Space Marines

Moderator: Kompmallsansvariga

Booogeyman
Inlägg: 259
Blev medlem: 03 jul 2009, 17:20

Re: Space Marines

Inlägg av Booogeyman »

Annars är Rokkit för hårt kompade med minus 1.
"Make sure you find out what your opponent wants from the game, before you start. If he wants a close fought, balanced game and you pound him into the ground with a beardy army, he won't want to play you again.
Have you really won?"

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: Space Marines

Inlägg av HeadWar »

Vilka Space Marines är det som kan ha Rokkits? :P Jämför inte mellan codexar.

the godfather
Inlägg: 1051
Blev medlem: 27 nov 2008, 11:49

Re: Space Marines

Inlägg av the godfather »

nej.

vad har rokkits med lasrar att göra??
sluta blanda in orklarna i allt du säger :?
I'll make you an offer you can't refuse

rankinglänk

Booogeyman
Inlägg: 259
Blev medlem: 03 jul 2009, 17:20

Re: Space Marines

Inlägg av Booogeyman »

HeadWar skrev:Vilka Space Marines är det som kan ha Rokkits? :P Jämför inte mellan codexar.
the godfather skrev:nej.

vad har rokkits med lasrar att göra??
sluta blanda in orklarna i allt du säger :?
Puss på er med. :L

Marin har sina egna raketer (S8 Ap3)
"Make sure you find out what your opponent wants from the game, before you start. If he wants a close fought, balanced game and you pound him into the ground with a beardy army, he won't want to play you again.
Have you really won?"

LordTengil
Inlägg: 60
Blev medlem: 05 aug 2009, 06:27

Re: Space Marines

Inlägg av LordTengil »

En allvarlig sak som mallen inte tar hänsyn till: Units borde kompas olika om de can combat squadda eller inte. Det är extremt bra ability, speciellt i de turneringar som kör med kill points på vissa missions och Victory locations på andra.

T.ex. föreslår jag följande för Assault marines:


Assault Marines
-xx If able to split into combat squads
-1 Flamer
-1 Power Weapon / Lightning Claw (each)
-3 Power Fist / Thunder Hammer

Något liknande borde finnas på de andra som kan combat squadda också.

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: Space Marines

Inlägg av HeadWar »

För Tacticals skulle jag i så fall vilja se att de bara ger -1 i grund, och ytterligare -1 om de är tio man, för det -2 som ligger på dem idag förutsätter nog att de är just tio. Eller kanske snarare att -2 ligger kvar, och är de färre än tio får de +2, för en Tactical blir så enormt mycket bättre av att vara en full squad.
Senast redigerad av 1 HeadWar, redigerad totalt 6 gånger.

Jocke Rapp
Site Admin
Inlägg: 3501
Blev medlem: 19 aug 2008, 16:38
Ort: Göteborg

Re: Space Marines

Inlägg av Jocke Rapp »

HeadWar skrev:För Tacticals skulle jag i så fall vilja se att de bara ger -1 i grund, och ytterligare -1 om de är tio man, för det -2 som ligger på dem idag förutsätter nog att de är just tio. Eller kanske snarare att -2 ligger kvar, och är de färre än tio får de +2, för en Tactical blir så enormt mycket bättre en full squad.
Finns en poäng med det ja...

Användarvisningsbild
imp
Inlägg: 2997
Blev medlem: 10 okt 2008, 07:53
Ort: Salem

Re: Space Marines

Inlägg av imp »

Tycker +1 om tacticals inte kan combat squada.
+2 på bikes

Edit: Hur skulle combat squads vara positivt när man kör med Kill Points? Man kan ju bara tappa fler lättare då, ju.
En bild säger mer än 1000 kaniner

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Space Marines

Inlägg av Katarsis »

imp skrev:Edit: Hur skulle combat squads vara positivt när man kör med Kill Points? Man kan ju bara tappa fler lättare då, ju.
Läs nogrannare:
LordTengil skrev:Det är extremt bra ability, speciellt i de turneringar som kör med kill points på vissa missions och Victory locations på andra.
HeadWar skrev:För Tacticals skulle jag i så fall vilja se att de bara ger -1 i grund, och ytterligare -1 om de är tio man, för det -2 som ligger på dem idag förutsätter nog att de är just tio. Eller kanske snarare att -2 ligger kvar, och är de färre än tio får de +2, för en Tactical blir så enormt mycket bättre av att vara en full squad.
Bra poäng, vi kollar på det.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
imp
Inlägg: 2997
Blev medlem: 10 okt 2008, 07:53
Ort: Salem

Re: Space Marines

Inlägg av imp »

Katarsis skrev:
imp skrev:Edit: Hur skulle combat squads vara positivt när man kör med Kill Points? Man kan ju bara tappa fler lättare då, ju.
Läs nogrannare:
LordTengil skrev:Det är extremt bra ability, speciellt i de turneringar som kör med kill points på vissa missions och Victory locations på andra.
Ja, precis, en "vanlig" turnering för mig innehåller långt mer VP än KP, så det är väl klart att jag läser det så att det passar mig :D

Alltså: Det är bra nästan jämnt och den matchen det är dåligt så bitar man i den sura squigen, eller så kör man med 10-manna.

Tycker dock inte det är i närheten lika bra på enheter som inte är scoring
En bild säger mer än 1000 kaniner

Låst