Eldar

Moderator: Kompmallsansvariga

bjorn_nilsson

Re: Eldar

Inlägg av bjorn_nilsson »

Nu använder jag förvisso aldrig dem - men tycker ändå att Harlequins verkar ligga kvar i kompen i jämförelse med vad de presterade i förra editionen - vilket är lite stenålders vid det här laget. En något "vanlig" enhet med pw, 4 kyssar och en skuggskådare ger -12 i komp...för en enhet som idag i bästa fall smiskar en enhet för att sen dö av att lite gardister skjuter med sina ficklampor på dem. De sakerna som gjorde dem riktigt bra tidgare har de inte längre - dvs förmågan att gå in i nya närstrider och nerfen på rending.

Silversixx

Inlägg av Silversixx »

Kan hålla med om att de borde kosta lite mindre.
Men de är ju fortfarande ruskigt bra sett till vad de kostar.
Sen kan man inte dissa förmågan att hoppa ur en närstrid när det passar...

Användarvisningsbild
theWatchman

Inlägg av theWatchman »

Silversixx skrev: Men de är ju fortfarande ruskigt bra sett till vad de kostar.
Jag tycker dom är ganska usla för vad dom kostar.

jeppeapan

Inlägg av jeppeapan »

Jobbigt när dom asdör av vehicle explosions:)

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

Jag har sett Harlequinenheter döda hela arméer, även i 5th, de är bara lite mer svårspelade nu. Tycker att de ligger bra i komp.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
theWatchman

Inlägg av theWatchman »

Katarsis skrev:Jag har sett Harlequinenheter döda hela arméer, även i 5th, de är bara lite mer svårspelade nu. Tycker att de ligger bra i komp.
Du tycker ju så för att Daniel åt upp hela din armé med en enhet Harlies på Lincon 08 ;)

the godfather

Inlägg av the godfather »

harlies är extremt bra som countercharge i en defensiv lista
I'll make you an offer you can't refuse

rankinglänk

Jacke

Inlägg av Jacke »

-12 är alldeles för hårt för harlies. Jag tyckte att de var hyggliga i 4th, men nu är de inte ens bra. De dödar max en enhet, knappt det för att sedan garanterat bli ihjälskutna, om din motspelare vet vad han gör. Tack vare sin kassa save dör de ju också i närstrid även mot helt vanliga marines och liknande.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Jag spelade dom på Dalcon och måste säga att dom är riktigt bra fortfarande. Dock kompar dom lite för mycket minus. Allt bra man kan ta i enheten ger redan massa minus. Höj minuset ifall det finns doom i listan till -2 men ta bort grundminuset skulle jag säga.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

theWatchman skrev:Du tycker ju så för att Daniel åt upp hela din armé med en enhet Harlies på Lincon 08 ;)
Prft... Det var ju bara att se till att bli whipead så Daniel inte kunde vinna stort och sedan vinna turneringen.

Det är nog en korrekt analys att Harlequins mycket bygger på Doom, kollar på det.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Skriv svar