Space Marines
Moderator: Kompmallsansvariga
-
- Inlägg: 259
- Blev medlem: 03 jul 2009, 17:20
Re: Space Marines
Annars är Rokkit för hårt kompade med minus 1.
"Make sure you find out what your opponent wants from the game, before you start. If he wants a close fought, balanced game and you pound him into the ground with a beardy army, he won't want to play you again.
Have you really won?"
Have you really won?"
Re: Space Marines
Vilka Space Marines är det som kan ha Rokkits? Jämför inte mellan codexar.
-
- Inlägg: 1051
- Blev medlem: 27 nov 2008, 11:49
Re: Space Marines
nej.
vad har rokkits med lasrar att göra??
sluta blanda in orklarna i allt du säger
vad har rokkits med lasrar att göra??
sluta blanda in orklarna i allt du säger
-
- Inlägg: 259
- Blev medlem: 03 jul 2009, 17:20
Re: Space Marines
HeadWar skrev:Vilka Space Marines är det som kan ha Rokkits? Jämför inte mellan codexar.
Puss på er med.the godfather skrev:nej.
vad har rokkits med lasrar att göra??
sluta blanda in orklarna i allt du säger
Marin har sina egna raketer (S8 Ap3)
"Make sure you find out what your opponent wants from the game, before you start. If he wants a close fought, balanced game and you pound him into the ground with a beardy army, he won't want to play you again.
Have you really won?"
Have you really won?"
-
- Inlägg: 60
- Blev medlem: 05 aug 2009, 06:27
Re: Space Marines
En allvarlig sak som mallen inte tar hänsyn till: Units borde kompas olika om de can combat squadda eller inte. Det är extremt bra ability, speciellt i de turneringar som kör med kill points på vissa missions och Victory locations på andra.
T.ex. föreslår jag följande för Assault marines:
Assault Marines
-xx If able to split into combat squads
-1 Flamer
-1 Power Weapon / Lightning Claw (each)
-3 Power Fist / Thunder Hammer
Något liknande borde finnas på de andra som kan combat squadda också.
T.ex. föreslår jag följande för Assault marines:
Assault Marines
-xx If able to split into combat squads
-1 Flamer
-1 Power Weapon / Lightning Claw (each)
-3 Power Fist / Thunder Hammer
Något liknande borde finnas på de andra som kan combat squadda också.
Re: Space Marines
För Tacticals skulle jag i så fall vilja se att de bara ger -1 i grund, och ytterligare -1 om de är tio man, för det -2 som ligger på dem idag förutsätter nog att de är just tio. Eller kanske snarare att -2 ligger kvar, och är de färre än tio får de +2, för en Tactical blir så enormt mycket bättre av att vara en full squad.
Senast redigerad av 1 HeadWar, redigerad totalt 6 gånger.
-
- Site Admin
- Inlägg: 3501
- Blev medlem: 19 aug 2008, 16:38
- Ort: Göteborg
Re: Space Marines
Finns en poäng med det ja...HeadWar skrev:För Tacticals skulle jag i så fall vilja se att de bara ger -1 i grund, och ytterligare -1 om de är tio man, för det -2 som ligger på dem idag förutsätter nog att de är just tio. Eller kanske snarare att -2 ligger kvar, och är de färre än tio får de +2, för en Tactical blir så enormt mycket bättre en full squad.
Re: Space Marines
Tycker +1 om tacticals inte kan combat squada.
+2 på bikes
Edit: Hur skulle combat squads vara positivt när man kör med Kill Points? Man kan ju bara tappa fler lättare då, ju.
+2 på bikes
Edit: Hur skulle combat squads vara positivt när man kör med Kill Points? Man kan ju bara tappa fler lättare då, ju.
En bild säger mer än 1000 kaniner
Re: Space Marines
Läs nogrannare:imp skrev:Edit: Hur skulle combat squads vara positivt när man kör med Kill Points? Man kan ju bara tappa fler lättare då, ju.
LordTengil skrev:Det är extremt bra ability, speciellt i de turneringar som kör med kill points på vissa missions och Victory locations på andra.
Bra poäng, vi kollar på det.HeadWar skrev:För Tacticals skulle jag i så fall vilja se att de bara ger -1 i grund, och ytterligare -1 om de är tio man, för det -2 som ligger på dem idag förutsätter nog att de är just tio. Eller kanske snarare att -2 ligger kvar, och är de färre än tio får de +2, för en Tactical blir så enormt mycket bättre av att vara en full squad.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Re: Space Marines
Ja, precis, en "vanlig" turnering för mig innehåller långt mer VP än KP, så det är väl klart att jag läser det så att det passar migKatarsis skrev:Läs nogrannare:imp skrev:Edit: Hur skulle combat squads vara positivt när man kör med Kill Points? Man kan ju bara tappa fler lättare då, ju.LordTengil skrev:Det är extremt bra ability, speciellt i de turneringar som kör med kill points på vissa missions och Victory locations på andra.
Alltså: Det är bra nästan jämnt och den matchen det är dåligt så bitar man i den sura squigen, eller så kör man med 10-manna.
Tycker dock inte det är i närheten lika bra på enheter som inte är scoring
En bild säger mer än 1000 kaniner