Grey Knights

Moderator: Kompmallsansvariga

Användarvisningsbild
The Gretchin
Inlägg: 674
Blev medlem: 19 dec 2010, 11:04

Re: Grey Knights

Inlägg av The Gretchin »

Gonka Koff skrev:
Tadaotoko skrev:Eskalerande hammarminus skulle straffa den sämsta builden till gk än mer än vad den åt nu. Tycker redan att närstrid till gk är för hårt kompat. Sen är frågan hur bra är det att ha alla ägg i en korg? Räcker det inte med att tekisar inte ger plus som i andra kodexar.
Jag håller med till fullo, finns det verkligen någon situation överhuvudtaget där det skulle kännas optat att betala 90 poäng för att ge en enhet +1 i styrka? Den intressanta gränsen är ju S8, och det blir ju smått hysteriskt dyrt att komma upp i det. Fan, alla jäklar har ju redan force weapons, så va sjuttsingen skall man ha multipla hammerhands till?
+1
Helmer Jonelid
Egge skrev:Inget val får ha mer än 1 mer val än någon annan sorts val (ignorera Troops).

Gonka Koff
Inlägg: 2745
Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55

Re: Grey Knights

Inlägg av Gonka Koff »

Nefrums skrev:
Zurken skrev:Med 2W och 2+ sv vill man ändå inte skjuta småknatter på dem
fail..
För alla som inte är Jeppa och spelar IG med ungefär 10 ggr så mycket småknatter som resten av oss dödliga, så vill jag säga att Zurkens påstående ofteast är helt rätt. Småknattrar man bort wounds på paladins eller nob bikers, så blir dom enheterna ju bara bättre i den händelse att man senare skulle vilja råka charga dom med S8-fistar/hammare.

Jag kan inte tänka mig att det någonsin överhuvudtaget skulle vara en bra idé att betala 75 poäng extra för att få FnP på Paladins (förutom just mot Jeppas IG då...).
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Halvar
Inlägg: 2161
Blev medlem: 12 apr 2010, 09:25

Re: Grey Knights

Inlägg av Halvar »

30 hormagaunts köper adrenal glands för 90 poäng och det har jag sett en del listor med. då köper dem dessutom toxin sacs så de kan aldrig wounda på bättre än 4+ (men får rerolla mot en del fiender). de har verkligen inte power weapons och är T3 med 6+ save, inga woundallocationshennanigans eller ostiga fordon.
sen är det bara en av gränserna som går vid S8, har man powerweapon är det inte den viktigaste (även om den fortfarande är hård). S4, S5 och framförallt S6 med powerweapons är stenhårt om man möter marines. och så vitt jag vet är 4+1+1=6.
Ja' än't bittä'!

Gonka Koff
Inlägg: 2745
Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55

Re: Grey Knights

Inlägg av Gonka Koff »

Men vad är det för jättebra man vill kompa bort egentligen?

Ta följande "deathstar":

Draigo,
Librarian,
2 techmarines
5 paladins (apotekare, alla unika och diverse bling)
Crusader

Den kostar ungefär 1100 poäng, och kompar (utan eskalerande hammerhandminus) ungefär -70. Finns det någon som tror att det eller något som ens liknar det är bra??
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Halvar
Inlägg: 2161
Blev medlem: 12 apr 2010, 09:25

Re: Grey Knights

Inlägg av Halvar »

öhhh... vart har du sett någon säga något om att man tror att folk kommer skaffa dödsstjärnor med S10 bara för att hammerhand stackar?

en IC med hammerhand plus en enhet marines (strike squad, interceptors, purifiers eller vad Iris som helst) ger s6 powerweaponattacker. dödar alltså marines på 2+ för varje träff, lite grann som en powerfist i mina ögon. har man då tre ICs kan man sätta dem i tre olika squads som nu blir mycket läskigare.
Ja' än't bittä'!

Gonka Koff
Inlägg: 2745
Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55

Re: Grey Knights

Inlägg av Gonka Koff »

Men eftersom man vinner alla närstrider ändå med hjälp av S5 forceweapons, så fattar jag inte vitsen att betala runt 100 poäng per enhet för att vinna närstriderna "ännu mer"?
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
Tadaotoko
Inlägg: 622
Blev medlem: 02 nov 2009, 14:33
Ort: Jönköping

Re: Grey Knights

Inlägg av Tadaotoko »

Tycker den där Gonka Koff har ganska bra åsikter hoppas att folk lysnar
Christofer "Koftan" Andersson
Serpent skrev:
Gonka Koff skrev:Varför skriver inte kungen av copypaste (Marshal) i den här tråden?
För att Tadaotoko genom sina listor här det senaste året övertagit kronan? :roll:

Jacke
Inlägg: 1179
Blev medlem: 12 jul 2009, 23:09

Re: Grey Knights

Inlägg av Jacke »

Gonka Koff skrev:Men vad är det för jättebra man vill kompa bort egentligen?

Ta följande "deathstar":

Draigo,
Librarian,
2 techmarines
5 paladins (apotekare, alla unika och diverse bling)
Crusader

Den kostar ungefär 1100 poäng, och kompar (utan eskalerande hammerhandminus) ungefär -70. Finns det någon som tror att det eller något som ens liknar det är bra??
Vilket skräckexempel. Svindyr enhet som är värdelös och kompar helt sinnesjukt dåligt. Frågan är ju hur felkompad enheten är. De hade kunnat kompa 20-30 bättre och jag hade fortfarande tyckt att de är för hårt kompade.

Mork
Inlägg: 459
Blev medlem: 28 dec 2008, 22:55

Re: Grey Knights

Inlägg av Mork »

Nu kanske jag kommer ihåg fel. Men är inte techmarines bara "character"?
De kan i så fall inte joina någon squad, precis som assassins etc. Så några extra hammerhands lär man väl inte få där?

Eller har jag missat något?
Mork, the articulate ork!

Anton
Inlägg: 508
Blev medlem: 11 aug 2009, 12:54
Ort: Göteborg

Re: Grey Knights

Inlägg av Anton »

Mork skrev:Nu kanske jag kommer ihåg fel. Men är inte techmarines bara "character"?
De kan i så fall inte joina någon squad, precis som assassins etc. Så några extra hammerhands lär man väl inte få där?

Eller har jag missat något?
Du har missat något.

Låst