Eldar
Moderator: Kompmallsansvariga
-
bjorn_nilsson
Re: Eldar
Nu använder jag förvisso aldrig dem - men tycker ändå att Harlequins verkar ligga kvar i kompen i jämförelse med vad de presterade i förra editionen - vilket är lite stenålders vid det här laget. En något "vanlig" enhet med pw, 4 kyssar och en skuggskådare ger -12 i komp...för en enhet som idag i bästa fall smiskar en enhet för att sen dö av att lite gardister skjuter med sina ficklampor på dem. De sakerna som gjorde dem riktigt bra tidgare har de inte längre - dvs förmågan att gå in i nya närstrider och nerfen på rending.
-
Silversixx
Kan hålla med om att de borde kosta lite mindre.
Men de är ju fortfarande ruskigt bra sett till vad de kostar.
Sen kan man inte dissa förmågan att hoppa ur en närstrid när det passar...
Men de är ju fortfarande ruskigt bra sett till vad de kostar.
Sen kan man inte dissa förmågan att hoppa ur en närstrid när det passar...
- theWatchman
Jag tycker dom är ganska usla för vad dom kostar.Silversixx skrev: Men de är ju fortfarande ruskigt bra sett till vad de kostar.
- theWatchman
Du tycker ju så för att Daniel åt upp hela din armé med en enhet Harlies på Lincon 08Katarsis skrev:Jag har sett Harlequinenheter döda hela arméer, även i 5th, de är bara lite mer svårspelade nu. Tycker att de ligger bra i komp.
-
the godfather
harlies är extremt bra som countercharge i en defensiv lista
-12 är alldeles för hårt för harlies. Jag tyckte att de var hyggliga i 4th, men nu är de inte ens bra. De dödar max en enhet, knappt det för att sedan garanterat bli ihjälskutna, om din motspelare vet vad han gör. Tack vare sin kassa save dör de ju också i närstrid även mot helt vanliga marines och liknande.
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Jag spelade dom på Dalcon och måste säga att dom är riktigt bra fortfarande. Dock kompar dom lite för mycket minus. Allt bra man kan ta i enheten ger redan massa minus. Höj minuset ifall det finns doom i listan till -2 men ta bort grundminuset skulle jag säga.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Prft... Det var ju bara att se till att bli whipead så Daniel inte kunde vinna stort och sedan vinna turneringen.theWatchman skrev:Du tycker ju så för att Daniel åt upp hela din armé med en enhet Harlies på Lincon 08
Det är nog en korrekt analys att Harlequins mycket bygger på Doom, kollar på det.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"