Nya Necrons

Moderator: Kompmallsansvariga

Användarvisningsbild
speedfreek

Re: Nya Necrons

Inlägg av speedfreek »

Kanske inte -20, men efter att jag börjat inse att det bara är i motståndarens runda (väl?) så ska det ju upp ett par snäpp till på dödslistan.

EyeGuy

Inlägg av EyeGuy »

speedfreek skrev:Kanske inte -20, men efter att jag börjat inse att det bara är i motståndarens runda (väl?) så ska det ju upp ett par snäpp till på dödslistan.
Bara i motståndarens runda, eller bara din egna (skapa resp ta bort Night Fighting). Så jupp, stämmer.
"Tompkins thumbed another paint pellet into the gun and muttered business mantras to himself. Do Unto Others Before They Do Unto You. Kill or Be Killed. Either Shit or Get Out of the Kitchen. Survival of the Fittest. Make My Day."

Användarvisningsbild
Gustav

Inlägg av Gustav »

Jo, solar pulse gäller bara en player turn. -25 tycker jag nog den ska gå på. Lätt mycket värre än Jaws (som visserligen kompar alldeles för hårt).

EyeGuy

Inlägg av EyeGuy »

Om Solar Pulse förhindrade all shooting för fienden en runda så skulle den kanske kompa så hårt.
Nu försvårar den bara, och det finns saker som förminskar effekten (Searchlights, Nightvision/Acute Senses, osv).
-25 låter otroligt hårt...
"Tompkins thumbed another paint pellet into the gun and muttered business mantras to himself. Do Unto Others Before They Do Unto You. Kill or Be Killed. Either Shit or Get Out of the Kitchen. Survival of the Fittest. Make My Day."

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

ca -10 är nog mer rimligt.

Och allt som gör Long Fangs mindre populära borde egentligen ge plus.

EyeGuy

Inlägg av EyeGuy »

Fast vid lite närmare eftertanke så tar jag tillbaks det jag sa med att den nog skulle kompa så hård om den förhindrade all shooting en runda.

Den ger en fördel för necrons shooting (eller snarare deras överlevnad) under en runda, dvs dom får en viss fördel mot andra shooting arméer.

Hade dom velat springa in i närstrid så är en runda shooting mindre för motståndaren värt mycket. Men kommer dom nära nog för att snart charga, så brukar fienden kunna se dom ändå (självklart kommer Murphy's lag visa att så inte är fallet om jag skulle försöka bevisa det... *harkel*)

Om Necrons vill stå och skjuta så är deras vanligaste räckvid 24", vilket även är absoluta maximum deras troops har i räckvid.
Hade dom haft mer long range-shooting hade jag tyckt det var värt mer. Men inte som det ser ut nu då många arméer har bättre shooting än dom i många FoC-slots *host*Imperial Guards*host*

Närstridsarméer som möter den kommer rycka lite på axlarna och fortsätta som vanligt i vilket fall, deras styrka ligger ändå inte i shooting.

Användarvisningsbild
theWatchman

Inlägg av theWatchman »

speedfreek skrev:ca -10 är nog mer rimligt.

Sist jag kollade var det inte bara Longfangs som hade long range shooting i spelet ;)

Solar pulse är lätt spelets bästa wargear!

Användarvisningsbild
Seregon

Inlägg av Seregon »

theWatchman skrev:
speedfreek skrev:ca -10 är nog mer rimligt.

Sist jag kollade var det inte bara Longfangs som hade long range shooting i spelet ;)

Solar pulse är lätt spelets bästa wargear!
Den är väldigt effektiv mot alpha-strike-arméer och i kombination med Imotekh, inte annars. Allt som hindrar alpha-strike (och mech-spam) känns som att det är positivt för spelet, så gör snarare att den kompar tokhårt om man även tar Imotekh.
::: Peter Rönnmo ::: VIII Legion, XII Company; Pavor Nocturnus ::: Blog: Twelfth of Eight :::

Malleus

Inlägg av Malleus »

Solar pulse gör ju att Necrons kan gå runt på bordet något lite lättare, och det är väl bara positivt.
Så för mångfaldens skull kompa inte bort den =D

Användarvisningsbild
Seregon

Inlägg av Seregon »

Klus skrev: Trazyn the Infinite -5, -4 till för Command Barge (Staven är en jättegimpad variant av cleansing flames, på en karaktär som suger på att slåss... kan dock vara användbar mot tex orker. Han kan scorea, och med rätt enheter i armén är han i regel odödlig. Staven funkar ju i övrigt bara i CC, men med tanke på att han faktiskt är scoring borde bargen ge honom ett litet extraminus ändå . -6/-7, -1 till för command barge. necrons blir glada för varje extra scoring enhet de kan få utan att behöva köpa warriors/immortals.)
Jag skulle säga att han inte är värd mer än max -2 i grund, och -4 till om han tar en barge eller på annat vis hänger i ett fordon. Han är verkligen hopplöst ineffektiv på allt annat än att hålla sig själv vid liv.
::: Peter Rönnmo ::: VIII Legion, XII Company; Pavor Nocturnus ::: Blog: Twelfth of Eight :::

Skriv svar