Är det verkligen autowin? 5 av 6 gånger måste 50% av alla fiender i assaulten ta ett save innan cc, de får trots allt save. Då får man varken lägga +1 styrka eller Fw.Nefrums skrev:Andy Grey skrev:Jag skulle främst vilja få -6 grundminus för purifiers motiverat. Har jag missat nått, är de verkligen såååå bra?
autowin mor hord armeer, ja de är så bra.. Fråga vilken tyranid eller orcspelare vilken enhet som har hemskast psycic power: psyker batte squad eller purifiers...
Jag tycke personligen att purifiers skall kompa i nivå med psyker batte squad, dvs mer eller mindre vara bannade från kompade turneringar..
Och även med denna kompmallen som straffar GKs ganska hårt så är det numera helt meningslöst att spela tyranider eller orker på turneringar. Jag kommer i alla fall inte spela nån av dem på turneringar som tillåter GKs innan de har fått en ny codex.
Jag kan förstå att det blir jobbigt om det finns flera stycken enheter med Clensing flame med i närstriden men om det bara är en femma kommer de stryka med ganska lätt när resterande orcs eller nids får slå tillbaka, am I right? Gaunts lär inte ha mycket att säga till om, men man kan väl inte banna purifiers för att de är bra vs nidlistor med mass gaunts?
Jeppa du är bara grumpy för att det finns potential att knäcka din imba nidlista med Gk-dexen erkänn?
Kan tycka att det är lite synd att purifier listor redan är bannade, innan man ens fått chans att bygga färdigt och testa. Antar att du syftar på Orc-codex när du pratar om nytt för Niderna fick ju ganska nyligen och jag har %#¤ väntat på detta gk-codex sen jag gick i gymnasiet och sprang in på Dmf under rasterna