Eldar

Moderator: Kompmallsansvariga

Användarvisningsbild
imp

Re: Eldar

Inlägg av imp »

Hylander skrev:
...Och ni undrar varför jag packar typhoons...
Har du packat ner dem?
En bild säger mer än 1000 kaniner

Delirium

Inlägg av Delirium »

Hylander skrev:Då ser det väl bra ut? Varför är det alltid alla Eldarspelare som gnäller? ;)
För att marinespelarna inte har något att klaga på!
"Sir, the possibility of successfully navigating an asteroid field are 3,720 to 1!"
"Never tell me the odds."

the godfather

Inlägg av the godfather »

Hylander skrev:Då ser det väl bra ut? Varför är det alltid alla Eldarspelare som gnäller? ;)
det tillhör deras kvinnliga natur.
I'll make you an offer you can't refuse

rankinglänk

Delirium

Inlägg av Delirium »

the godfather skrev:
det tillhör deras kvinnliga natur.
Och din brevbärargolfbil är del av din kvinnliga natur.
"Sir, the possibility of successfully navigating an asteroid field are 3,720 to 1!"
"Never tell me the odds."

Jocke Rapp
Site Admin

Inlägg av Jocke Rapp »

Tack för det här. Återgå nu till att diskutera komp.

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011

Inlägg av cadelin »

jag håller med du. Eldar är för hårt kompade. Jag drog juh en wall of text långt bak i posten och efter att ha spelat lite eldar så stärker det min slutsats. Ev så kommer WOT Pt. II snart eftersom jag inte är helt nöjd med ändringarna jag föreslog. Dock så är juh båtarna way för högt kompade.

Anton

Inlägg av Anton »

Jag har heller aldrig uppfattat båtarna som det hårda i eldarlistan. Farseers med doom/fortune/conceal, Avatar, Wraithlord, Seer Council till fots eller på jättecyklar är var skiten sitter. Båtarna är bra men så stor nytta tror jag inte man får av att ta fler. En eller två kan man kanske gömma bakom terräng, resten kommer att synas och synas gör ont.

Sen måste ju det vanliga HQ:t (Autarch?) som inte trollar vara för hårt kompat jämfört med Farseer och Avatar. Jag har råkat på Eldar hyfsat ofta och aldrig mött någon som har en sån. Heller aldrig mött någon som inte har Farseer för den delen. Skulle vara ball att möta ett slåss-HQ någon gång så kompa honom snällare.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Jag är också kluven till båtarnas minus. Att man måste börja stryp dom nån gång är ju uppenbart annars skulle det bli helt hemska listor. Detta tycker jag det hårda eskalerande minuset har löst lagomt.

Problemet är ju att dom kompas för hårt i grund. Speciellt falcons utan fält. En falk utan fält kompar -8 medans en WS med ett vettigt vapen kompar -6. Här skulle jag säga att WS känns både bättre och ger mindre minus.

En WS ligger bra på -6 men det känns som att dom andra båtarna borde ligga där också. Sen skulle fältminuset kanske kunna sänkas till -6 också men det kanske blir för lite totalt då.

Autarchen ska väl redan få upplättningar? För mej skulle han gärna kunna få -1 i Grund, -1 för jetbike, -2 för laser lance och sen vara klar. Då kanske vi får se honom.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

Kollar på båtar och Autarch.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

ZimmeZitron

Inlägg av ZimmeZitron »

Ett litet eskalerande minus för wraithlords kanske vore något? Det verkade vanligt med 2-3 stycken på BSK.
"When a player is the best in his position in the world and doesn’t play for Real Madrid, you have to consider it a waste."

- Sergio Ramos

Skriv svar