Space Marines
Moderator: Kompmallsansvariga
-
Bengtsson den yngre
Re: Space Marines
Jag håller med om att både dakkadreads och fotlysander är för snällt kompade
vladdi skrev:Spying? I'm not spying. Just reading an interesting forum;)
Tycker itn e att dakka dreads är för snällt kompade, eftersom de är med i fordonsminuset också
En bild säger mer än 1000 kaniner
-
Bengtsson den yngre
jag tycker justa att 2 AC är det eftersom de är så mkt bättre än de andra varianterna, kanske ett extra minus, alternativt lätta på de andra dreadbuildsen
vladdi skrev:Spying? I'm not spying. Just reading an interesting forum;)
Jämfört med t ex en Predator tycker jag att Riflemans får alldeles för hög komp, sen kan man kanske fundera på om det är Pred eller Dread man ska ändra på. (Jag föreslår både och.)
För övrigt, fist till Command Squad, varför -3? Jag antar att det bara är en miss, och att ingen bryr sig eftersom ingen spelar med dem.
Power Weapon till Tactical Squads, är det verkligen motiverat med -1? -0.5 hade jag kanske kunnat acceptera.
För övrigt, fist till Command Squad, varför -3? Jag antar att det bara är en miss, och att ingen bryr sig eftersom ingen spelar med dem.
Power Weapon till Tactical Squads, är det verkligen motiverat med -1? -0.5 hade jag kanske kunnat acceptera.
Bara som en notis så ska pred på chaos också sänkas om SM varianten sjunker. (även om chaos inte kan ha riflemens)
P.S BA's preddar borde få mer minus. Men nu har jag inte tillfört något till SM kompen, men jag håller med Jon på alla punkter
D.S
P.S BA's preddar borde få mer minus. Men nu har jag inte tillfört något till SM kompen, men jag håller med Jon på alla punkter
- theWatchman
Tummen upp!HeadWar skrev:Power Weapon till Tactical Squads, är det verkligen motiverat med -1? -0.5 hade jag kanske kunnat acceptera.
Lysander i Pod borde nog få nån form av avdrag, liknande Logan.
- The Gretchin
Asplund@ Vet du vad, det tycker jag med
Han cuttade hela min arme ju
Helmer Jonelid
Egge skrev:Inget val får ha mer än 1 mer val än någon annan sorts val (ignorera Troops).
Jo, där flöt det på braThe Gretchin skrev:Asplund@ Vet du vad, det tycker jag med![]()
Han känns iofs inte lika självklar i Pod som Logan, men det är rätt gött att slippa knalla fram med gubben.
Jag tycker verkligen inte att Lyset ska kompas hårdare, han är en av de få saker som ev kan ta hand om BA o SW. Och med tanke på att de tre arméerna har nästan samma startkomp och Ba o SW är bättre o billigare på nästan allt gentemot SM, så tycker jag man ska lämna Lyset ifred, jag tycker tvärtom att SM ska få högre startkomp, alternativt att de två andra ska sänkas.
Stefan "Krak" Hedström