Eldar

Moderator: Kompmallsansvariga

LordTengil
Inlägg: 60
Blev medlem: 05 aug 2009, 06:27

Re: Eldar

Inlägg av LordTengil »

NilssonHarHund skrev:Kanske bara eskalerande minus på fordon med frontpansar mer än 10?
Låter vettigt.

Eller något liknande som detta, som snott från Spacemarinetråden:
DHettNeck skrev:Jag tror fortfarande på en tabell där man summerar:

(Front AV-10) + 1 om det är en transport och får sen ett värde i slutet som kna jämföras mot en tabell.
Vipers och war walkers tar ett hårt karateslag i pungen just nu.

Annars ser omställningen från eskalerande till generell straffning av mech nog ganska vettig ut.

LordTengil
Inlägg: 60
Blev medlem: 05 aug 2009, 06:27

Re: Eldar

Inlägg av LordTengil »

Shining spears ser bättre ut också. +5 för en enhet var lite för snällt.

Dock kanske det skulle vara +1 för varje shining spear man har, punkt, och inte bara för första enheten. Så dåliga är dem i min mening.

Användarvisningsbild
NilssonHarHund
Inlägg: 974
Blev medlem: 09 okt 2008, 00:22

Re: Eldar

Inlägg av NilssonHarHund »

Kanske ändra till "smallest unit" (eller "largest unit" om man det är det man vill) istället för "first unit" för ökad tydlighet, om nu någon skulle få för sig att ta 10+5 eller liknande.

Användarvisningsbild
imp
Inlägg: 2997
Blev medlem: 10 okt 2008, 07:53
Ort: Salem

Re: Eldar

Inlägg av imp »

NilssonHarHund skrev:Kanske ändra till "smallest unit" (eller "largest unit" om man det är det man vill) istället för "first unit" för ökad tydlighet, om nu någon skulle få för sig att ta 10+5 eller liknande.
Spelar det verkligen nån roll? Man kan väl få välja =)
En bild säger mer än 1000 kaniner

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011
Inlägg: 2219
Blev medlem: 07 maj 2009, 20:48

Re: Eldar

Inlägg av cadelin »

Upp med Yriel till -10 imo, om lemartes och corbulo ger -10 så ska han upp med med sin fixa save och powerweapon som woundar på 2+ samt ögat. Som det är nu är han en nobrainer i alla armeer. Iallfall som jag sätter ihop. :)

LordTengil
Inlägg: 60
Blev medlem: 05 aug 2009, 06:27

Re: Eldar

Inlägg av LordTengil »

Jag gillar förändringen av Dire Avengers också.

Ett minus har flyttats från Bladestorm till grundminuset för enheten. Mycket bättre, då en full vanilla-enhet låg på -1 förut. De är väl kanske inte en toppenhet, men det var lite för snällt. Och bladstorm blev lite för dyr.

Mortarion
Inlägg: 2760
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Eldar

Inlägg av Mortarion »

cadelin skrev:Upp med Yriel till -10 imo, om lemartes och corbulo ger -10 så ska han upp med med sin fixa save och powerweapon som woundar på 2+ samt ögat. Som det är nu är han en nobrainer i alla armeer. Iallfall som jag sätter ihop. :)
Håller med. Mer minus åt Yriel.

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011
Inlägg: 2219
Blev medlem: 07 maj 2009, 20:48

Re: Eldar

Inlägg av cadelin »

ni ska nog se över eldarkompen lite angående deras båtar -29 i komp för 2 waveserpents och en mongofalcon är lite väl bittert imo

loesh
Inlägg: 159
Blev medlem: 09 okt 2008, 12:34

Re: Eldar

Inlägg av loesh »

Är tveksam till att en dark reaper enhet med crackshot förtjänar -3. Tycker dom är galet oprisvärda och rätt kassa, med komp minus så är jag tveksam till att någon kommer spela dom. vilket är lite trist för dom är fett tuffa!!!

LordTengil
Inlägg: 60
Blev medlem: 05 aug 2009, 06:27

Re: Eldar

Inlägg av LordTengil »

cadelin skrev:ni ska nog se över eldarkompen lite angående deras båtar -29 i komp för 2 waveserpents och en mongofalcon är lite väl bittert imo
Har tittat lite mer, och ja, jag håller med. Deras mech ska ha mer eskalerande minus än marines helt klart, men det har blivit lite väl kanske.
loesh skrev:Är tveksam till att en dark reaper enhet med crackshot förtjänar -3. Tycker dom är galet oprisvärda och rätt kassa, med komp minus så är jag tveksam till att någon kommer spela dom. vilket är lite trist för dom är fett tuffa!!!
Japp, det med.Jag tycker komp +-0 för dark reapers är vettigare. Tror ändå inte folk kommer spela med dem i någon större utsträckning, eller? Hur såg det ut på Sydcon? Där var det ju ändå 8 Eldar-spelare.

Låst