Grey Knights

Moderator: Kompmallsansvariga

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Re: Grey Knights

Inlägg av Zurken »

Lando skrev: Framför allt ska man inte kunna få minus för olika strategier. Om man har en Dread Knight med Teleporter och en Purgation squad borde man inte få minus för att DK:n kan scouta och Purgation kan scora. Minusen måste förutsätta att man väljer samma strategi.
Det låter rätt självklart faktiskt, förvånar mig att jag inte tänkt så tidigare. Man borde dela in Grand Strategy i olika kategorier och sen får man minus för den kategorin som ger mest minus, det måste ju vara rättvisast. T.ex. om man har två scorande enheter som får -2 var och en scoutande enhet som får -4 så ska man ju totalt sätt få -4 och inte -6.

Nu börjar vi komma fram till något. Och man kan nog mycket väl vilja ha counter-charge om man tycker att man har nog med scoring och inte tjänar på scout/outflank i ett visst mission mot ett visst motstånd. Jag tycker personligen att flexibiliteten i Grand Strategy är det som gör den så intressant, jag vill gärna inte att man tar bort det och gör man något mellan ting är jag rädd för att det lätt kan bli väldigt krångligt.

I okompat skulle jag lätt spela med att man placerar wolf guards innan varje match, men det är omöjligt (nästan iaf) att mallkompa dem rättvist om man gör så tyvärr.
Alexander Merinen

Anton

Inlägg av Anton »

Det här med att Crowe ger +1. Är det verkligen bra?

Visst lider han av att inte vara IC, men har han inte lite för hög potential mot många enheter med Cleansing Flame och save 2+/4+ med omslag? Jag menar inte att han behöver ett jätteminus, men att ge honom plus är kanske att ta i?

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Anton skrev:Det här med att Crowe ger +1. Är det verkligen bra?

Visst lider han av att inte vara IC, men har han inte lite för hög potential mot många enheter med Cleansing Flame och save 2+/4+ med omslag? Jag menar inte att han behöver ett jätteminus, men att ge honom plus är kanske att ta i?
Han är rätt kass för 150p. Jag tycker att han förtjänar +1, men om man ser till hur hårt allt annat är kompat i GK-mallen är det nog rimligare med +/-0.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
n00bn

Inlägg av n00bn »

Om man jämför honom med andra karaktärer i andra codexar så borde han inte ha plus alls. Problemet är snarare att kompen ligger mycket hårt på andra enheter. Strike squads till exempel.
att du HAR chosen betyder inte att du ÄR chosen. Det betyder att du e sepe.

Användarvisningsbild
Tadaotoko

Inlägg av Tadaotoko »

hur ser det ut med nästa kompmal? Tycker att det har varit lite dålig respons för de förlag som lagts upp och undrar om kompgruppen håller med eller om man ska fortsätta att argumentera for de förändringar som redan tagits upp
Christofer "Koftan" Andersson
Serpent skrev:
Gonka Koff skrev:Varför skriver inte kungen av copypaste (Marshal) i den här tråden?
För att Tadaotoko genom sina listor här det senaste året övertagit kronan? :roll:

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Jag tycker det är roligt när du argumenterar.

De gånger när allt är rättstavat och med rätt storlek på bokstäverna brukar det dessutom vara vettigt.

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

Som jag ser det så tvingades vi att slänga ihop en mall till LinCon på public demand. Men nu när detta är gjort så kan vi ta lite längre tid på oss med nästa släpp och jag kommer i alla fall att vänta tills dammet har lagt sig efter LinCon för att göra den grundliga analysen av codexet.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Yautja

Inlägg av Yautja »

speedfreek skrev:De gånger när allt är rättstavat och med rätt storlek på bokstäverna brukar det dessutom vara vettigt.
:mrgreen:
speedfreek skrev:Jag tror att Snot för en gångs skull har fel.

Tror dock Swen har koll...

Användarvisningsbild
Tadaotoko

Inlägg av Tadaotoko »

speedfreek skrev:Jag tycker det är roligt när du argumenterar.

De gånger när allt är rättstavat och med rätt storlek på bokstäverna brukar det dessutom vara vettigt.
Hahaha... då kan jag inte sagt mycket vettigt :D
Christofer "Koftan" Andersson
Serpent skrev:
Gonka Koff skrev:Varför skriver inte kungen av copypaste (Marshal) i den här tråden?
För att Tadaotoko genom sina listor här det senaste året övertagit kronan? :roll:

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Det var inte jag som sa det.... ;)

Låst