstår jag, men jag har alltid tänkt att om man börjar 18" ifrån varandra så är det praktiskt omöjligt att ställa sin modell precis 18" ifrån så man måste ha ett move+charge som är 19" för att nå.
Alexander Merinen
Och det är så det är och spelas.Zurken skrev:Ok om ni det är så det spelas förstår jag, men jag har alltid tänkt att om man börjar 18" ifrån varandra så är det praktiskt omöjligt att ställa sin modell precis 18" ifrån så man måste ha ett move+charge som är 19" för att nå.
Infiltrate säger "more then 18" så då kan man aldrig nå med 18", oavsett hur man resonerar.
+1Serpent skrev:Sådana här frågor får mig nästan att vilja sluta spela spelet...
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!
Liten följdfråga på detta får man infiltrera en squad på säg 10 så att 9 av dom står 18.01 bort i open och den sista 16-17 bort men i full cover (kan ej ses)?
Dvs ser man till modeller eller till enheten som helhet?.
Dvs ser man till modeller eller till enheten som helhet?.
Warning: This game may cause Nerdiness and loss of friends.
Enheten som helhet, annars hade det ju inte varit några problem.
Alexander Merinen
om enheten syns måste hela enheten vara mer än 18 tum bort. Om individuella modeller syns eller inte spelar ingen roll.
Och för att svara på snots fråga så nej. man kan inte säga att modellerna står exakt 18 tum bort av två anledningar:
1 det står i reglerna att de måste stå mer än 18 tum bort.
2. Vi lever i ett universum där exakta avstånd inte existerar annat än i teorin. Så det är fysiskt omöjligt att ställa nånting på ett exakt avstånd från nåt annat.
Och för att svara på snots fråga så nej. man kan inte säga att modellerna står exakt 18 tum bort av två anledningar:
1 det står i reglerna att de måste stå mer än 18 tum bort.
2. Vi lever i ett universum där exakta avstånd inte existerar annat än i teorin. Så det är fysiskt omöjligt att ställa nånting på ett exakt avstånd från nåt annat.
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!
Därav det fenomen då man ofta säger (Jag ställer mig så att jag står på 1") Då man inte kan misslyckas med sin diffcharge. Men när det står "more than" så kan man ju försöka hävda first turn charge och få sandfylld magväska i huvudet...
-
Jocke Rapp
- Site Admin
- Jimmy Johansson
Får en Damocles och EN pod något extraminus?
egge skrev:-Jimmy är sjukt trevlig. Jimmys armé var det inte![]()