Blood Angels

Moderator: Kompmallsansvariga

Bengtsson den yngre

Re: Blood Angels

Inlägg av Bengtsson den yngre »

theWatchman skrev:
Mortarion skrev:
cadelin skrev:12 wounds bolters istället för 6, det är väl typ dubbelt så bra?
Fast tänker man så borde ju prästen dubbla kompminuset för samtliga icke-fordon i listan.
Sanguinior borde kanske läggas till på antalet enheter med JP som finns med i minuset på Prällen.
isf skall även mephiston göra det
vladdi skrev:Spying? I'm not spying. Just reading an interesting forum;)

Användarvisningsbild
theWatchman

Inlägg av theWatchman »

Bengtsson den yngre skrev:isf skall även mephiston göra det
Absolut.

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

Ja, Mephiston blir mycke bättre med präst... wtf? Han dör av plasmor och slår så snabbt och hårt att han inte behöver FC, vem skjuter bolters på honom?
Alexander Merinen

Silversixx

Inlägg av Silversixx »

Zurken skrev:Ja, Mephiston blir mycke bättre med präst... wtf? Han dör av plasmor och slår så snabbt och hårt att han inte behöver FC, vem skjuter bolters på honom?
Jag?

Jocke Rapp
Site Admin

Inlägg av Jocke Rapp »

Grejen är att Mephe blir bättre av att andra Assault Marines får FnP, för plötsligt måste man börja skjuta plasma på dom också. Så han bör räknas som en till enhet, eftersom han indirekt tjänar på en flygande FnP-armé.

Silversixx

Inlägg av Silversixx »

Jocke Rapp skrev:Grejen är att Mephe blir bättre av att andra Assault Marines får FnP, för plötsligt måste man börja skjuta plasma på dom också. Så han bör räknas som en till enhet, eftersom han indirekt tjänar på en flygande FnP-armé.
Ska kompmallen börja ta hänsyn till synergier i alla fall? Eller har ni börjat lite i smyg och inte sagt det rakt ut än? ;)

Bengtsson den yngre

Inlägg av Bengtsson den yngre »

Han kan sina grejer den där rapp!
vladdi skrev:Spying? I'm not spying. Just reading an interesting forum;)

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

Silversixx skrev:Ska kompmallen börja ta hänsyn till synergier i alla fall? Eller har ni börjat lite i smyg och inte sagt det rakt ut än? ;)
Självklart skall kompmallen ta hänsyn till synergier.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

Jocke Rapp skrev:Grejen är att Mephe blir bättre av att andra Assault Marines får FnP, för plötsligt måste man börja skjuta plasma på dom också. Så han bör räknas som en till enhet, eftersom han indirekt tjänar på en flygande FnP-armé.
Håller med till 100%, men har man inte denna synergi så spelar inte prästen någon roll.
Alexander Merinen

Användarvisningsbild
Nefrums

Inlägg av Nefrums »

så du menar att prästen inte är bra i en arme utan marines? ja det stämmer nog.. :roll:
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Skriv svar