Jag tyckte det var roligt att de gav ungefär lika mycket komp-minusHeadWar skrev: Jämförde du just 165 poäng med 1300, och konstaterade att de 1300 är bättre?
Som du kanske insett var jag inte helt allvarlig där. En full PBS i en chimera kostar i grund 165 poäng. Det är lika mycket som en Leman Russ med LC i hull. Man vill uppgradera Chimeran PBS sitter i med extra armor (och gärna dozer blade). Det är 15 poäng till (25 med DB). Då landar vi på 180p (190p). Börjar det bli Demolisher-Executioner-nivå. Jag tar nog tanken hellre varje gång faktiskt. Visst kan PBS vara extra roliga i vissa lägen, men de dör såpass lätt att det inte riktigt blir vettigt ändå.
Det är en ny och rolig enhet som folk tydligen är livrädda för, givet att man ska ha den! Om något år eller så kommer nog nyhetens behag ha lagt sig. De är inte sådär jättebra. Spräng chimeran och skjut ner de som överlever, alla armeer kan göra det på turn två, de flesta på turn ett. Det är som nob bikers när nya Ork Codexen kom. Och de är nog en rättså mycket bättre enhet på de flesta sätt ändå.HeadWar skrev:Samtliga IG-listor på ETC i år har minst en PBS, många har två.