Kompmall v6.0

Moderator: Kompmallsansvariga

Jocke Rapp
Site Admin
Inlägg: 3501
Blev medlem: 19 aug 2008, 16:38
Ort: Göteborg

Kompmall v6.0

Inlägg av Jocke Rapp »

Här är nya kompmallen, enjoy:
Bilagor
Kompmallen v6.0.pdf
(397.97 KiB) Nerladdad 2044 gånger

kmzz0r
Inlägg: 439
Blev medlem: 04 maj 2010, 07:56

Inlägg av kmzz0r »

usch! Min nya ork lista tappade från 37 i komp till 26,5 i komp :)

Bara göra om för mig!

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Re: Kompmall v6.0

Inlägg av LillePer »

Bra jobb, täcker en del hål och möjliggör för mer variation utan att folk blir kompslaktade.

sourpus
Inlägg: 244
Blev medlem: 07 jul 2009, 10:04

Re: Kompmall v6.0

Inlägg av sourpus »

En sjukt noobig fråga, och säkert ställd på fel ställe, men räknas dreads till antal-fordons-minuset?
12% av svenskarna skulle inte acceptera att en invandrare från en annan del av världen giftes in i familjen (källa: DN 2010-08-03). Dessa 12% är inte välkomna i mitt Sverige.

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Re: Kompmall v6.0

Inlägg av LillePer »

Ja det gör de.

Bronson
Inlägg: 689
Blev medlem: 09 nov 2009, 18:30

Re: Kompmall v6.0

Inlägg av Bronson »

Har läst lite på Eldars nya komp och det står vid t.ex Dire Avengers att om dom kan åka med en Falcon får dom ytterligare -3 i komp. Innebär det att man får de extra minusen bara man har en enhet med avengers samt en falcon i listan (Även om dom är fler än 6 från början kan dom ju bli färre och då kunna åka med den) eller måste man kunna sätta dom i en falcon från början(dvs vara 6st) för att få minusen? Det är ju snarlika med Firedragons också, om jag har 7st i en enhet men ingen WS till dom men en falcon finns i listan, slipper jag då minuset?
Papa D skrev:Jag äger inte 1500p så dåliga modeller....

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Kompmall v6.0

Inlägg av DHettNeck »

Bronson skrev:Har läst lite på Eldars nya komp och det står vid t.ex Dire Avengers att om dom kan åka med en Falcon får dom ytterligare -3 i komp. Innebär det att man får de extra minusen bara man har en enhet med avengers samt en falcon i listan (Även om dom är fler än 6 från början kan dom ju bli färre och då kunna åka med den) eller måste man kunna sätta dom i en falcon från början(dvs vara 6st) för att få minusen? Det är ju snarlika med Firedragons också, om jag har 7st i en enhet men ingen WS till dom men en falcon finns i listan, slipper jag då minuset?
Jag skulle säga ja på båda frågorna, man måste kunna sitta i den från början för att få minuset.

Många saker börjar komma undan lite billigare, till ett mer rmiligt minus vilket är kul. Dock är det skumt att calgar ger mer minus än lysander.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Kompmall v6.0

Inlägg av Katarsis »

Bronson skrev:Har läst lite på Eldars nya komp och det står vid t.ex Dire Avengers att om dom kan åka med en Falcon får dom ytterligare -3 i komp. Innebär det att man får de extra minusen bara man har en enhet med avengers samt en falcon i listan (Även om dom är fler än 6 från början kan dom ju bli färre och då kunna åka med den) eller måste man kunna sätta dom i en falcon från början(dvs vara 6st) för att få minusen? Det är ju snarlika med Firedragons också, om jag har 7st i en enhet men ingen WS till dom men en falcon finns i listan, slipper jag då minuset?
Kompmallen tar bara hänsyn till hur armén ser ut på pappret; d.v.s. kan en enhet med DA inte embarka i en Falcon 'i armélistan' får man inte minus. Samma sak med Scouts och Storm, Meganobs och transport, etc.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Bronson
Inlägg: 689
Blev medlem: 09 nov 2009, 18:30

Re: Kompmall v6.0

Inlägg av Bronson »

Ok, som jag trodde men lika bra att dubbelkolla
Papa D skrev:Jag äger inte 1500p så dåliga modeller....

Silversixx
Inlägg: 1153
Blev medlem: 09 okt 2008, 15:14

Re: Kompmall v6.0

Inlägg av Silversixx »

Härligt Jocke!
Ytterst fint att du sänkt minuset på blood crushers, sånt gillar vi!

Skriv svar