Blood Angels

Moderator: Kompmallsansvariga

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Re: Blood Angels

Inlägg av Zurken »

10p extra i grund och 5p extra för sponsons för predators.
Alexander Merinen

Johannesson

Inlägg av Johannesson »

När alla andra får -1 för sponsons, räcker nog inte +5p för att BA ska klara sig undan med -1 för sponsons, känns det som...

Fast Vehicle i detta fallet är helt enkelt enormt effektivt.
"Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel was just a freight train comin' your way" - No Leaf Clover

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

När det gäller fast så är det bra på rhinos, absolut. Men samtidigt tycker jag att rhinos är det fordon i listan som, bortsett från whirlwinds, faktiskt tjänar minst på det. Både razorbacks och predators har en betydligt större fördel eftersom det påverkar hur de kan skjuta. Själv tycker jag att det känns udda att razorbacks får bättre komp än rhinos.

För rhinos är det mest första och sista rundan fast spelar någon roll. För skall något hoppa in eller ut kan man fortfarande bara åka 12". Och skall man skjuta ut är det 6" som gäller även för dem. Dessutom blir prisökningen rätt stor procentuellt. 50 p istället för 35 blir en del om man skall ha många. Lite av grejen med rhinos är att de är nästan gratis. Och jag tycker inte riktigt att man kan jämföra med hur många som hade köpt en upgrade för 15 p som gjorde fordonet till fast eftersom BA måste "köpa" det till samtliga sina fordon. Att göra vissa utvalda fordon till fast hade varit sjukt bra. Men att öka kostnaden på samtliga fordon är inte lika hett.

Men som sagt var, fast rhinos är bra. Och de skall ha mer minus än vanliga rhinos. Men predators och razorbacks är bättre.

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011

Inlägg av cadelin »

sanguinor ska ha ett extra minus om det finns präst i listan sådär 5

Användarvisningsbild
Seregon

Inlägg av Seregon »

Mortarion skrev:När det gäller fast så är det bra på rhinos, absolut. Men samtidigt tycker jag att rhinos är det fordon i listan som, bortsett från whirlwinds, faktiskt tjänar minst på det. Både razorbacks och predators har en betydligt större fördel eftersom det påverkar hur de kan skjuta. Själv tycker jag att det känns udda att razorbacks får bättre komp än rhinos.

För rhinos är det mest första och sista rundan fast spelar någon roll. För skall något hoppa in eller ut kan man fortfarande bara åka 12". Och skall man skjuta ut är det 6" som gäller även för dem. Dessutom blir prisökningen rätt stor procentuellt. 50 p istället för 35 blir en del om man skall ha många. Lite av grejen med rhinos är att de är nästan gratis. Och jag tycker inte riktigt att man kan jämföra med hur många som hade köpt en upgrade för 15 p som gjorde fordonet till fast eftersom BA måste "köpa" det till samtliga sina fordon. Att göra vissa utvalda fordon till fast hade varit sjukt bra. Men att öka kostnaden på samtliga fordon är inte lika hett.

Men som sagt var, fast rhinos är bra. Och de skall ha mer minus än vanliga rhinos. Men predators och razorbacks är bättre.
Om något så bör det snarare vara fordon (Rhino/Razorback) som tas till Assault Marines som ska få lite extrakomp. De 35 poängen billigare transport som de får av att dumpa sina jumppacks är extremt prisvärt.
::: Peter Rönnmo ::: VIII Legion, XII Company; Pavor Nocturnus ::: Blog: Twelfth of Eight :::

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

cadelin skrev:sanguinor ska ha ett extra minus om det finns präst i listan sådär 5
Något extra minus skall han nog ha för prästen, men -5 blir ju en väldigt stor ökning. mycket bättre blir han inte.

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011

Inlägg av cadelin »

12 wounds bolters istället för 6, det är väl typ dubbelt så bra?

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

När jag spelade med honom dog han av laserkanoner inte bolters.
Alexander Merinen

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

cadelin skrev:12 wounds bolters istället för 6, det är väl typ dubbelt så bra?
Fast tänker man så borde ju prästen dubbla kompminuset för samtliga icke-fordon i listan.

Användarvisningsbild
theWatchman

Inlägg av theWatchman »

Mortarion skrev:
cadelin skrev:12 wounds bolters istället för 6, det är väl typ dubbelt så bra?
Fast tänker man så borde ju prästen dubbla kompminuset för samtliga icke-fordon i listan.
Sanguinior borde kanske läggas till på antalet enheter med JP som finns med i minuset på Prällen.

Skriv svar