Grey Knights

Moderator: Kompmallsansvariga

Användarvisningsbild
Andy Grey

Re: Nya Grey Knights (work in progress)

Inlägg av Andy Grey »

Nefrums skrev:
Andy Grey skrev:Jag skulle främst vilja få -6 grundminus för purifiers motiverat. Har jag missat nått, är de verkligen såååå bra?

autowin mor hord armeer, ja de är så bra.. Fråga vilken tyranid eller orcspelare vilken enhet som har hemskast psycic power: psyker batte squad eller purifiers...

Jag tycke personligen att purifiers skall kompa i nivå med psyker batte squad, dvs mer eller mindre vara bannade från kompade turneringar..

Och även med denna kompmallen som straffar GKs ganska hårt så är det numera helt meningslöst att spela tyranider eller orker på turneringar. Jag kommer i alla fall inte spela nån av dem på turneringar som tillåter GKs innan de har fått en ny codex.
Är det verkligen autowin? 5 av 6 gånger måste 50% av alla fiender i assaulten ta ett save innan cc, de får trots allt save. Då får man varken lägga +1 styrka eller Fw.
Jag kan förstå att det blir jobbigt om det finns flera stycken enheter med Clensing flame med i närstriden men om det bara är en femma kommer de stryka med ganska lätt när resterande orcs eller nids får slå tillbaka, am I right? Gaunts lär inte ha mycket att säga till om, men man kan väl inte banna purifiers för att de är bra vs nidlistor med mass gaunts?

Jeppa du är bara grumpy för att det finns potential att knäcka din imba nidlista med Gk-dexen erkänn? ;)

Kan tycka att det är lite synd att purifier listor redan är bannade, innan man ens fått chans att bygga färdigt och testa. Antar att du syftar på Orc-codex när du pratar om nytt för Niderna fick ju ganska nyligen och jag har %#¤ väntat på detta gk-codex sen jag gick i gymnasiet och sprang in på Dmf under rasterna :x .
fauh skrev:Det är lugnt, jag väger upp det med att vara ytterst inkompetent!

Jacke

Inlägg av Jacke »

Andy Grey skrev:
Nefrums skrev:
Andy Grey skrev:Jag skulle främst vilja få -6 grundminus för purifiers motiverat. Har jag missat nått, är de verkligen såååå bra?

autowin mor hord armeer, ja de är så bra.. Fråga vilken tyranid eller orcspelare vilken enhet som har hemskast psycic power: psyker batte squad eller purifiers...

Jag tycke personligen att purifiers skall kompa i nivå med psyker batte squad, dvs mer eller mindre vara bannade från kompade turneringar..

Och även med denna kompmallen som straffar GKs ganska hårt så är det numera helt meningslöst att spela tyranider eller orker på turneringar. Jag kommer i alla fall inte spela nån av dem på turneringar som tillåter GKs innan de har fått en ny codex.
Är det verkligen autowin? 5 av 6 gånger måste 50% av alla fiender i assaulten ta ett save innan cc, de får trots allt save. Då får man varken lägga +1 styrka eller Fw.
Jag kan förstå att det blir jobbigt om det finns flera stycken enheter med Clensing flame med i närstriden men om det bara är en femma kommer de stryka med ganska lätt när resterande orcs eller nids får slå tillbaka, am I right? Gaunts lär inte ha mycket att säga till om, men man kan väl inte banna purifiers för att de är bra vs nidlistor med mass gaunts?

Jeppa du är bara grumpy för att det finns potential att knäcka din imba nidlista med Gk-dexen erkänn? ;)

Kan tycka att det är lite synd att purifier listor redan är bannade, innan man ens fått chans att bygga färdigt och testa. Antar att du syftar på Orc-codex när du pratar om nytt för Niderna fick ju ganska nyligen och jag har %#¤ väntat på detta gk-codex sen jag gick i gymnasiet och sprang in på Dmf under rasterna :x .
Purifiers är också skitbra mot exempelvis Bloodletters/Daemonettes och mot Wyches(antar att de inte får nån dodge?) Samt i stort sett alla CC trupper som inte är Marines.

mawno

Inlägg av mawno »

Problemet med att göra en kompmall till GKs är att codexen är helt jävla bruten. Vissa saker är helt sinnessjukt bra för sina poäng. Jämfört med vaniljmarins så betalar gks 4 pts för sina psychic powers, stormbolter och forceweapon. Det är helt cp tyvärr.

