Sida 42 av 43

Re: Chaos Space Marines

Postat: 24 feb 2012, 07:53
av DHettNeck
Mark of Nurgel på dreaden borde komp hur mycket minus som hällst, det är verkligen helt brutet.

Re: Chaos Space Marines

Postat: 24 feb 2012, 11:08
av Valrosskorv
DHettNeck skrev:Mark of Nurgel på dreaden borde komp hur mycket minus som hällst, det är verkligen helt brutet.
Man betalar ärkemycket för en lite bättre dreadnought, så fruktansvärt brutet är det knappast.

Re: Chaos Space Marines

Postat: 24 feb 2012, 11:12
av DHettNeck
Dreaden i sis kanske inte är det, men MoN är.

Re: Chaos Space Marines

Postat: 24 feb 2012, 13:07
av Halvar
fjugin skrev:De nya spawnsen tycker jag visar en brist i nuvarande mall. Att de räknas som fordon (eftersom de är MC) gör dem i princip helt ospelbara, även för +/-0, såvida det inte är i en väldigt konstig lista nästan helt utan fordon. Vore det inte mycket bättre att inte räkna monster som fordon för CSM, de allra flesta CSM-monster dödar man ändå med dakka istället för AT-vapen (undantaget är väl nurgle prinsen).
fick lov att kolla upp dem och om det är giant chaos spawns så förstår jag inte riktigt din tanke här. den har T6 (och är således immun mot styrkeinducerad instant death) och feel no pain som är bra mot missiler, ickegreyknightsmonstrouscreatures nemesis. T6 FnP plus 4+ save gör dem bra mot dakka också, så man måste lite grann använda anti-tankvapen mot dem.
som motsvarighet kan man tänka på harpyor som har t5, 4+save och saknar FnP. död mot första bästa s10 attack. och som vanligt, minsta lilla grey knight.
finns det andra nya spawns herrn syftar på som jag missat?

hell blade såg i mina ögon väldigt bra ut, aerial assault och 2 twinnade assault cannons är verkligen inte dåligt i mina ögon. och den blir nog som tidigare sagts avsevärt bättre med deamonic possession.

Re: Chaos Space Marines

Postat: 24 feb 2012, 14:10
av fjugin
Halvar skrev:
fjugin skrev:De nya spawnsen tycker jag visar en brist i nuvarande mall. Att de räknas som fordon (eftersom de är MC) gör dem i princip helt ospelbara, även för +/-0, såvida det inte är i en väldigt konstig lista nästan helt utan fordon. Vore det inte mycket bättre att inte räkna monster som fordon för CSM, de allra flesta CSM-monster dödar man ändå med dakka istället för AT-vapen (undantaget är väl nurgle prinsen).
fick lov att kolla upp dem och om det är giant chaos spawns så förstår jag inte riktigt din tanke här. den har T6 (och är således immun mot styrkeinducerad instant death) och feel no pain som är bra mot missiler, ickegreyknightsmonstrouscreatures nemesis. T6 FnP plus 4+ save gör dem bra mot dakka också, så man måste lite grann använda anti-tankvapen mot dem.
som motsvarighet kan man tänka på harpyor som har t5, 4+save och saknar FnP. död mot första bästa s10 attack. och som vanligt, minsta lilla grey knight.
finns det andra nya spawns herrn syftar på som jag missat?
Hade missat FnP på giant chaos spawn, så med den blir det ju lite annorlunda, då är mer traditionella AT-vapen nödvändiga för att döda den. Med "spawns" menade jag även spined chaos beast (som bara har 5+ invosave och inget FnP). Den kan dock köpa till FnP, men den uppgraderingen borde nog ha ett eget minus i vilket fall.
Sen menade jag ju egentligen också de monster som finns i codexen, greater daemon och daemon prins, som båda dör rätt lätt efter några heavy bolter salvor.

Så, men FnP-spawns föreslår jag istället att man till fordonsminuset igonerar första monstret som inte har feel no pain eller är daemon prins of nurgle.

Anledningen till att jag tror denna ändring skulle behövas är att chaos listor måste ha en del fordon (scoring utan rhinos är rätt kass och deras longrange skytte, förutom värdelösa havocs är väldigt hårt kompade obbar, finns enbart i fordon). Så, för att bygga en kompetent chaos-lista måste man ha en del fordon, och när man tagit dessa blir alla monsterna för dyra i komp för att vara värda att ta med.

Dessutom, för många arméer krävs det mycket mer lika vapen för att ta hand om fordon och obbar än för att ta hand om fordon och greater daemons, men ändå finns det bara kombo-minus på det senare.

Re: Chaos Space Marines

Postat: 27 feb 2012, 07:18
av Excessus
Fy vad lash inte var värd sina -15,5 i komp. Under fyra matcher gjordes två lashar totalt som gjorde någonsomhelst nytta i spelet, satt folk inte i fordon så var de antingen i närstrid eller en liten squad bland fem miljoner andra...

Med de kunskaperna i bagaget hade jag hellre tagit en annan power som förmodligen hade varit mer avgörande...och gett billigare komp...

Re: Chaos Space Marines

Postat: 27 feb 2012, 07:52
av LillePer
Då spelade du inte opimalt. Potentialen i lash är helt enorm. Typ lasha bort 30 bitz från objektiv. Bikes in diff, plattor. Få en jävligt bra charge, undvika en jävligt jobbig charge. Möjligheterna är enorma och den kompad därefter. Tycker den ligger bra.

Re: Chaos Space Marines

Postat: 27 feb 2012, 08:16
av Zurken
Precis, har man ingen armé som utnyttjar Lashen så är den inte kompvärd. Den kan vara lite knepig att spela med också, men Lash har väldigt stor potential.

Re: Chaos Space Marines

Postat: 27 feb 2012, 08:19
av LillePer
30 orker skulle de stå...

Re: Chaos Space Marines

Postat: 27 feb 2012, 08:47
av DHettNeck
Lashen är fortfarande helt bruten. Dock är den lite sämre i dagens MSU-meta, men den är fortfarande grym.