Eldar

Moderator: Kompmallsansvariga

Användarvisningsbild
Nefrums
Inlägg: 3147
Blev medlem: 02 okt 2008, 10:54

Re: Eldar

Inlägg av Nefrums »

speedfreek skrev:Land Speeders är inte Open Topped, vilket gör en värld av skillnad.
Ja det är sjukt stor skilnad mot warwakers.... :P
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Användarvisningsbild
Chasper
Inlägg: 71
Blev medlem: 10 okt 2008, 11:21

Re: Eldar

Inlägg av Chasper »

Jag tycker det är viktigt att man inte jämför för mycket med andra arméer när det kommer till t.ex AV 10. Man måste titta mer hur de ter sig i den egna armén. T.ex Storm har ju en HELT annan uppgift än tre vypers med Scatterlaser.

Som det är nu så GÅR det inte att spela t.ex en mechad armé, man får så stört dålig komp. Missile launchers skjuter ner båtar på löpande band... *tänker på Pär Hylanders Skånecupsarmé och får rysningar*

Jocke Rapp
Site Admin
Inlägg: 3501
Blev medlem: 19 aug 2008, 16:38
Ort: Göteborg

Re: Eldar

Inlägg av Jocke Rapp »

Jag börjar också bli lite orolig över att vi sågar fordon för mycket i våra kompmallar. Det gäller ju framförallt eldar, men även t.ex IG och DH/WH.

Delirium
Inlägg: 561
Blev medlem: 09 okt 2008, 09:27
Ort: Göteborg

Re: Eldar

Inlägg av Delirium »

Chasper skrev:Som det är nu så GÅR det inte att spela t.ex en mechad armé, man får så stört dålig komp. Missile launchers skjuter ner båtar på löpande band... *tänker på Pär Hylanders Skånecupsarmé och får rysningar*
*ryser också*
"Sir, the possibility of successfully navigating an asteroid field are 3,720 to 1!"
"Never tell me the odds."

Användarvisningsbild
imp
Inlägg: 2997
Blev medlem: 10 okt 2008, 07:53
Ort: Salem

Re: Eldar

Inlägg av imp »

Jag håller med om att fordon för främst Eldar och IG (även hunters) är för hårt straffade
En bild säger mer än 1000 kaniner

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: Eldar

Inlägg av Hylander »

Delirium skrev:
Chasper skrev:Som det är nu så GÅR det inte att spela t.ex en mechad armé, man får så stört dålig komp. Missile launchers skjuter ner båtar på löpande band... *tänker på Pär Hylanders Skånecupsarmé och får rysningar*
*ryser också*

Ni är bara avundsjuka på "the Emperors Finest" ;)

Men jag kan tycka att främst Vypers borde tas bort från fordons minuset. Dom känns inte tillräckliga mot något. Warwalkers däremot har ju lite en annan roll iom sin flankande förmåga. Annars är de väl rätt veka även de och kan näppeligen jämföras med speeders då speeders främsta skydd är just "speeden" vilket walkers saknar.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Jocke Rapp
Site Admin
Inlägg: 3501
Blev medlem: 19 aug 2008, 16:38
Ort: Göteborg

Re: Eldar

Inlägg av Jocke Rapp »

Vypers är inte inkluderade i fordonsminuset.

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: Eldar

Inlägg av Hylander »

Då ser det väl bra ut? Varför är det alltid alla Eldarspelare som gnäller? ;)
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
Chasper
Inlägg: 71
Blev medlem: 10 okt 2008, 11:21

Re: Eldar

Inlägg av Chasper »

Hylander skrev:Då ser det väl bra ut? Varför är det alltid alla Eldarspelare som gnäller? ;)
Vem ska annars gnälla?! Alla hatar ju Eldarspelare för att ni alltid åker på SPÖ! Så försöker ni motverka det genom att ge oss dålig komp! Men vi är för många och kommer ta över världen mohahahaha :twisted:

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: Eldar

Inlägg av Hylander »

Chasper skrev:
Hylander skrev:Då ser det väl bra ut? Varför är det alltid alla Eldarspelare som gnäller? ;)
Vem ska annars gnälla?! Alla hatar ju Eldarspelare för att ni alltid åker på SPÖ! Så försöker ni motverka det genom att ge oss dålig komp! Men vi är för många och kommer ta över världen mohahahaha :twisted:
Och ni undrar varför jag packar typhoons...
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Skriv svar