Användarvisningsbild
kombat

Inlägg av kombat »

När man köper en Terminator armour till sin Ordo Malleus Inquisitor Då ingår det en Daemonhammer. Är detta minuset inräknat i terminator armour minuset eller måste man lägga till ytterligare -1 för daemonhammer minuset...?

Överlag är Inquisitor kompen fortfarande mycket krånglig kan ni inte bara dela upp dem i Ordo malleus Ordo Heretics och Ordo Xenos och sen ge minus för varje specifict val man vill ha istället för att slå ihop det till ett entry i mallen och göra det helt förståeligt...

Användarvisningsbild
n00bn

Inlägg av n00bn »

Jacke skrev: Grey Knights är också skitbra mot exempelvis Chaos Daemons
:o
att du HAR chosen betyder inte att du ÄR chosen. Det betyder att du e sepe.

Användarvisningsbild
kombat

Inlägg av kombat »

Så nu när det är fastslaget att purifiers och strike squads är de mest brutna enheterna i spelet så kan man väl börja titta på andra brutna enheter som kompar fär lite tex Grey hunters eller Blood angel Assault squads som är nästan lika bra mot horder men kompar fjärdedel och är billigare...

Yautja

Inlägg av Yautja »

kombat skrev:Så nu när det är fastslaget att purifiers och strike squads är de mest brutna enheterna i spelet så kan man väl börja titta på andra brutna enheter som kompar fär lite tex Grey hunters eller Blood angel Assault squads som är nästan lika bra mot horder men kompar fjärdedel och är billigare...
Backa upp med lite mathammer. Ekvationer, statistik och uträkningar!
speedfreek skrev:Jag tror att Snot för en gångs skull har fel.

Tror dock Swen har koll...

Nahoj

Inlägg av Nahoj »

Yautja skrev:
kombat skrev:Så nu när det är fastslaget att purifiers och strike squads är de mest brutna enheterna i spelet så kan man väl börja titta på andra brutna enheter som kompar fär lite tex Grey hunters eller Blood angel Assault squads som är nästan lika bra mot horder men kompar fjärdedel och är billigare...
+1. Det är väldigt mycket gnäll här. Om man inte kan se att Purifiers är helt sjukt brutna mot horder är man förblindad av ljuset som strålar ut från sitt obalanserade kodex.

Användarvisningsbild
kombat

Inlägg av kombat »

Yautja skrev:
Eftersom jag är sjuksköterska och inte Ingenjör går jag mer på känsla ;) . Men klagar man på purifiers som för all del är mycket bra mot hord arméer och anser dem vara lika brutna som PBS så missar man andra mycket självklara val som kompar extremt lågt för vad de kan göra och vad de kostar och kompar. Det mest självklara valet är Grey Hunters som kostar 66% av en purifier kompar en tredjedel av en purifier squad och slår en extra attack om de blir chargade. De är också ett troop choice och de är scoring och spacewolves brukar ha en c:a 3-4 Grey hunter squads. Som hord spalre möter jag nog hellre 1 purifier squad än 3-4 Grey hunter squads.

Användarvisningsbild
Nefrums

Inlägg av Nefrums »

Yautja skrev:
Var det mathhammer ni ville ha?

Och säg att 5 purifiers utan nånting extra chargar 30 orc boys med nob och klo, vad händer då..

20 orcher och 3 GKs dör, dvs GKs vinner striden med 17 och resten av orklarna dör eller flyr.
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Låst