isf skall även mephiston göra dettheWatchman skrev:Sanguinior borde kanske läggas till på antalet enheter med JP som finns med i minuset på Prällen.Mortarion skrev:Fast tänker man så borde ju prästen dubbla kompminuset för samtliga icke-fordon i listan.cadelin skrev:12 wounds bolters istället för 6, det är väl typ dubbelt så bra?
Blood Angels
Moderator: Kompmallsansvariga
-
Bengtsson den yngre
Re: Blood Angels
vladdi skrev:Spying? I'm not spying. Just reading an interesting forum;)
- theWatchman
Absolut.Bengtsson den yngre skrev:isf skall även mephiston göra det
Ja, Mephiston blir mycke bättre med präst... wtf? Han dör av plasmor och slår så snabbt och hårt att han inte behöver FC, vem skjuter bolters på honom?
Alexander Merinen
-
Silversixx
Jag?Zurken skrev:Ja, Mephiston blir mycke bättre med präst... wtf? Han dör av plasmor och slår så snabbt och hårt att han inte behöver FC, vem skjuter bolters på honom?
-
Jocke Rapp
- Site Admin
Grejen är att Mephe blir bättre av att andra Assault Marines får FnP, för plötsligt måste man börja skjuta plasma på dom också. Så han bör räknas som en till enhet, eftersom han indirekt tjänar på en flygande FnP-armé.
-
Silversixx
Ska kompmallen börja ta hänsyn till synergier i alla fall? Eller har ni börjat lite i smyg och inte sagt det rakt ut än?Jocke Rapp skrev:Grejen är att Mephe blir bättre av att andra Assault Marines får FnP, för plötsligt måste man börja skjuta plasma på dom också. Så han bör räknas som en till enhet, eftersom han indirekt tjänar på en flygande FnP-armé.
-
Bengtsson den yngre
Han kan sina grejer den där rapp!
vladdi skrev:Spying? I'm not spying. Just reading an interesting forum;)
Självklart skall kompmallen ta hänsyn till synergier.Silversixx skrev:Ska kompmallen börja ta hänsyn till synergier i alla fall? Eller har ni börjat lite i smyg och inte sagt det rakt ut än?
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Håller med till 100%, men har man inte denna synergi så spelar inte prästen någon roll.Jocke Rapp skrev:Grejen är att Mephe blir bättre av att andra Assault Marines får FnP, för plötsligt måste man börja skjuta plasma på dom också. Så han bör räknas som en till enhet, eftersom han indirekt tjänar på en flygande FnP-armé.
Alexander Merinen
så du menar att prästen inte är bra i en arme utan marines? ja det stämmer nog.. 
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!