Sida 22 av 22

Re: Grey Knights 6.5

Postat: 23 jan 2012, 22:30
av Johannesson
eldrak skrev:Kompen på enheterna fixar den interna balansen i codexen. Startvärdet för kompen den externa.
Nej...

Re: Grey Knights 6.5

Postat: 23 jan 2012, 23:04
av Zurken
Ni har båda rätt. Kompen inom en mall är främst till för att balansera valen inom ett codex. Startkompen kan hjälpa till att knuffa ett codex i rätt riktning, men den kan ju inte göra hela det jobbet själv.

Re: Grey Knights 6.5

Postat: 03 feb 2012, 10:32
av Hylander
Ibland får jag lite känsla av att vara Ingemar Stenmark...

Re: Grey Knights 6.5

Postat: 03 feb 2012, 15:52
av L3go
Hylander skrev:Ibland får jag lite känsla av att vara Ingemar Stenmark...
kopplingen mellan stenmark o grey knights? solklar. :)

Re: Grey Knights 6.5

Postat: 03 feb 2012, 15:58
av Gustav
Man vinner med GK oavsett komp. "Hä ä bar å’ åk"

Re: Grey Knights 6.5

Postat: 09 jun 2012, 10:02
av Boggalogg
Är det bara jag som inte förstår kompminuset för psybolt ammo på en LRC? Betala 5p och -2,5 i komp för att skjuta mindre än hälften av dina vapen mot normalt när du kört 6"

Re: Grey Knights 6.5

Postat: 10 jun 2012, 20:58
av Katarsis
Det är väll nästan jämförbart med Prometheusen som ju kompar typ samma, men ja, det är kanske för högt i och med att man nästan aldrig ser en sådan kombination (eller en Land Raider överhuvud taget i GK).