Grey Knights

Moderator: Kompmallsansvariga

Glapojke
Inlägg: 76
Blev medlem: 15 apr 2010, 10:13

Re: Grey Knights

Inlägg av Glapojke »

Tja, ökningen med under 10% är iofs bra, men inte direkt en gamewinner. Det hetaste han har är väl främst att han gör henchmen till troops, vilket dock blir sådär i kompen, då de kompas rätt hyffsat.

Det är dock väldigt trevligt om man (som mig) anser att det mesta är överkompat, då blir det lite av ett sätt att "fylla ut" poängen.

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator
Inlägg: 3896
Blev medlem: 13 jan 2009, 23:41
Ort: Kungsbacka (typ gbg)

Re: Grey Knights

Inlägg av Zurken »

Oj räknade fel på chansen att börja, den är en bit över 60%...

(50% chans att man börjar + att fienden har en 2,78% (1/36) chans att seiza, 50% chans att man inte börjar + att man själv har 30,56% (11/36) chans att sieza. Vilket blir 50+((30,56-2,78)/2)= 63,89%

Fortfarande inget att spela efter, men som gammal matte/sannolikhets-nörd så vill jag inte ge ut fel siffror.

Så med Corteaz har man en ca. 64% chans att börja om man vill.
Alexander Merinen

daskad
Inlägg: 2686
Blev medlem: 08 apr 2011, 13:23
Ort: Ulricehamn

Re: Grey Knights

Inlägg av daskad »

1/6 chans att sieza blir det väll, eller tänker jag helt fel?
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Användarvisningsbild
Tadaotoko
Inlägg: 622
Blev medlem: 02 nov 2009, 14:33
Ort: Jönköping

Re: Grey Knights

Inlägg av Tadaotoko »

Anledningen för att han ska kompa hårt är för att han är den bästa karaktären i boken.
Christofer "Koftan" Andersson
Serpent skrev:
Gonka Koff skrev:Varför skriver inte kungen av copypaste (Marshal) i den här tråden?
För att Tadaotoko genom sina listor här det senaste året övertagit kronan? :roll:

Gonka Koff
Inlägg: 2745
Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55

Re: Grey Knights

Inlägg av Gonka Koff »

Seizetricket är ju svinbra eftersom man "vet" att fi inte kommer att klara seizen, sånt gillar jag!
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: Grey Knights

Inlägg av HeadWar »

Gonka Koff skrev:Seizetricket är ju svinbra eftersom man "vet" att fi inte kommer att klara seizen, sånt gillar jag!
Precis, chansen att man ska lyckas med sin egen seize är givetvis trevlig men inte tillräckligt hög för att spela på (men påverkar iofs motståndaren, som behöver ta hänsyn till det), men att kunna spela på att det är väldigt låg chans att motståndaren seizar är väldigt värdefullt.

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: Grey Knights

Inlägg av HeadWar »

daskad skrev:1/6 chans att sieza blir det väll, eller tänker jag helt fel?
Ja, du tänker helt fel.

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Re: Grey Knights

Inlägg av LillePer »

Att kunna ställa upp sin GK arme som inte vill bli seizad och tappa 2 Psybolt dreads, och veta att man med största sannolikhet inte blir seizad är rätt trixxigt. Men vad vet jag, jag har druckit för många öl...
Cortaez kompar helt ok, han är prisvärd...
Ge mig ett annat HQ som tillför lika mycket till armén? I någon codex, för de poängen. (Möjligtvis en doomseer men ändå :P )

Användarvisningsbild
lurräven
Inlägg: 1013
Blev medlem: 22 mar 2010, 19:50
Ort: Linköping

Re: Grey Knights

Inlägg av lurräven »

HeadWar skrev:
daskad skrev:1/6 chans att sieza blir det väll, eller tänker jag helt fel?
Ja, du tänker helt fel.
Coteaz har en förmåga som gör att du får välja att rulla om eller tvinga motståndaren att rulla om seize-slag.

Glapojke
Inlägg: 76
Blev medlem: 15 apr 2010, 10:13

Re: Grey Knights

Inlägg av Glapojke »

Ja, som många andra har varit inne på så är det väl främst den minskade risken att motståndaren snor initiativet som är grejen, att inte ens vara uppe i en tredjedel för egen del, är inget man med så få och dyra modeller kan chansa på.

Låst