Sida 6 av 6

Re: Dark Angels

Postat: 22 dec 2010, 10:52
av cadelin
tumme upp

Re: Dark Angels

Postat: 22 dec 2010, 23:59
av Jocke Rapp
Låter himla vettigt.

Re: Dark Angels

Postat: 26 dec 2010, 10:45
av GLinus
Vi i ROHKK (RiksOrganisationen för Handikappade Killar i Klänning) applåderar detta strålande, nya initiativ!
Tackar och niger!!

Re: Dark Angels

Postat: 03 jan 2011, 11:57
av cadelin
Jag har räknat lite på en arme, postar den i armelistor. Jag tycker det börjar se vettigt kompat ut nu. Det enda är 5 st Th & SS terminators som får telpa in runda 1 för endast 8 i komp.. hmm vet inte riktigt.

Re: Dark Angels

Postat: 21 mar 2011, 23:16
av Lillen
Ränkas flamer in som range wepon i deathwing terminators? Eller om man har bara en flamer och resten med närstrid vapen får man plus 3 eller inget?

Re: Dark Angels

Postat: 21 mar 2011, 23:48
av Katarsis
Lillen skrev:Ränkas flamer in som range wepon i deathwing terminators? Eller om man har bara en flamer och resten med närstrid vapen får man plus 3 eller inget?
Om det är ett vapen som går att använda i skyttefasen är det ett ranged weapon, så inget plus om du har en HF.

Re: Dark Angels

Postat: 22 mar 2011, 08:19
av Gonka Koff
Det tycker jag känns lite konstigt faktiskt. Flamers har väl aldrig varit nån favorit på gående enheter. Det är också märkligt att man kan få 2 bättre i komp genom att byta en stormbolter till en stormsköld. Vore det inte rimligare om "ranged weapon" byttes mot "cyclone/asscannon"?

Re: Dark Angels

Postat: 22 mar 2011, 10:06
av Katarsis
Gonka Koff skrev:Det tycker jag känns lite konstigt faktiskt. Flamers har väl aldrig varit nån favorit på gående enheter. Det är också märkligt att man kan få 2 bättre i komp genom att byta en stormbolter till en stormsköld. Vore det inte rimligare om "ranged weapon" byttes mot "cyclone/asscannon"?
Det är en hård nöt att knäcka. Med ditt förslag skulle ju enheten reellt kompa -2 i grund och få -5 för CML och -2 för AssCan vilket känns lite konstigt, men det kanske det egentligen inte är. Tänk på att detta är väldigt likt SM-kompen om man skall jämföra med dess Terminators, så för de inte 'plus' för en Heavy Flamer och det verkar de flesta ha accepterat. Jag känner att med DW-Terminators så kommer man kunna göra dåliga enheter som kompar för dåligt men det är nog bara att acceptera (om nu ingen kommer på ett briljant förslag för dem).

Re: Dark Angels

Postat: 22 mar 2011, 11:33
av GLinus
Jag tycker absolut att eldkastaren ökar enhetens kapacitet. Den gör att en enda enhet blir ett reellt hot mot horder. Att den inte är lika farlig på större håll gör den inte meningslös. Exempelvis kan en deepande enhet med eldkastare snabbt få god användning av den. Det handlar bara om att lära sig utnyttja rätt utrustning på rätt sätt.