Grey Knights

Moderator: Kompmallsansvariga

daskad

Re: Grey Knights

Inlägg av daskad »

Asplund skrev: Kanske inte i vår match, men hade du kommit ihåg att trolla den hade det varit jobbigt då med ;)
Jag som trodde att det skulle kunna förbli en hemlighet :(
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Användarvisningsbild
Asplund

Inlägg av Asplund »

daskad skrev:
Asplund skrev: Kanske inte i vår match, men hade du kommit ihåg att trolla den hade det varit jobbigt då med ;)
Jag som trodde att det skulle kunna förbli en hemlighet :(
Man kan nog inte beskylla nån av oss för att spela på full förmåga den matchen, vad hade du sovit? 1-2 timmar?

daskad

Inlägg av daskad »

hahah ^^ aldrig mer sovsal säger jag bara, ungefär 2h sov jag ja, mellan 22 och 4. Men det var inte bara i matchen mot dig jag glömde, tyvärr
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

Så när du säger att du bara fick användning av Warp Quake en gång, så menar du att du bara kom ihåg att använda den en gång. Det är liiite skillnad. ;)

daskad

Inlägg av daskad »

nejdå, jag använde den i de flesta matcher, missade den helt i 2. Men utan fordon till Strikesquadsen så de blir mobilare så känns den ganska onödig, då paladinerna ändå kommer vara en bra bit längre fram då
Felix "Daskad" Thuresson

Användarvisningsbild
Tadaotoko

Inlägg av Tadaotoko »

Vet inte om det bara är jag som tycker det men alla gk listor som postats har är sjukt dåliga för sin komp. Sen är ingen av listorna speciellt kompoptad. Och varför vill alla köra närstrids gk när det är de är sämst på?

Tycker att gk kompar ganska rätt om man gör en riktig lista men ska man köra närstrid så kompar de för hårt.
Christofer "Koftan" Andersson
Serpent skrev:
Gonka Koff skrev:Varför skriver inte kungen av copypaste (Marshal) i den här tråden?
För att Tadaotoko genom sina listor här det senaste året övertagit kronan? :roll:

Mork

Inlägg av Mork »

Vet inte om det bara är jag som tycker det men alla gk listor som postats har är sjukt dåliga för sin komp. Sen är ingen av listorna speciellt kompoptad. Och varför vill alla köra närstrids gk när det är de är sämst på?

Tycker att gk kompar ganska rätt om man gör en riktig lista men ska man köra närstrid så kompar de för hårt.
Vilket är just vår poäng. Listorna var "kass" och bör således kompas därefter (eller snarare de ingående enheterna ses över).
Vet inte om jag tycker att två long-range raiders är närstridsinriktat heller. Eller Vindicare assassin. 10 "shooty" termies är
inte heller så närstrid. Jo, lite "närstrid" hade faktiskt min lista, 2 incinerators.
Eller vänta... de är ju faktiskt countervapen mot fiendens närstrid.

Du kanske inte syftade på min lista Tadatoko, men det lät så. Kompen ska ses över, så är det. Det var därför den kom ut
före Lincon. Så att vi kunde se vilka erfarenheter de som verkligen spelade dem mot flera olika motståndare hade att säga.

Oh well. Nu gör vi listan mer korrekt så att de som spelar med och emot dem framöver får en bättre upplevelse.
Mork, the articulate ork!

daskad

Inlägg av daskad »

mhmmm, för -10 för 4st psycannon i en grupp 5mannapurgation och -19 för 4st i en 10manan Purifiers och då har de 6 svärd till det. och dessutom är det ju -6 för EN rifledread -8 för den andra -11 för den tredje, sen vehicle komp på det.

vad får då en space marine devestator grupp med 4 raket gevär? -4 eller vad ligger det på? Då har dem dubbla rangen och möjlighet och lägga en blast. De får välja om de vill skjuta med S8 vilket är ganska mycket bättre då den dödar T4 multiwound på 1 skott vilket också är AP3 så inga armorsaves på den inte, så de kan ganska lätt 1 shotta både librarians (utan terminator armour) captains och chaplains. då ingen av de är eternal, För att inte glömma av de flesta andra ICs i icke terminator armour i Vanlij codexet.
Felix "Daskad" Thuresson

Halvar

Inlägg av Halvar »

jag möter förtiarton gånger hellre en devastator enhet än en walker alla dagar. devastators kan man döda med allt möjligt och lite tur, dreadnoughts med frontarmour miljarder är omöjliga att ta kål på med det mesta i mina arméer. iofs spelar det inte så stor roll vad nids har att sätta emot just en sån enhet.
och det som gör psyfledreads så bra till just grey knights är bristen på annat long range skytte som dessutom är hårt utan att förlita sig på rending. och alla fiender är inte space marines även fast alla verkar argumentera för det.
Ja' än't bittä'!

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Håller med om att alla postade listor har för kass komp och det är därför dom måste ses över. Jag vill kunna spela en blandad lista och få en rättvis komp och inte bara behöva C/P-bajsa ut det som råkar kompa lite för snällt i senaste verisionen av mallen.

Man hade säkert kunna gjort sjukt mycket bättre listor med massa psybacks och psyfelmens, men det betyder inte att det är det alla vill spela.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Låst